Prie milijonus kainavusio aplinkkelio - išmalti vieškeliai ir akmenys ant kelio

Skubos darbą velnias neša. Nors miesto vakarinio aplinkkelio antrąjį etapą pavyko baigti visu pusmečiu anksčiau, liko klampynių pakelėse, nesutvarkytų eismo schemų ir nepatogumų pėstiesiems.

Kad automobiliai iš Gudelių neterštų aplinkkelio, ant šalutinio keliuko buvo užridenti akmenys.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kad automobiliai iš Gudelių neterštų aplinkkelio, ant šalutinio keliuko buvo užridenti akmenys.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

Nov 24, 2013, 9:58 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 4:33 AM

Šią savaitę buvo iškilmingai atidarytas 211 mln. litų kainavęs aplinkkelio ruožas nuo L.Asanavičiūtės iki Ozo gatvės. Taip, naujasis kelias palengvins gyvenimą vairuotojams. Apie tai rašo „Lietuvos rytas“.

Tačiau šalia – ant išmaltų kelių užritinti akmenys, kad automobiliai neneštų purvo ant naujojo aplinkkelio.

Iš karto pradėjo formuotis transporto grūstys gatvėse šalia aplinkkelio. Visa tai – darbai, kuriuos reikėjo atlikti tiesiant vakarinį aplinkkelį.

Pėstiesiems neliko vietos

Ties Karoliniškėmis aplinkkelyje pažymėta pėsčiųjų perėja.

Tačiau kur toliau? Už jos tenka klampoti per purvą, nes šaligatvio kitoje naujo kelio pusėje nėra.

Dėl to piktinosi ir Gudelių gyventojai.

Tiesiant aplinkkelį buvo nutiestas ir atnaujintas M.Mironaitės gatvės ruožas. Bet kelininkai užmiršo, kad ja ne vien automobiliai važinės.

Pėstiesiems jie nepaklojo šaligatvio, neįrengė apšvietimo.

Anot savivaldybei skundą surašiusių Gudelių gyventojų, nors vakarinio aplinkkelio infrastruktūra puikiai sutvarkyta – įrengti pėsčiųjų takai, perėjos, apšvietimas, minėta kelio dalis visiškai nepritaikyta pėsčiųjų eismui.

O juk M.Mironaitės gatve į mokyklą eina vaikai, suaugusieji skuba į darbą, ji ypač pavojinga tampa sutemus.

Šaligatvis staiga baigiasi

Šalia aplinkkelio gyvenantis Miroslavas Valevičius nebesitiki, kad valdžia kada nors prisimins Senųjų Gudelių gatvę, kuria jis pasiekia miestą.

Nors ši gatvė taip pat remiasi į aplinkkelį.

Neasfaltuota, duobėta – ji kaip diena ir naktis, palyginti su naujuoju keliu.

Pasivaikščioti šalia aplinkkelio šiomis dienomis ateina ne vienas vilnietis. Tarp jų ir – V.Druskio gatvėje gyvenantis Vytautas Malkauskas. Jis automobiliu jau spėjo apvažiuoti aplinkkelį, bet vaikščiodamas pastebėjo kelias negeroves.

Viena jų – šalia vaikų darželio Sietyno gatvėje palikta purvynė. Ji – visai šalia aplinkkelio. Reikėjo ištiesinti ir M.Mironaitės bei vakarinio aplinkkelio sankryžą. Tam tebūtų reikėję iškirsti kelias jaunas pušis, o dabar gatvė vingiuoja, lyg šuo ją būtų nužymėjęs.

„Tai darbai, kurie tikrai nekainuoja milijonų litų. Galbūt ateityje juos kelininkai padarys?“ – tikėjosi V.Malkauskas.

Viltys gali sudužti pažvelgus į aplinkkelio pirmąjį etapą. Nors jis baigtas daugiau nei prieš pustrečių metų, perėjus viaduką Lazdynuose pėstiesiems tenka lipti per atitvarą, nes šaligatvis staiga baigiasi.

Toliau šaligatvis nutiestas kitoje atitvaro pusėje. Ir niekas iki šiol nesusizgribo, kad pėstiesiems tai nepatogu ir pavojinga.

Vieną problemą išsprendė

Tik baigus vakarinio aplinkkelio antrąjį etapą paaiškėjo ir eismo organizavimo bėdos. Didžiulė transporto grūstis iš karto susidarė Sidaronių gatvėje nuo Buivydiškių – mat važiuojant šia gatve galima kirsti aplinkkelį.

Vairuotojai spėjo pastebėti, kad ta vieta – labai nesaugi. Jų nuomone, ties Sidaronių gatve ir Viršuliškių skersgatviu aplinkkelyje turėtų būti atitvaras.

Dėl aplinkkelio taip pat smarkiai padaugėjo automobilių, kurie važiuoja Justiniškių gatve Šešuolių gatvės ar Spaudos rūmų link.

Šią problemą savivaldybė jau kitą dieną išsprendė. Vakariniame aplinkkelyje, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse eismas buvo pakeistas.

Dabar iš Sidaronių gatvės ir Viršuliškių skersgatvio galima išvažiuoti darant dešinį posūkį, apsisukant artimiausiame transporto mazge.

Važiuojant nuo Pilaitės centro kryptimi buvo panaikinta transporto priemonių apsisukimo vieta ties Senosios Pilaitės keliu.

O atvažiuojant nuo vakarinio aplinkkelio, iš Šešuolių gatvės į Justiniškių gatvę leidžiama sukti į kairę iš dviejų eismo juostų.

Ilgis – beveik trys kilometrai

Baigus vakarinio aplinkkelio antrąjį etapą pagaliau pasikeis situacija Laisvės prospekte, kuriuo per parą važiuoja daugiau nei 30 tūkst. automobilių.

Per šį etapą nutiesta 2,84 kilometro šešių eismo juostų abiem kryptimis greitoji gatvė, lygiagreti Laisvės prospektui. Nuo šiol vairuotojai nuo Kauno ir Minsko galės važiuoti 80 kilometrų per valandą greičiu Ukmergės kryptimi aplenkdami miesto centrą, Lazdynus, Pilaitę ir Karoliniškes.

Aplinkkelio ruože pastatyti net trys viadukai ir pėsčiųjų bei dviratininkų tiltas. Ties L.Asanavičiūtės ir D.Gerbutavičiaus gatvėmis – daugiau kaip 40 metrų ilgio automobilių viadukai, beveik 50 metrų pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas – ties V.Maciulevičiaus gatve ir dviejų lygių dobilo lapo tipo 47 metrų ilgio transporto mazgas – vakarinio aplinkkelio sankirtoje su Pilaitės prospektu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.