„2013-ieji metai lizingo bendrovėms buvo sėkmingi ir optimistiški tuo, kad pirmą kartą po keturių metų kritimo lizingo portfelis vėl pradėjo didėti. Jis padidėjo beveik 5,5 proc., o naujų sutarčių padaugėjo dagiau nei 14 proc.“, – penktadienį sakė Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas Stasys Kropas.
Tuo tarpu LBA Lizingo komiteto pirmininkas Laimonas Belickas sakė, kad lizingo rinkos augimo ir apimčių dinamika leidžia prognozuoti bendrą ekonominį aktyvumą.
„Praėję metai buvo pozityvūs, mes jau iš anksto prognozavome, kad naujai pasirašytų sutarčių suma sieks 2,7 mlrd. litų, tačiau šiandien matome daugiau nei 3 mlrd. litų sumą“, – sakė L. Belickas.
LBA skaičiuoja, kad bendras lizingu parduotų naudotų automobilių skaičius ūgtelėjo beveik trečdaliu, nuo 3209 iki 4136 automobilių. Populiariausi automobiliai buvo „Volkswagen“, „BMW“ ir „Toyota“, o šioms transporto priemonėms dažniausiai buvo 4-7 metai.
Tuo metu naujų lizinguojamų automobilių 2013-aisiais padaugėjo 6,5 proc. – 3 iš 5 naujų automobilių buvo įsigyjami lizingo būdu. Lyderių trejetukas čia taip pat buvo panašus – jame puikavosi „Volkswagen“, „Toyota“ ir „Škoda“ markių automobiliai.
Praėjusiais metais lizingu įsigyti 7 iš 10 krovininių automobilių, populiariausi tarp jų – „Mercedes-Benz“, „DAF“ ir „Volvo“. Iš viso 2013-aisiais priskaičiuota 3146 lizingu nupirkti vilkikai, kai prieš metus šis skaičius siekė tik 2427.
„Galbūt tai lėmė ir tai, kad 2013-ieji buvo paskutiniai metai, kai Europos Sąjungoje buvo galima įsigyti ir registruoti pigesnius EURO5 standarto vilkikus“, – sakė S. Kropas.
Tarp kilnojamojo turto segmentų pastaruoju metu sparčiausiai augo žemės ūkio technika. Tuo metu nekilnojamasis turtas praktiškai išnyko iš lizingo įmonių balanso.
2013-ųjų metų lizingo sutarčių vidutinė trukmė buvo 3-5 metai.