Lietuvių skrydžių bendrovės pilotai dirba ir ten, kur aidi šūviai

Aplink vaikštantys ginkluoti kariai, o už aptvertos teritorijos – pasaulis, kuriame aidi šūviai. Neramumų kamuojamas Jemenas, griežtoji Saudo Arabija ar egzotiškoji Afrika. Ten dažnai veda ir lietuvių orlaivių pilotų ir palydovių keliai. Dirbti tokiose šalyse Europos oro bendroves skatina ir didesnis uždarbis, ir didesnės galimybės – konkuruoti Europoje ne taip paprasta.

Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Oct 8, 2013, 9:52 AM, atnaujinta Feb 21, 2018, 9:21 AM

Naftos verslovės bazė Jemene. Ten įrengtas ir Prancūzijos naftos bendrovės „Total“ darbuotojų būstai, ten pat ir aerodromas, kuriame leidžiasi lietuvių skrydžių bendrovės DOT LT įgulų pilotuojami lėktuvai. Vos pusšimtis metrų už saugomos tvoros – Adeno įlanka, tačiau pasigrožėti jūra galima tik porą valandų penktadienį, kai musulmonams – šventa diena. Ir tai tik tokiu atveju, jei negirdėti pavojaus signalo.

Juolab neseniai Jemeno pietuose per teroro aktą žuvo apie 20 žmonių. Jemeno specialiųjų tarnybų pareigūnų nuomone, išpuolį surengė su “Al Qaeda“ siejama grupuotė.

Praėjusį sekmadienį pasaulį apskriejo dar viena žinia iš Jemeno. Vokietijos ambasadorės Jemene asmens sargybinis buvo nušautas, kai mėgino apginti ją nuo užpuolikų, mėginusių pagrobti ją, išeinančią iš parduotuvės Sanos pietiniame Hados rajone, kuriame yra įsikūrusios užsienio valstybių ambasados.

Išeiti už teritorijos ribų - nevalia

Kadaise Lietuvoje dirbusi skrydžių įmonė DOT LT skraidino keleivius reguliariaisiais reisais iš Kauno į Bilundą, o pastaraisiais metais dirba tik užsienyje. Arčiausiai – Švedijoje. Šioje šalyje lietuvių lėktuvai skraido iš Stokholmo į šalies šiaurę.

Tačiau kur kas dažniau lietuviai dirba su naftos ar energetikos bendrovėmis „Shell“ ar „Total“. Pagal jų užsakymus, keičiantis pamainoms, į tolimuose Afrikos, Azijos kraštuose esančius padalinius skraidina bendrovių darbuotojus.

„Tarkim, šiuo metu dirbame Jemene, iš Dubajaus skraidiname „Total“ darbuotojus į ten esančią dujų skirstymo įmonę. Ten didelė aptverta teritorija, joje – daugybė karių, saugumas užtikrintas.

Tai geras kontraktas visomis prasmėmis. Ir uždarbis geras, ir įgulos gyvenimo sąlygos puikios. Yra sporto salės, poilsio zonos, baseinai“, - pasakojo DOT vadovas Evaldas Petkus.

Visai greta bazės – įkvepiančio grožio Arabų jūros Adeno įlanka.

„Tačiau nelabai ten nori mūsų įgulos išleisti. Nebent penktadieniais, kai musulmonams yra šventa diena. Tuomet atidaro bazės vartus ir leidžia nueiti prie jūros. Bet ir tai ne visuomet“, - apie pilotų ir palydovių kasdienybę Jemene pasakojo E.Petkus.

Nors galimybės ir ribotos, darbas Jemene, įsikūrusiame Arabijos pusiasalyje, vilioja įgulas, mat ten jie uždirba daugiau. Tačiau, neslėpė E.Petkus, ne visiems darbuotojams tai lemiamas motyvas. Vienas pilotas yra pasakęs, kad į Jemeną neskris, nes jam tai atrodo nesaugu.

„Vėliau persigalvojo, o nuskridęs pareiškė, kad liks Jemene dirbti iki sutarties pabaigos. Tačiau viena stiuardesė atsisakė darbo ten“, - sakė DOT vadovas.

Girdėjo šūvius

Vienas iš aštuonių Kaune įsikūrusios DOT orlaivių skraido Saudo Arabijoje – iš sostinės Rijado į mažesnius miestus. Ten lietuviai skraidina ir civilius gyventojus, ir kariškius. Šioje šalyje dirba tik vyrai.

„Stiuardesės ir nesiveržia, sakė nenorinčios jaustis antrarūšės. Taip, tai nelygybė, tačiau tokia ta griežta islamo šalis“, - kalbėjo E.Petkus.

Moterų laisvė kiek ribota ir Jemene. Tarkim, net jei uždaroje teritorijoje prie baseino deginasi tik lietuviai kolegos, moteris negali būti drauge.

„Įgulos paiso šios taisyklės, nors, tarkim, neretai mūsų stiuardesė būna vienintelė moteris tarp tūkstančio vyrų“, - sakė skrydžių bendrovės vadovas.

Neseniai įgula Jemene girdėjo šūvius už teritorijos ribų, tačiau, pats Jemene lankęsis E.Petkus tikino, jog tai labiau išimtis.

„Tačiau nuolat rengiamos evakuacijos pratybos. Valandos skrydis iki Džibučio, kuriame yra amerikiečių, prancūzų karinės bazės. Numatytas evakuacijos planas ir sausuma bei laivais“, - pasakojo E.Petkus.

Sunkiausia - Indijoje

„Arabai yra gana biurokratiški, tačiau atlieki, kas priklauso, ir problemų nekyla“, - sakė E.Petkus.

Bene sunkiausia lietuviams buvo dirbti Indijoje. „Tai biurokratinė valstybė, joje ieškoma priežasties, kad tik ko nors nereikėtų daryti“, - ką patyrė Indijoje, kai ten skraidino krovinius, pasakojo DOT vadovas.

Lietuvių įguloms teko dirbti ir Maldyvuose – skraidino turistus tarp ten išsidėsčiusių salų, Karibuose, taip pat Butane – iš jo skraidino keleivius į Nepalą, Indiją, Bangladešą.

Taip pat lietuviai dirba ir Kretoje – iš šios Graikijos salos dažniausiai vietinius skraidina į kitas šaliai priklausančias salas.

Europoje patyrė didelių nuostolių

Pasak E.Petkaus, sunkiausi DOT buvo 2009-2010 metai. Tuomet, stojant aviacijos verslui Europoje, teko kapstytis iš didelių nuostolių ir ieškotis naujos nišos.

„Įsivaizduokite, dirbi Europoje, o staiga Europos aviacijos įmonės, su kuriomis dirbi, ima mažinti reisų skaičių - tiek keleivių, tiek krovinių. Turėjom ieškoti išeičių. Taip atsirado Indija“, - apie darbo ypatumus egzotiškuose kraštuose pasakojo E.Petkus.

Sekite verslo naujienas socialiniame tinkle „Facebook“! 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.