Kokių naujienų skraidantiems lietuviams žada 2014-ieji?

Pernai Lietuvos padangėje sušvito keletas reikšmingų naujovių. Iš Lietuvos tiesiogiai oro keliu pasiekiamas tapo Stambulas, Sankt Peterburgas, Minskas, Tel Avivas. Ir, žinoma, lietuviško kapitalo oro vežėjo „Air Lituanica“ startas. Ką žada aviacijai ir skraidantiems lietuviams šie metai? Ką į Lietuvą skraidinančios bendrovės pasiūlys 2014-aisiais? Ką, be skrydžių į Paryžių, dar pasiūlys „Air Lituanica“?

Ar išties stos oro bendrovių plėtra Lietuvos oro uostuose ir naujovių bus siūloma mažiau?<br>V.Balkūno nuotr.
Ar išties stos oro bendrovių plėtra Lietuvos oro uostuose ir naujovių bus siūloma mažiau?<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Jan 6, 2014, 11:24 AM, atnaujinta Feb 17, 2018, 10:08 PM

Pasaulinės aviacijos organizacijos prognozuoja, kad šie metai bus geri – rezultatai pralenks pastarųjų metų rodiklius. Ar tai leis kiek atsipūsti oro bendrovėms? Spėjama, kad ne. Tiesiog šios suks galvą, kaip savo paslaugas padaryti priimtinesnes kuo daugiau keleivių.

Tarkim, žemų sąnaudų bendrovės greičiausiai dar ryžtingiau taikysis į verslo keleivius, kam anksčiau neteikė pirmenybės.

Kas nauja Lietuvoje? Ar išties stos oro bendrovių plėtra Lietuvos oro uostuose ir naujovių bus siūloma mažiau?

Kuo vilios žemų sąnaudų bendrovės?

Vengrų „Wizz Air“ šiemet žada naujieną, kuri, anot jų, padarys didelę įtaką Lietuvos aviacijai ir turizmo verslui. Jų naujos skrydžių kryptys iš Vilniaus – Kutaisis Gruzijoje nuo balandžio ir Korfu sala kitą vasarą.

Į Kutaisį iš Vilniaus vengrai pradės skraidyti nuo kitų metų kovo 31 dienos pirmadieniais ir penktadieniais, į Korfu – nuo birželio 15 dienos šeštadieniais. Bilieto kaina prasidės nuo 139 litų.

Ką atsakyti konkurentams, turi ir kita iš Lietuvos skraidinanti žemų sąnaudų bendrovė.

Didžiausią rinkos dalį Lietuvos oro uostuose užimanti airių oro bendrovė „Ryanair“ paskelbė apie naują emigrantinę kryptį iš Kauno į Airijos miestą Noką. Be to, airiai ėmėsi ir kitokių konkuravimo priemonių.

„Ryanair“ dar pernai įvedė keletą naujovių, kurios nudžiugino žemų sąnaudų bendrovių paslaugomis besinaudojančius keleivius. Perkantiems bilietą suteikta galimybė per parą ištaisyti klaidas parašytuose varduose, pavardėse ar pakoreguoti skrydį. Taip pat galima nemokamai į lėktuvą įsinešti ir antrą mažą bagažą.

Nuo sekmadienio, sausio 5-osios, „Ryanair“ perpus sumažinta registruojantis taikomi bagažo mokesčiai - nuo 60 GBP (243 Lt) iki 30 GBP (121 Lt), o pamiršus atsispausdinti įlaipinimo kuponą teks mokėti mažiau nei iki šiol – šis mokestis sumažinamas nuo 70 (284 Lt) iki 15 GBP (60 Lt), jei keleivis yra užsiregistravęs internetu. Taip pat airiai ketina nurodyti keleiviams vietą lėktuve, tad nebeteks stumdytis norint orlaivyje įsikurti ten, kur patogiau, ar ten, kur sėdi jūsų bendrakeleiviai.

Be to, airiai žada ramybę – skrydžiuose po 21 val. ir iki 8 val ryto miego nedrums triukšmingi pranešimai apie įvairius pasiūlymus. Skambės tik aviacinės saugos ir kiti svarbūs pranešimai.

Didžiausią rinkos dalį Lietuvoje užimanti aviakompanija “Ryanair” deklaruoja, jog 2014 m. lėktuvų parko nepadidins nė vienu orlaiviu, kas, anot aviacijos eksperto, taip pat oro bendrovės „Air Lituanica“ komercijos direktoriaus Simono Bartkaus, reiškia, kad ne tik sunku tikėtis iš jos plėtros mūsų regione, bet ir tai, kad oro uostams padidės įtampa konkuruojant dėl šios aviakompanijos skrydžių tinklelio.

“Pagal dabar paskelbtus “Ryanair” tvarkaraščius, 2014 metų vasarą šį žemų sąnaudų aviakompanija ketina mažinti veiklą Baltijos šalyse – jos siūlomas skrydžių tvarkaraštis 2014 metų vasarai šiuo metu yra Vilniaus oro uoste sumažintas 20 proc., Kauno oro uoste apie 16 proc.

Rygos oro uoste skrydžių sumažinta apie 19 proc., o Talino oro uoste net per 30 proc. Didžiausią spaudimą, aišku, pajus tie oro uostai, kur “Ryanair” yra dominuojanti bendrovė, kiti oro uostai gali rasti, kuo pakeisti pasiūlos sumažėjimą – pavyzdžiui, “Wizz Air” paskelbė apie maždaug 15 proc. plėtrą Vilniuje 2014 m. vasarą”, - savo nuomonę dėstė S.Bartkus.

Jis sakė, kad 2009-2013 m. Lietuvos oro uostų plėtra iš esmės rėmėsi žemų sąnaudų aviakompanijų plėtra, tad spėja, kad didžiųjų žemų sąnaudų aviakompanijų plėtra Lietuvoje stos šiais ir kitais metais.

“Tai akivaizdu iš to, jog žemų sąnaudų aviakompanijos pradėjo labiau ieškoti nišinių produktų Lietuvoje (Izraelis, Ukraina, Gruzija ir kt.). Norint išlaikyti kelerius metus iš eilės besitęsiantį didžiausią keleivių srauto augimą regione Lietuvoje teks rasti kitų resursų”, - prognozavo S.Bartkus.

Skris į Paryžių

Lietuvos vežėjas „Air Lituanica“ taip pat numatęs naujienų.

“Iš šiuo metu vykdomų “Air Lituanica” 4 krypčių trimis – iš Vilniaus į Prahą, Miuncheną, Berlyną – neskraidina jokia kita aviakompanija. Jau vasario mėnesį pasiūlysime skrydžius į antrąjį pagal dydį Europoje Paryžiaus Charles De Gaulle oro uostą, į kurį skrydžių iš Lietuvos nevykdo jokia kita oro bendrovė”, - sakė šios oro bendrovės komercijos vadovas Simonas Bartkus.

Pasak jo, “Air Lituanica” plėsis ten, kur turi tinkamą lėktuvų parką skraidyti ten, kur neskraido kitos oro bendrovės, arba ten, kur galime pasiūlyti geresnį tvarkaraštį ir produktą verslo keleiviams.

“Planuojame 2014 metais įvesti du papildomus lėktuvus ir papildyti skrydžių geografiją bei dažninti skrydžius esamomis kryptimis”, - sakė S.Bartkus.

Orientuojasi į verslo keleivius

“IATA (Tarptautinė oro transporto asociacija) prognozuoja visoms pasaulio aviakompanijoms stiprius metus – pagal pateiktas prognozes tai turėtų būti geriausi metai XXI amžiuje, aplenksiantys iki šiol geriausius 2010 metus.

Tačiau aviacijos verslas toliau išliks labai rizikingas su bendru Europos oro bendrovių prognozuojamu pelningumu 1,9 proc. - t.y. vidutiniškai aviakompanijos Europoje nuo parduoto bilieto uždirbs tik apie 10-13 litų.

Pelną gali labai greitai suvalgyti daugiau, negu prognozuojama, paaugusios naftos kainos – 40 proc. oro bendrovių sąnaudų sudaro išlaidos kurui”, - apžvelgdamas laukiančius džiaugsmus ir galimas grėsmes, įspėjo aviacijos ekspertas S.Bartkus.

Pasak jo, geri finansiniai rezultatai nereiškia, kad aviakompanijos Europoje 2014 metais sparčiai plėsis. Akivaizdu, kad oro bendrovės labiau yra nukreipusios pajėgas į didesnį pajamų iš esamų keleivių gavimą.

“Tai nebūtinai tiesiogiai reiškia, kad yra keliamos bilieto kainos, tai daroma ir kuriant papildomas paslaugas bei didinant papildomų paslaugų kainas. Tai labiausiai matoma iš žemų sąnaudų skrydžių bendrovių.

“EasyJet” jau porą metų nuosekliai dirba orientuodamasi į verslo reikalais keliaujančiųjų poreikius, o praėjusių metų pabaigoje į tai atsisuko ir “Ryanair” - gerinama paslaugų kokybė, priskirtos vietos lėktuve, mažesnės baudos už neatsispausdintą įlaipinimo kortelę ir panašiai“, - mano S.Bartkus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.