Prekių kainos Lietuvoje auga, todėl pirkėjai medžioja nuolaidas

Akcijų ir nuolaidų medžiotojai pasiskirstė į dvi grupes: vieni geresnių kainų ieško prekybos tinklų skrajutėse, kiti – interneto platybėse, rašo „Lietuvos rytas”.

Dauguma pirkėjų tam tikrų prekių įsigyja tik per akcijas.<br>V.Balkūno nuotr.
Dauguma pirkėjų tam tikrų prekių įsigyja tik per akcijas.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Nov 11, 2013, 5:00 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 11:29 AM

Vartotojų apklausos rodo, kad 99 proc. pirkėjų įsitikinę, jog prekių kainos Lietuvoje auga (praėjusiais metais šis skaičius siekė 98 proc.).

„Geriausias būdas su tuo kovoti – planuoti pirkinius. 87 procentai vartotojų teigia, kad prieš eidami apsipirkti apgalvoja, ko jiems reikia.

Virtualioje erdvėje mažesnių kainų arba specialių pasiūlymų ieško 37 procentai pirkėjų”, – aiškino kainų palyginimą pateikiančio interneto portalo „PriceOn LT” direktorius Tomas Gudžiauskas.

Tikrina kainas kas savaitę

Pirkėjai, ieškantys informacijos internete, skiriasi nuo tipiškų akcijų medžiotojų. Mat pirmieji – vidutines ir didesnes pajamas gaunantys didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai.

„Tai rodo bendrą naudojimosi internetu tendenciją – informacijos paieška prieš atliekant kokį nors veiksmą tiesiog tampa įpročiu”, – aiškino T.Gudžiauskas.

Statistika rodo, kad tinklalapyje „PriceOn” ir mobiliosiose programėlėse vartotojai kas mėnesį peržiūri apie 2,5 milijono prekių ir akcijų, palygina jų kainas skirtinguose prekybos tinkluose.

Daugiau negu 60 procentų vartotojų „PriceOn” naudojasi nuolat – 2 ir daugiau kartų per savaitę.

„Palyginti su pasaulio statistika, tai įspūdingi rezultatai. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje 60 procentų vartotojų kainų palyginimo svetainėmis naudojasi vos kartą per pusmetį”, – pasakojo T.Gudžiauskas.

Vis dėlto skirtumą nulemia ir tai, kad svetur kainų palyginimo tinklalapiai labiau orientuoti į brangias ir retai perkamas prekes.

Svarbiausia – sutaupyti

„PriceOn” statistika rodo, kad vartotojų apsilankymo skaičius 2013 metais augo vidutiniškai po 43 proc. per mėnesį.

T.Gudžiauskas lygino tų, kurie ieškodami nuolaidų naudojasi interneto tinklalapiu, ir tų, kurie naudojasi mobiliosiomis programėlėmis, elgseną.

„Mūsų tinklalapio vartotojų skaičius didesnis, tačiau jie paslauga naudojasi rečiau.

Mobiliosios programėlės turi mažiau vartotojų, tačiau jie kainų ieško vidutiniškai 3,2 karto dažniau, nors pateikiama ta pati informacija”, – aiškino T.Gudžiauskas.

Paprastai didžiausio vartotojų susidomėjimo sulaukia tos prekės, kurias perkant akcijos metu galima sutaupyti daugiausia. Populiarūs alkoholiniai gėrimai, vaikų, buitinės chemijos, taip pat asmens higienos ar sezoninės prekės.

„PriceOn” sulaukia daugiau naršytojų tą savaitės dieną, kai prekybos tinkluose keičiamos kainos ir skelbiamos naujos nuolaidos. Didžiausias srautas dieną būna nuo 11 iki 12 val. ir vakare nuo 19 iki 20 val.

Atsineša ir iškarpų

Prekybos tinklas „Norfa” kas dvi savaites spausdina akcijų ir kainų skrajutes. Jų tiražas kartu su poreikiu per metus išaugo 10 proc. Prekybos tinklo interneto svetainės lankomumas per metus padidėjo 8,5 proc., trečdaliu didesnės ir naujienlaiškio prenumeratorių gretos.

„Akcijas ir nuolaidas pirkėjai jau seniai laiko savaime suprantamu dalyku”, – sakė „Maxima” tinklo atstovė Renata Saulytė. Tiesa, „Maxima” savaitinės nuolaidų skrajutės paklausesnės mažesniuose miestuose.

Dažnai pirkėjai ateina ne tik su tos parduotuvės, bet ir su kitų prekybos tinklų skrajutėmis.

„Žmonėms svarbi ne tik nuolaida, bet ir galimybė palyginti, kiek tas pats daiktas kainuoja kitur”, – kalbėjo R.Saulytė.

Didėja ir „Maxima” interneto svetainės lankytojų skaičius, ir besidominčių socialiniuose tinkluose skaičius.

„Akcijomis ir nuolaidomis pirkėjai domisi nuolat. Tai pastebime tiek „Iki” parduotuvėse, kuriose pirkėjai gali pasiimti informacinį žurnalą „Iki savaitėlė”, tiek ir interneto svetainėje.

Trečiadienį, kai keičiasi akcijos, lankytojų skaičius išauga iki 5 kartų, palyginti su kitomis savaitės dienomis”, – pasakojo prekybos tinklo „Iki” atstovas Andrius Petraitis.

Popierinius leidinius mieliau renkasi ir senjorai: jie juos ne tik varto apsipirkdami, bet ir išsineša namo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.