Išties, tokia investicija tikrai įdomesnė už kokį nors investicinį fondą ir mažiau rizikinga už startuolį.
Prabangias investicijas sekanti nekilnojamojo turto įmonė „Knight Frank“ neseniai paskelbė ataskaitą, kurioje aprašoma, kur turtuoliai investavo 2013 m.
Ne visos kolekcionuojamos prekės šiemet yra populiarios. Pavyzdžiui, senoviški baldai jau kurį laiką yra išėję iš mados, taip pat ir meno kūriniai – gana nepastovi investicija – šiemet nusmuko 6 proc.
Tačiau klasikinių automobilių kainos nuo 2009 m. išaugo dvigubai, o nuo praeitų metų rugsėjo padidėjo net 28 proc.
„Knight Frank“ manymu, klasikinių automobilių kainas daugiausiai pučia Azijos plutokratai, savo turtus įgiję naudodamiesi įtaka ir politine valdžia. Kitaip nei menas, vynas ar laikrodžiai, tokių automobilių pasiūlas yra ribota, todėl jų vertė turėtų tik augti.
Tarp kinų populiariausi XX a. viduryje pagaminti prabangių automobilių modeliai (žiūrėkite nuotraukų galerijoje). Vieno tokio „Shelby“, „Camaro“ ar „Chevrolet“ kaina šiuo metu siekia apie 4,2 mln. Lt.
Tuo metu, kai investuotojų dėmesys krypsta tokių automobilių link, auksas jiems tampa vis neįdomesnis. Tai geras ženklas pasaulio ekonomikai.
Mažesnės investicijos į auksą reiškią, kad jie nebejaučia poreikio savo pinigus keisti į aukso luitus, kurie atstoja paskutinę apsaugą žlugus kokiai nors valiutai.
Taip pat su auksu nereiktų maišyti prabangos prekių. Jos dažniausiai perkamos iš perteklinių pinigų ir veikia, kaip investicijų portfelį diversifikuojantis veiksnys.