Poznanės mieste neseniai surengtas mitingas: Franovo mikrorajono gyventojai ėmė reikalauti, kad planuojama tramvajaus linija jų neaplenktų.
Vietos gyventojų judėjimui vadovaujantis Krzysztofas Bartosiakas aiškino, jog automobilių perpildytoje Poznanėje tramvajus tapo greičiausia ir ekologiškiausia susisiekimo priemone.
Piko valandomis iš Franovo iki centro mašina arba autobusu nusigauti užtrunka 40 minučių, o tramvajus tokį atstumą esą įveiktų tris kartus greičiau, rašo „Lietuvos rytas”.
Panašių demonstracijų prieš metus kilo ir Gožuvo mieste, kai meras panoro tramvajus pakeisti autobusais. Buvo surengtas referendumas, kuriame dauguma gyventojų pasisakė už tramvajų išsaugojimą.
Kaip teigė Lodzės politechnikos instituto Urbanistikos ir komunikacijos katedros vedėjas Jacekas Weselowskis, Lenkijoje, kaip ir Vakarų Europoje, atgimsta tramvajų mada.
Tramvajų linijos visoje Europoje buvo pradėtos ardyti prieš pusšimtį metų, kai ėmė įsigalėti asmeniniai automobiliai.
Sumažėjo keleivių, todėl tramvajai daug kur tapo nuostolingi. Prancūzijoje iš šimto miestų tramvajai kurį laiką buvo likę kursuoti vos trijuose.
Panaši padėtis buvo ir Jungtinėje Karalystėje, Italijoje, Vokietijoje. Tokį kelią pasirinko ir socializmo laikų Lenkijos vadovai, likvidavę tramvajus Olštyne, Slupske, Inovroclave, Valbžyche, Legnicoje, Zeliona Guroje.
Pirmieji susizgribo vakariečiai, prieš keliolika metų ėmę gaivinti tramvajus. Mat automobiliai užkimšo miestus, o statyti metro – keliskart brangiau.
Be to, ES ėmė remti tramvajus kaip ekologišką transporto priemonę.
Vienas pirmųjų susivokė Grenoblio miestas Prancūzijoje, po 40 metų pertraukos 1987 metais atgaivinęs tramvajus. Netrukus tai padarė Frankfurtas (Vokietija), Nica ir Lionas (Prancūzija), Notingamas (Jungtinė Karalystė). Prieš dešimtmetį jais pasekė ir Lenkijos miestai. Sostinėje Varšuvoje tramvajų linijų ilgis tapo vienas didžiausių ES – daugiau nei 129 kilometrai. O Olštynas neseniai paskelbė gaivinsiąs tramvajus po pusšimčio metų pertraukos.
Į tokius pokyčius reagavo ir Lenkijos verslininkai: tramvajus pradėjo gaminti net trys kompanijos.
Poznanės politechnikos universiteto profesorius Jerzis Kwasniewskis prognozuoja, jog ateityje tramvajų linijos bus įrengtos daugelyje vidutinio dydžio Lenkijos miestų.