Į „Ikea“ - ne tik apsipirkti, pavalgyti, bet ir pamiegoti

Šeštadienio popietę vienoje didžiausių pasaulyje „Ikea“ parduotuvių Šanchajuje buvo tikras žmonių sujudimas. Apėmė jausmas, kad parduotuvės takais, vedančiais nuo vienos ekspozicijos prie kitos, vaikščiojo daugiau žmonių, negu gatvėje. Beveik visos 660 prekybos centro restorano vietos buvo užimtos. Tačiau eilės prie kasų buvo neįprastai trumpos. Akivaizdu, kad dauguma žmonių čia suplūdo ne apsipirkti. Jie priminė ne pirkėjus, o labiau iškylautojus. Jų arbatos termosai ir plastikinės dėžutės užkandžiams voliojosi ant ekspozicijos stalų, rašo naujienų portalas „South China Morning Post“. Tuo tarpu lietuviai pirkėjai „Ikea“ dažniausiai ateina jau pasiruošę pirkinių sąrašus.

Daugybei kinų apsilankymas „Ikea“ prekybos centre ne per daug skiriasi nei pasivaikščiojimas atrakcionų parke.<br>„South China Morning Post“ nuotr.
Daugybei kinų apsilankymas „Ikea“ prekybos centre ne per daug skiriasi nei pasivaikščiojimas atrakcionų parke.<br>„South China Morning Post“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Giedrė Balčiūtė

Oct 28, 2013, 10:22 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 6:47 PM

Didžiausio ekspozicijos kambario viduryje esančioje milžiniškoje lovoje mažas vaikutis pabudo po pietų miego. Šalia miegojo ir jo močiutė.

Kai senoji moteris atsainiai padėjo berniukui nusišlapinti į tuščią vandens buteliuką, skystis gausiai ėmė varvėti ir ant pilko čiužinio po vaiko kojomis, bet dauguma parduotuvės lankytojų atrodo nekreipė į tai nė menkiausio dėmesio ar netgi to nepastebėjo.

Tik viena jauna moteris kumštelėjo savo susidomėjimo nerodžiusį vaikiną: „Pažiūrėk, jis šlapinasi į butelį!“

Vos prieš kelias savaites pasklido nuotraukos, kuriose nufotografuoti žmonės, snaudžiantys „Ikea“ prekybos centre. Vėsus, kondicionuotas „Ikea“ oras tapo tikru išsigelbėjimu dešimtims tūkstančių miesto gyventojų nuo karščio ir smogo.

Šalia lovų - batai

Miegamojo ir svetainės ekspozicijos, trečiajame parduotuvės „Ikea“ aukšte Šanchajuje yra pačios populiariausios. Beveik kiekvienas aukšto kvadratinis metras yra užtvindytas žmonių, kurie čia elgiasi kaip namuose. Vyresni žmonės skaito laikraščius arba geria arbatą, jaunesni lankytojai glėbesčiuojasi arba žaidžia su savo telefonais. Dauguma, vis dėlto, yra kietai įmigę.

Įprastą dieną 42 tūkst kv. m parduotuvėje lankosi 28 tūkst. žmonių. Tačiau ta diena, kai joje lankėsi žurnalistai, buvo ypač tiršta.

Kasdien Jasonas Zhangas, dirbantis lovų skyriuje, kantriai pažadina apie šimtą klientų.

„Atleiskite, jūs negalite čia miegoti. Kiti klientai nori išbandyti šią lovą. Poilsio zona yra štai ten“, – sako jis mandagiai, bet tvirtai, laukdamas užgauliojimų, kurie dažnai pasipila po to, kai jis nukreipia miegalius į poilsiui skirtą vietą netoli restorano.

Miegamojo skyriuje keli klientai, išties norintys nusipirkti čiužinius, ieško, kur galėtų juos išbandyti. Kone ant visų lovų drybso žmonės, kai kurie užsikloję spalvingomis pūkinėmis antklodėmis, nusimetę batus ant grindų.

Rengė žaibiškus pasimatymus

Kinų požiūris į „Ikea“ ilgai intrigavo emigrantus ir vietinius interneto vartotojus. Nuolatos svarbiausiomis socialinių tinklų naujienomis tapdavo keisti incidentai. Sprendžiant pagal interneto žiniasklaidos pranešimus, gana įprasta palikti vaikus vienus žaidžiančius ar miegančius vaikų kambarių ekspozicijose, kol tėvai žvalgosi kitur.

Šanhajuje sklido gandų, kad kas savaitę prekybos centre susirinkdavo žaibiškų pasimatymų klubo nariai, kurių būdavo apie 50-60, Juos „Ikea“ klubo kortelę turėjęs grupės lyderis vaišindavo nemokamai dalijama kava.

Kadangi nemokama kava nėra tiesioginis pelno gavimo būdas, dėl to „Ikea“ administracija laikėsi nepaprastai ramiai.

„Mes kviečiame visus aplankyti mūsų parduotuves. Šiandienos lankytojas gali tapti rytojaus klientu“, – paaiškino Linda Xu, Kinijos „Ikea“ viešųjų ryšių atstovė, pridurdama, kad Kinija yra viena svarbiausių kompanijos rinkų.

Paklodes keičia kone kasdien

Kol kas akivaizdu, kad kinai pirkėjai prekybos centre elgiasi kaip namie, keldami įtampą personalui.

„Ikea“ yra susitelkusi į savitarną. Todėl parduotuvės aukštuose dirba palyginti nedaug darbuotojų. Taip paaiškino Yvonne Yin, viešųjų ryšių atstovė Šanchajaus filiale.

„Tai, kad klientai miega, mums sukuria papildomo darbo“, – pripažįsta Yin. Juk paklodes tenka keisti kone kasdien.

„Dėl to mūsų jausmai dvejopi. Viena vertus, nuostabu, kad jiems patinka „Ikea“, bet pagalvoji: „Kodėl jie negali elgtis, kaip elgiamasi kitose šalyse esančiose „Ikea“?“, – pridūrė viešųjų ryšių atstovė.

Kantrybė atsipirko

„Ikea“ labai stengėsi prisijaunkinti kinų rinką. Iš pradžių privačiai Švedijoje įkurtai, Olandijoje registruotai kompanijai tai nebuvo lengva.

Pirmosios dvi parduotuvės kontinentinėje Kinijoje buvo atidarytos 1998 metais. Prireikė aštuonerių metų, kol buvo atidaryti kiti filialai.

Bet dabar atrodo, kad po 15 metų „Ikea“ kantrybė su kone daugiausia jėgų reikalaujančia rinka pagaliau atsiperka. Neseniai kompanija tapo didžiausiu užsieniečiu žemvaldžiu Kinijoje. Dvylika jos parduotuvių iš viso užima 640 tūkst. kv. metrų plotą.

2012 biudžetiniais metais apyvarta pasiekė 6 milijardus juanių (2,5 mlrd. litų). Ją aplankė 15 mln. lankytojų. Iš jų – 7,3 mln. apsilankė pagrindinėje parduotuvėje Pekine.

Maža to, „Ikea“ sparčiai plečiasi. Šį mėnesį Šanchajuje atidaryta trečia parduotuvė. Pekine antrąją parduotuvę ketinama atidaryti dar šiemet. Nupirkta žemės dar trims parduotuvėms Čončinge, Vuhane ir Hangdžou.

Pirkti - lyg pasivaikščioti atrakcionų parke

Pasak Kinijos klientų psichologijos eksperto ir knygos „Ko nori kinai“ autoriaus Tomo Doctoroffo, staigų „Ikea“ išpopuliarėjimą nulėmė dramatiški kainų nustatymo strategijos pokyčiai. Pastarąjį dešimtmetį vidutinė „Ikea“ produktų kaina sumažėjo 50 proc.

Iki dabar pagrindinė problema, anot T.Doctoroffo, buvo ta, kad žmonės nenorėjo pirkti „Ikea“ kainomis. Kinams namų apyvokos produktai yra antraeiliai, palyginti su kitais vakarietiškų prekės ženklų gaminiais, tokiais kaip automobiliai, laikrodžiai ar netgi „Haagen-Dazs“ valgomieji ledai ir „Starbucks“ kava.

„Jie pagaliau pasirinko teisingą prekės ir vertės santykį“, – pastebėjo ekspertas.

Daugybei kinų apsilankymas „Ikea“ prekybos centre ne per daug skiriasi nei pasivaikščiojimas atrakcionų parke. T.Doctoroffas paaiškino, kad kinai linkę į pirkimą žiūrėti labiau kaip į pramogą.

Pirkimas Kinijoje kur kas svarbesnis užsiėmimas negu Vakaruose“, – sakė ekspertas.

Kartais prekybos centrai yra tiesiog vieta, kur gali išvengti karščio ir numigti.

Nekreipdama dėmesio į aplink ją esantį sambrūzdį, jauna moteris ramiai snaudė ekspozicijos lovoje, kol jos draugas neatsikėlė ir tikrindamas jos telefoną švelniai nepradėjo savo merginos baksnoti. Ji atsisėdo ir apsimiegojusi apsižvalgė.

„Buvau tiesiog pavargusi“, – atsakė aštuoniolikametė Xujin, paklausta apie savo pasirinktą vietą poguliui ir sutrikusi dėl klausimo. – „Aš nieko prieš, kad aplink mane tiek žmonių. Man buvo labai patogu“.

Lietuviai pasiruošia prekių sąrašus

„Ikea Lietuva“ parduotuvės vadovas Marius Martinaitis pastebėjo, kad ir lietuviai mėgsta susirangyti ant ekspozicinių lovų, išbandyti kitus daiktus.

„Džiaugiamės, kad pirkėjai yra labai žingeidūs. Jie ne tik mėgsta patys susirasti informaciją ar prekes, bet ir mielai išbando ekspozicijoje esančius gaminius, nevengia pagulėti lovose, pasėdėti prie valgomojo ar darbo stalo, ištiesti kilimus ant žemės ir ant jų pavaikščioti. Kartu su šeima ar draugais pasėdi įrengtuose kambariuose, norėdami suprasti ir pajausti, kaip baldai ar kitos detalės atrodytų jų namuose“, - kalbėjo pašnekovas.

Ypač „Ikea“ parduotuvės prekes mėgsta išbandyti vaikai. Jiems patinka žaisti su įvairiais čia esančiais žaislais, įlipti į loveles, atidaryti stalčius, išjungti ir įjungti šviestuvus, pasislėpti žaisliniame tunelyje, pasėdėti ant kėdučių ir papiešti.

Lietuvių pirkėjų apsipirkimo elgesį M.. Martinaitis prilygino skandinaviškam. Dažniausiai pirkėjai į „Ikea“ ateina pasiruošę pirkinių sąrašus.

Kaip ir kinai, lietuviai taip pat į šią parduotuvę traukia ir papramogauti.

Paklaustas, ar vis dar tebėra populiarūs „Ikea“ restorano dešrainiai, M.Martinaitis pasakojo: „Nuo parduotuvės atidarymo mūsų dešrainis yra vienas perkamiausių užkandžių, o švediški mėsos kukuliai su bruknių padažu – vienas mėgstamiausių iš karštų patiekalų. Savo paklausa, kaip ir kaina, dešrainiams nenusileidžia ledai“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.