Šiauliečiai jau ilgisi dingusių maršrutinių mikroautobusų

Pirmadienį į darbą susiruošę šiauliečiai jau nebegalėjo rinktis, kuo važiuoti: maršrutiniu mikroautobusu ar autobusu.

Šiauliuose maršrutinių mikroautobusų nebeliko.<br>R.Vitkaus nuotr.
Šiauliuose maršrutinių mikroautobusų nebeliko.<br>R.Vitkaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ričardas Vitkus

2014-02-03 18:23, atnaujinta 2018-02-16 18:18

Greitai po miestą zujančių ir keleivių pageidavimu ne tik autobusų stotelėse sustojančių mikroautobusų nebeliko.

Šiaulių miesto valdžiai nusprendus įvykdyti viešojo transporto pertvarką gyventojų pervežimas buvo patikėtas savivaldybės įmonei „Busturas“, o vasario 1 dieną pasibaigusios sutartys su maršrutinių taksi vežėjais - nebuvo pratęstos.

Iš 68 maršrutinių mikroautobusų vairuotojų darbo atsirado tik vienuolikai. Jiems leista vežioti keleivius taip vadinamais „privežamaisiais maršrutais“. Tokių maršrutų Šiauliuose atsirado septyni.

Privežamuoju maršrutu iki autobuso atvežtas keleivis kelionę autobusu gali tęsti su tuo pačiu bilietu, kurį įsigijo privažiuojamąjį maršrutą aptarnaujančiame mikroautobuse.

Autobuso laukė apie pusvalandį

Rengdamiesi šiai neigiamos šiauliečių reakcijos sulaukusiai pertvarkai įmonės „Busturas“ vadovai keleivius ramino, kad nebelikus mikroautobusų jie nepajus diskomforto, nes maršrutiniai autobusai kursuos gerokai dažniau.

Pagal sutankintą eismo tvarkaraštį autobusai Šiauliuose jau ėmė kursuoti nuo praėjusių metų gruodžio 9-osios. Autobusų skaičių piko valandomis pažadėta padidinti ir vasario pradžioje.

Nors pirmadienį, vasario 3-iąją, didelių keleivių spūsčių miesto autobusuose nebuvo, o ir patys autobusai kursavo gan dažnai, pavakare autobusų stotelėje kalbinti šiauliečiai visi kaip vienas sakė jau pasiilgę maršrutinių mikroautobusų.

„Mikroautobusais važinėjau gan dažnai. Man jų trūksta. Keliauti būdavo patogiau, o darbą ar namus pasiekdavau kur kas greičiau.

Nors „Busturo“ vadovai kalbėjo, kad ims kursuoti daugiau autobusų, aš to nepajutau. Štai 3 numerio autobuso laukiu jau  20 minučių, o pagal grafiką jis atvažiuos net po 12 minučių“, - portalui lrytas.lt skundėsi 49 metų Dalia.

Keleiviai permainomis liko nepatenkinti

Toje pačioje autobusų stotelėje lūkuriuojanti 29 metų Aistė sakė, kad nebelikus mikroautobusų ji pajuto diskomfortą: "Autobuso tenka ilgiau laukti, kelionė juo trunka taip pat ilgiau. Be to autobusai per spūstį būna pilni keleivių, ypač sunku, jei tenka keliauti ne vienai, o su vaiku“.

Tokios pačios nuomonės laikėsi ir autobusų stotelėje pakalbinta 56 metų Janina. Ši moteris tvirtino, kad keliauti mikroautobusu jai patikdavo dar ir todėl, kad galėdavo paprašyti vairuotojo sustoti jai patogioje vietoje.

„Man reikia važiuoti į miesto pakraštyje esančią Rėkyvą. Ten autobusai važiuoja retai ir mikroautobusas buvo puiki alternatyva.

Dabar tenka šalti ir laukti, kol atvažiuos autobusas. Net ir kursuojant mikroautobusams šiuo maršrutu vykstančiuose autobusuose buvo daug keleivių.

Nelikus mikroautobusų, autobusuose keleivių dar padaugės. O kas bus vasarą, kai į greta esančius sodus patrauks sodininkai?“ - svarstė 4 maršruto autobuso laikusi 46 metų Eglė.

Analizavo transporto maršrutus

Įmonės „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas pasikeitusią situaciją priešė šviesiomis spalvomis:

„Keleiviai nuvežti, paslauga atlikta, autobusai kursuoja pagal grafiką, spūsčių metu į trasą išleidžiame daugiau autobusų. Jei anksčiau per spūstis populiariausiais maršrutais autobusai važiuodavo kas 12-14 minučių, tai dabar autobusai kursuoja kas 6-8 minutes“.

T.Bielinskas sakė tikėjęsis, kad nesklandumų atsiras daug daugiau, todėl net nustebo pirmadienį neišgirdęs jokių keleivių skundų ar pretenzijų.

Pakartojęs teiginį, kad transporto pertvarka Šiauliuose įgyvendinta atsižvelgus į Lietuvos ir Europos sąjungos teisė aktus, bendrovės generalinis direktorius tvirtino čia jokios nesąžiningos konkurencijos neįžvelgiąs.

„Viešojo transporto paslaugos tiekimas yra specialaus reguliavimo sritis – ir pagal Lietuvos, ir pagal Europos Sąjungos teisės aktus miesto viešojo transporto maršrutai negali būti dubliuojami daugiau nei 10-20 procentų.

Atlikus Šiaulių visuomeninio transporto analizę paaiškėjo, kad maršrutai buvo dubliuojami nuo 67 iki 100 procentų“, - sakė T.Bielinkas.

Privatūs vežėjai kreipėsi į teismą

Pasak įmonės „Busturas“ generalinio direktoriaus, vos keliomis minutėmis prieš autobusą į trasą išvažiuodavęs mikroautobusas paprasčiausiai tik atimdavo didelę dalį keleivių.

T.Bielinsko nuomone, nelikus mikroautobusų, Šiaulių miesto savivaldybei priklausančios įmonės „Busturas“ finansiniai rezultatai turėtų pagerėti bent 10 procentų.

„Tai, kad keleivių pervežimas Šiauliuose patikėtas savivaldybės įmonei „Busturas“, o mikroautobusams liko tik privežamieji maršrutai, nereiškia, kad mieste negali atsirasti mikroautobusų aptarnaujamo maršruto.

Tereikia žiūrėti, kad jų maršrutai nesidubliuotų su „Busturo“ maršrutais“, - sakė T.Bielinskas.

Iš keleivių pervežimo rinkos Šiauliuose išmestos privačios vežimo kompanijos užtarimo bandė ieškoti pas Vyriausybės atstovą bei kreipėsi į teismą.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kaip JAV įvertino V. Putino provokaciją perbraižyti sienas?