Ekonominis karas prieš Lietuvą: Rusija gniaužtų atleisti nė nemano (papildyta)

Rusijos pasienyje eilės ne didesnės, nei įprasta. Tačiau kirtę sieną mūsų šalies vilkikai yra priversti leisti dienas vidaus muitinėse.

Ekonominė blokada prasidėjo dar rugpjūčio 30 dieną. Pasienyje su Rusija pradėjo formuotis automobilių eilės.<br>Fotomontažas
Ekonominė blokada prasidėjo dar rugpjūčio 30 dieną. Pasienyje su Rusija pradėjo formuotis automobilių eilės.<br>Fotomontažas
Daugiau nuotraukų (1)

Vakaris Deksnys

Sep 15, 2013, 11:11 PM, atnaujinta Feb 22, 2018, 4:27 AM

Tai, kad Rusijos ambasadoriui Lietuvoje Vladimirui Čchikvadzei penktadienį buvo įteikta protesto nota, kol kas nieko nepakeitė. Apie tai rašo „Lietuvos rytas“.

Šios šalies Muitinės tarnyba nuo ketvirtadienio visas iš Lietuvos įvežamas prekes siunčia į vidaus muitinės terminalus, o ten visos jos nuodugniai tikrinamos. Kokios šios žeminančios tvarkos priežastys, Kremlius taip ir neatskleidžia.

Kada paleis, neaišku

„Ketvirtadienį mūsų vilkikas su Kaune pagamintais baldais kirto Rusijos sieną ir iš karto buvo nusiųstas į vidaus muitinę. Turėjo jį paleisti jau tą pačią dieną, tačiau nieko panašaus nenutiko. Vairuotojas pasakojo, kad muitininkai atėjo, apžiūrėjo krovinį, išdraskė baldų pakuotes ir toliau tikrina visus kodus ir dokumentus”, – „Lietuvos rytui” sakė transporto bendrovės „Mečys” vadovas Mečislavas Atroškevičius.

Pasak jo, užsakovai tikisi, kad krovinį galės atgauti jau šiandien. Tačiau nėra jokių garantijų, kad taip ir bus.

Per dieną – 2 milijonai litų

Dalis Lietuvos gamintojų ir krovinių vežėjų dar ketvirtadienį sulaukė įspėjimų iš klientų Rusijoje ir muitinės tarpininkų, kad prekių kol kas geriau nesiųsti.

Tačiau tie, kurie ryžosi jas gabenti, įstrigo ilgam. Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava” pradėjo rinkti duomenis, kiek transporto įmonių dėl to priverstos patirti nemenkų nuostolių.

Skaičiuojama, kad jie gali siekti mažiausiai 2 mln. litų per dieną. Tačiau tai – tik vežėjų patiriama žala.

„Duomenys jau plaukia. Aišku, kad vienų bendrovių įstrigusių vilkikų vienetai, o kitų – net ir kelios dešimtys”, – pasakojo asociacijos „Linava” atstovas Gytis Vincevičius.

Dar prieš porą dienų buvo pasirodę pranešimų, kad rusai šią tvarką gali atšaukti jau šiandien. Vėliau kai kas prakalbo apie rugsėjo 19-ąją, o kiti šaltiniai teigia, kad totalus iš Lietuvos atgabenamų prekių tikrinimas bus nutrauktas ne anksčiau kaip po savaitės.

Vietoj žinių – spėlionės

Lygiai taip pat apstu spėlionių dėl tokio Kremliaus elgesio priežasčių. 

Gali būti, kad Maskvą įsiutino Lietuvos laikysena dėl Sirijos krizės ir pastangos priartinti Ukrainą prie Europos Sąjungos. 

Galbūt blokada susijusi ir su dabar vykstančiomis Vilniaus bei „Gazprom” derybomis.

Kad ir kaip būtų, akivaizdu, kad priežastys – ne ekonominės, o politinės. Tai patvirtina ir Rusijos elgesys Ukrainos atžvilgiu: šiai šaliai atsisakius stoti į Muitų sąjungą prieš kelias savaites irgi imtos tikrinti visos iš ten į Rusiją gabenamos prekės.

„Galima daug spėlioti, tačiau man atrodo, kad toks rusų elgesys – visiška desperacija. Tokių kumščio veiksmų stipresnis prieš silpnesnį imasi tik tada, kai yra apimtas nevilties ir nebeturi kitokių argumentų”, – sakė bendrovės „Mečys” vadovas M.Atroškevičius.

Paaiškinimų tikimasi sulaukti šiandien Vilniuje vyksiančioje konferencijoje, kurioje dalyvaus ir delegacija iš Rusijos.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.