Ties Baltarusijos siena kasmet stringantys vilkikai siutina vietinius gyventojus

Greta Baltarusijos sienos gyvenantys žmonės ir šiemet keiksnoja vežėjus bei muitininkus. Lavoriškių gyventojai, ko gero, vieninteliai Lietuvoje, kurie nelaukia Kalėdų. Mat prieš šventes ties siena nutįsta vilkikų eilės, kurios juda vėžlio žingsniu, ir užkemša visą miestelį.

Istorija Baltarusijos pasienyje kartojasi kiekvienais metais. Vilkikai išsirikiuoja į kilometrines eiles.<br>V.Balkūno nuotr.
Istorija Baltarusijos pasienyje kartojasi kiekvienais metais. Vilkikai išsirikiuoja į kilometrines eiles.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Audrė Srėbalienė

Dec 23, 2013, 3:16 PM, atnaujinta Feb 19, 2018, 5:22 PM

„Pernai žiemą prieš šventes sunkvežimiai burzgė dieną ir naktį. Buvo šalta, tad vairuotojai šildydamiesi negesindavo variklių. Tualetų nebuvo, tad savo reikmes jie atlikdavo prie automobilių.

Šiemet situacija ne ką geresnė. Jau nuo trečiadienio, gruodžio 18-osios, eilė link muitinės pradėjo ilgėti. O šiuo metu vilkikai stovi išsirikiavę per visą gyvenvietę. Vėl tas pats: tualetų - nėra, automobiliai burzgia dieną ir naktį, visur – šiukšlės“, - pykčio neslepia žmonės.

Eilės - tradicinės

Pasak vežėjų asociacijos „Linava“ atstovo Gyčio Vincevičiaus, ties siena į Rytus, - per Baltarusiją, nutįso tradicinės eilės. Jų susidaro prieš kiekvienas Kalėdas ir kitas didžiąsias metų šventes. Nes per Baltarusiją į Muitų sąjungos valstybes – Rusiją, Kazachstaną, traukia kuo įvairiausių prekių – ir maisto, ir pramoninių, ir įvairių vartojimo prikrauti vilkikai. 

„Praėjusią savaitę Baltarusijos pusėje eilėse stovėjo iš Rusijos grįžtantys vilkikai. Dabar – atvirkščiai: stovi sukantys į Rytus“, -- sakė G.Vincevičius. 

Eilėje, kol muitininkai patikrins dokumentus, vairuotojai pastaruoju metu priversti praleisti dvi paras. Viena para, vilkikui įstrigus pasienyje, vežėjams sukelia apie 500-700 litų nuostolių. 

Šiuo metu ties Medininkų kontrolės postu išsirikiavę 470 vilkikų, Ties Šalčininkų ir Lavoriškių – po 300, ties Ragardo postu – 40 vilkikų. 

„Baltarusiją kaip kryptį renkasi ir Lietuvos, ir kitų ES valstybių logistikos įmonės. Nes turintiems TIR knygeles jos muitinėse – daug paprastesnės dokumentų tvarkymo procedūros. 

Kertant Rusijos sieną Latvijoje ar Estijoje, ne visi muitininkai priima TIR knygeles, kurios šiuo metu – pigiausias transporto į Rytus būdas“, - aiškino R.Vincevičius.

Biotualetai – kieno rūpestis?

Anot G.Vincevičiaus, nors pasienio infrastruktūros plėtrai Vyriausybė ir skyrė 170 mln. litų, kol kas investicijos tikslo dar nepasiekė. Planuojama, kad už šiuos pinigus Medininkų, Šalčininkų bei Laviriškių pasienio postai bus išplėsti taip, kad jų pajėgumai padvigubėtų. 

Tai - akivaizdu, antraip pasienio zonoje esančių gyvenviečių žmonėms gyvenimas prieš didžiąsias metų šventes būtų šviesesnis. O kol kas vairuotojai priversti prašytis į vietos gyventojų išvietes ar gamtos reikalus atlikti ten pat, kur stovi. 

„Visa infrastruktūros priežiūra – pasienio kontrolės punktų direkcijos atsakomybė. Punktų plėtra – jos rūpestis. Rekonstrukcija juda, bet ne taip sparčiau, kaip norėtųsi“, - pratarė G.Vincevičius.

Lavoriškių gyvenvietėje nėra kelio ženklo, draudžiančio stovėti. Tad nėra ir dingsties prikibti prie vilkikų vairuotojų. Bet jie ne tik šiukšlina, kelia triukšmą, bet sukelia ir avarines situacijas. Šiuo metu greitai sutemsta. Bet vairuotojai, anot gyventojų, išlipę iš vilkikų stoviniuoja ar traukia į miestelio parduotuvę neapsivilkę liemenės su atšvaitais. Ir tamsoje tampa visiškai nematomi, tai kelia pavojų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.