Nauja verslo idėja: prieš ką nors pirkdamas išbandyk nemokamai

Gera idėja, vos keli tūkstančiai litų investicijų ir penki mėnesiai intensyvaus darbo. Visa tai padėjo 29 metų vilniečiui Artūrui Meškelei įsukti perspektyvų nuosavą verslą.

Daugiau nuotraukų (1)

Vykintė Budrytė

Sep 23, 2013, 6:00 AM, atnaujinta Feb 21, 2018, 10:15 PM

Mažiau nei prieš pusmetį kartu su bendraminčiais A.Meškelė įkūrė įmonę „Chimp Inn”. Jos pagrindinė idėja – suteikti žmonėms galimybę išbandyti įvairias paslaugas, pramogas ir atrasti naujas laisvalaikio pramogas dar prieš sumokant už jas.

Palikęs darbą vienoje stambioje naftos kompanijoje vilnietis ryžosi pradėti savo verslą. Tokia mintis kilo po šokolado degustacijos viename sostinės prekybos centrų, rašo „Lietuvos rytas”.

Įkvėpė karti patirtis

„Pirkti šokolado aš tikrai neketinau, bet man pasiūlė paragauti. Jo skonis mane nustebino ir, nepaisydamas nei kainos, nei gamintojo vardo, nusipirkau.

Iškart pamaniau, kodėl to paties nepritaikyti mėginant parduoti paslaugą”, – pasakojo naujai iškeptas verslininkas.

Jis svarstė, kad yra daugybė žmonių, norinčių išmėginti ką nors nauja, tačiau nedrįstančių: jie nežino, ar tai patiks, todėl bijo, kad pinigai bus išmesti į balą.

„Ne kartą esu pasinaudojęs grupiniais apsipirkimais internete, tačiau nusivyliau. Suviliojo skambi sporto klubo reklama, bet užteko ten apsilankyti vos porą kartų ir abonementą išmečiau”, – pasakojo A.Meškelė.

Vos ne kas antras jo pažįstamas taip pat buvo nudegęs pirkdamas kokią nors paslaugą akcijos metu.

Abi pusės patenkintos

A.Meškelė svarstė, kaip smulkieji verslininkai galėtų nemažindami kainos ir neišleisdami pinigų reklamai pritraukti paslaugomis patenkintų klientų.

Kodėl galimiems vartotojams paslaugos neišbandžius prieš ją įsigyjant?

Taip pamanęs Artūras pasiraitojo rankoves ir ėmėsi darbo, panaudodamas keletą tūkstančių litų santaupų.

Per pirmą mėnesį jis paruošė idėją startui, o toliau ėmė gilintis į rinkodaros, internetinės rinkodaros ir informacinių technologijų sektorių. Iki tol pardavimo srities specialistu dirbusiam A.Meškelei viskas buvo nauja, bet labai įdomu.

Galvoje jau turėdamas idėją jis ėmė dairytis rinkodarą išmanančio partnerio. Surado Didžiojoje Britanijoje mokslus baigusį ir rinkodaros įmonę Lietuvoje įkūrusį Julių Kaknevičių.

Kai tik pradėjo kalbinti paslaugų teikėjus bendradarbiauti, A.Meškelės įmonė net neturėjo pavadinimo, ką jau kalbėti apie vizitinę kortelę ar skrajutę.

Šių metų pavasarį jis pradėjo skambinti potencialiems klientams ir pasakojo, kuo jie ketina užsiimti, klausti, ar jiems būtų įdomu. Atsirado susidomėjusių ir paaiškėjo, kad tokios paslaugos reikalingos.

„Vartotojai įpratinti prekę rinktis pagal kainą, o mes norime grįžti prie to, kad svarbiausia yra sulyginti verslo atstovų ir klientų lūkesčius. Mes norime skatinti abiem pusėms tik teigiamas emocijas”, – sakė A.Meškelė.

Panašūs į šimpanzes

Gegužės 17 dieną pradėjo veikti internetinė svetainė www.chimpinn.lt, kurioje buvo sudėta dešimt paslaugų pasiūlymų – nuo šokių ir kalbų mokymosi iki ekstremalių pramogų.

„Mes nuperkame klientui jo pasirinktą paslaugą iš mūsų svetainės ir atvedame jį prie paslaugų teikėjo durų. Už tai mes gauname pinigus. Regis, formulė paprasta, tačiau už jos slypi daugybė subtilybių.

Jau sulaukiame ir grįžtamojo ryšio – mūsų ima ieškoti patys paslaugų teikėjai, o vartotojai rašo padėkos laiškus, pasiūlymus”, – džiaugėsi „Chimp Inn” įkūrėjas A.Meškelė.

Kodėl pasirinktas toks keistas pavadinimas?

Pasak verslininko, internete jie surado, kad vieni smalsiausių gyvūnų Žemėje yra būtent šimpanzės, tad ir nusprendė pasirinkti pirmąjį žodį.

„O „Inn” prilipo labiau dėl sąskambio. Beje, išvertus iš anglų kalbos, „chimpin” reiškia atsipūtęs ir kietas. Tai irgi mums tinka”, – aiškino vilnietis.

Svarbiausia – moralė

Gedimino technikos universitete vadybą baigęs A.Meškelė noru kurti savo verslą degė nuo pirmo kurso. Tačiau tai buvo tik vaikiški svaičiojimai, kaip norėtųsi, ir bandymai atliekant rinkos tyrimus pagal kai kurias savo idėjas.

Bet bendrovės įkurti tuomet jis nesiryžo, nes apskaičiavimai nieko gero nežadėjo.

„Šiandien visiems siūlau tą patį – pirmiausia idėją patikrink, rask didžiausius trūkumus ir neeikvok jai daugiau laiko, o ieškok naujos”, – patarė A.Meškelė.

Pats A.Meškelė žavisi versle etiką, moralę ir vertybes išlaikančiais verslininkais – nuo lietuvio Iljos Laurso iki britų milijardieriaus Richardo Bransono ir „Apple” įkūrėjo Steve’o Jobso.

„Lietuvoje esu susipažinęs su daugybe verslininkų, kurie daro bet ką, kad tik užkaltų pinigų. Man su tokiais ne pakeliui. Pirmiausia – moralė, o jau tada pinigai”, – tikino jaunas verslininkas.

A.Meškelė tikina konkurentų nebijantis. Anaiptol, jis sako, kad jei tokių atsiras, vadinasi, jų produktas yra sėkmingas.

„Mes turime savo žinias, patirtį, įgūdžius, ir jei kurie nors sugebės padaryti greičiau, jie bus teisūs”, – sakė A.Meškelė, kuris net neabejoja, kad Lietuvoje galima sukurti verslą ir nereikia emigruoti.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.