Valdžia sugalvojo, kaip užtvenkti pigaus dyzelino upes

Premjeras Algirdas Butkevičius prakalbo apie naują kovos su kontrabanda būdą. Siūloma riboti dyzelino įvežimą į Lietuvą vilkikų bakuose.

Daugiau nuotraukų (1)

Martynas Čerkauskas

Jan 30, 2014, 1:29 PM, atnaujinta Feb 16, 2018, 10:05 PM

Toks pasiūlymas sklando jau senokai, tačiau Vyriausybė niekaip nesiryždavo jo įvesti. Tačiau, atrodo, kad dabar valdžia nutarė sustabdyti pelningą degalų perpardavinėjimo verslą. Tai daroma norint surinkti papildomų pinigų į šalies biudžetą, kompensuoti sumažintas pensijas. 

Premjeras A.Butkevičius ketvirtadienį teigė neseniai sulaukęs informacijos apie į šalį įvežamų degalų kiekį. Dėl to šalies biudžetas praranda milžiniškas sumas pajamų, nes kontrabandiniai degalai gerokai pigesni už legaliai parduodamą  šalies degalinėse. Dėl to valstybė jau ne pirmus metus nesurenka akcizo už parduotą benziną ir dyzeliną.

„Šiuo metu analizuoju gautą informaciją apie didžiulio degalų kiekio įvežimą į Lietuvą. Nustatyta pagal atskiras dienas, kada sunkusis transportas kirto Lietuvos sieną važiuodamas iš Baltarusijos ar Kaliningrado srities. Tai yra stulbinantys skaičiai ir stulbinantys finansiniai praradimai. Manau, kad šioje srityje bus įvestas kontrolė, bus ribojama, kiek degalų galima įsivežti transporto priemonėms, įvažiuojančioms į Lietuvą.

Buvo pateikta informacija apie Lietuvos transporto priemones – jos dažniausiai veždavo netgi daugiau nei 1000 litrų dyzelino, skaičiai yra labai dideli“, – sakė A.Butkevičius.

Vežėjai nepritaria

Idėjai riboti degalų įvežimą bakuose nepritaria dalis vežėjų. Jie teigia, kad tokiu būdu verslininkai prarastų galimybę naudoti pigesnius degalus ir konkuruoti su Rusijos ir Baltarusijos vežėjais.

Teigiama, kad dėl šios lengvatos prie Lietuvos sienos nusidriekia didelės vilkikų eilės. Per Lietuvą namo grįžta net lenkai, nes Lenkija riboja degalų įvežimą bakuose.

Muitinės departamento nuomone, visuotinė įvežamų degalų bakuose kontrolė būtų  efektyvi norint apriboti nelegalaus dyzelino pardavimą Lietuvoje. Dabar esą tikrinami tik pavieniai automobiliai, todėl kovos su kontrabanda rezultatai yra menki.

„Daugiau pardavinėja degalus Rusijos ir Baltarusijos vežėjai, kurie atvyksta į šalį pasiimti krovinio. Jie atvyksta su pilnais bakais, o degalų pasilieka tik tiek, kiek reikia grįžti į savo šalį“, – šį pavasarį vykusioje diskusijoje Seimo Biudžeto ir finansų komitete sakė Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis.

Tačiau tokiai iniciatyvai priešinasi vežėjų asociacija „Linava“.

„Galimybė įvažiuoti į šalį su pilnais bakais leidžia mums turėti pakankamai leidimų važiuoti į Rusiją, plėsti savo veiklą. Todėl nepasvertos iniciatyvos mums kelia nerimą. Problema nėra labai didelė“, – diskusijoje kalbėjo „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Galime prarasti dar daugiau

Pasak A.Kondrusevičiaus, Lietuvos vežėjai uždirba ne iš degalų pardavimo, o krovinių vežiojimo. Esą neapsimoka važinėti į Rytus vien dėl degalų, nes eilėse pasienyje reikia praleisti apie keturias paras.

„Linava“ tikina, kad Lenkija, kuri iš pradžių į savo šalį leido įsivežti tik 200 litrų dyzelino, po to šį limitą padidino iki 600 litrų, artimiausiu metu esą jį ruošiasi visa tai atšaukti, nes šalis praranda krovinių tranzitą. Iš tranzito gaunamos pajamos daug didesnės nei pajamos, kurias valstybė praranda pardavusi mažiau degalų.

Vežėjų asociacija užsimena, kad jei Lietuva taps nepatraukli Rusijos vežėjams, jie per Lietuvą nevažiuos. Dėl to Lietuvos vežėjai neteks leidimų vežti krovinius į Rusiją. Dabar leidimais su Rusija apsikeičiama po lygiai.

Tokią vežėjų poziciją tuomet palaikė ir Susisiekimo ministerija. Jos atstovai priminė, kad Lietuva yra pasirašiusi tarpvalstybinius susitarimus su savo kaimynėmis, kad degalų įvežimas nebūtų ribojamas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.