Tas pats alus – ne visuose baruose ar restoranuose vienodas

Kokybės kontrolės akciją pradėjusi bendrovė „Švyturys-Utenos alus“ skaičiuoja pirmuosius jos rezultatus. Patikrinta apie 890 šalies barų, kavinių ar restoranų, kuriuose pilstomas „Švyturio Ekstra“ alus. „Laukėme, kad padėtis bus dar blogesnė“, - sakė įmonės vadovas Rolandas Viršilas.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 15, 2013, 1:54 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 3:58 AM

Nors situacija ne tokia prasta, kaip tikėtasi, gera jos irgi nepavadinsi. Specialiai apmokyti kokybės kontrolieriai tikrina, kaip alus baruose patiekiamas klientams. Vėliau pagal specialią anketą užeiga priskiriama prie vienos iš trijų kategorijų: labai gerai, patenkinamai, nepatenkinamai.

Kiek iš tų 890 patikrintų alaus pilstymo vietų nusipelnė blogiausio įvertinimo? „Juodųjų sąrašų mes nesudarinėjame, tačiau į šią kategoriją patekusių įmonių skaičius – triženklis“, - prasitarė „Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovė Aušra Vasiljevienė.

Kokie dažniausiai aptinkami nusižengimai? Pirmiausia, netinkamos alaus laikymo sąlygos: per šiltai, per arti radiatorių ir pan. Antra – nakčiai neužsukti pilstymo įrangos čiaupai. O blogiausia, kad šykštūs barų savininkai neretai nesilaiko nerašytos (o gal kur nors ir užrašytos?) tradicijos pirmąjį tą dieną bokalą paprasčiausiai išpilti lauk.

Anot „Švyturio-Utenos alaus“ atstovų, daugiausia bėdų būna su sezoninėmis kavinėmis. Tačiau kokių nors sankcijų niekam dar nepritaikyta: tikrintojai nurodo trūkumus, o po kiek laiko atvyksta apžiūrėti, ar jie pašalinti. Dar ir pakviečia baro savininkus apsilankyti virtualioje alaus akademijoje.

Tiesa, piktybiškiausiems numatyta ir sankcija: aludariai gali atsisakyti jiems tiekti savo alų.

Baruose ar kitokiose užeigose parduodama vos keli procentai alaus, likusi dalis keliauja į parduotuves. Tai kam taip stengtis? Anot aludarių, būtent kavinės ir restoranai yra savotiška „vizitinė kortelė“.

Tiesa, parduotuvėse alaus paklausa smunka. Šįmet per 8 mėnesius ji sumenko net 8,5 procento, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Pasak R.Viršilo, daugiausia tą lėmė sprendimai riboti plastikinės alaus taros dydį. Be to, dalis stipraus alaus mėgėjų ėmė rinktis spirituotą vyną – vadinamąjį „rašalą“.

Daugiausia - kone ketvirtadaliu - smuko alaus pardavimai būtent PET pakuotėse (23,2 proc.), stiklo buteliuose - krito 9,9 proc., o augo tik alaus prekyba skardinėmis – 23,8 proc. Yra ir gerų naujienų: nors stipraus (turinčio 7 ar daugiau procentų alkoholio) alaus paklausa krito 20 proc., vadinamojo „Premium“ segmento rūšys šįmet jau užėmė 23,5 proc. Lietuvos alaus rinkos (pernai tuo pačiu metu – 18,4 proc.).

Rinkoje pirmaujančio „Švyturio-Utenos alaus“ apyvarta per šių metų pirmuosius šešis mėnesius išaugo 9 proc. ir sudarė 232,5 mln. litų. Nepaisant bendro nuosmukio, bendrovė per 3 ketvirčius pardavė 138 mln. litrų įvairių gėrimų - 6 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.