Elektroninė prekyba auga kartu su „skaitmeniniais čiabuviais”

Patraukli kaina, platus asortimentas, patogumas, sutaupytas laikas ir lanksčios prekės grąžinimo sąlygos. Tai – priežastys, lemiančios vis tvirtėjančias elektroninės prekybos pozicijas Lietuvos rinkoje. Ekspertai prognozuoja, kad per ateinančius kelis metus šios prekybos augimas gali smarkiai paspartėti. Tai lems bręstantys ir vis didesnes pajamas generuoti pradedantys „skaitmeniniai čiabuviai” (angl. digital natives), t.y. žmonės, užaugę interneto eroje.

Dalis elektroninių parduotuvių vis dar nepalaiko mobiliųjų įrenginių naršyklų, o mokėjimus vis dar lengviau valdyti kompiuteriu.<br>V.Balkūno nuotr.
Dalis elektroninių parduotuvių vis dar nepalaiko mobiliųjų įrenginių naršyklų, o mokėjimus vis dar lengviau valdyti kompiuteriu.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt inf.

Feb 24, 2014, 11:45 AM, atnaujinta Feb 16, 2018, 12:03 AM

„Ši karta lengvai integruoja technologijas į savo apsipirkimo procesą, tad laimi tie, kurie jiems gali pasiūlyti geresnę kainą, patogumą, kokybę ar prekės ženklą", – sako elektronine prekyba užsiimančios bendrovės „Skaitmeninis pasaulis“ vadovas Vytautas Sakalas.

Jo teigimu, jauni, modernūs žmonės šiuo metu sudaro perkančiųjų internetu daugumą, o augančios jų pajamos per kelerius ateinančius metus sparčiai didins jų galimybes pirkti.

Vyresnė karta, savo darbinę karjerą pradėjusi tada, kai populiariausia technologija buvo stalo kompiuteris arba spausdinimo mašinėlė, įpratę lankytis įprastose parduotuvėse, nors pastaraisiais metais ir jų pasitikėjimas elektronine prekyba auga.

„Pasitikėjimą skatina tai, kad rinkoje mažėja avantiūristų, daugėja sąžiningų, ilgalaikiais strateginiais tikslais besivadovaujančių stambių žaidėjų, tokių kaip e-senukai.lt,  e-maxima.lt, bilietų pardavėjai ir kt. Lietuviai internete pradeda jaustis vis jaukiau: daugėja valstybinių elektroninių paslaugų, elektroninės bankininkystės klientų,“ – sako V.Sakalas.

Jo teigimu, vis daugiau įvairaus amžiaus regionų gyventojų internete pradeda ieškoti prekių, kurių keliasdešimties km spindulių aplink juos nėra.

Rinkos tyrimų bendrovės TNS duomenimis, 2013 m. rudenį internetu (elektroninėje parduotuvėje arba grupinio apsipirkimo svetainėje) apsipirko 42 proc. interneto vartotojų, - 715 tūkst. Lietuvos gyventojų. Ir tik 1,7 proc. jų prekių įsigijo naudodamiesi mobiliuoju telefonu arba planšete.

Pasak V.Sakalo, šias mažas elektroninės komercijos apimtis lemia tai, kad dalis elektroninių parduotuvių vis dar nepalaiko mobiliųjų įrenginių naršyklų, o mokėjimus vis dar lengviau valdyti kompiuteriu.

Vis dėlto ateityje ši tendencija turėtų keistis, nes dabar auganti karta mobilųjį įrenginį naudoja kaip pagrindinę platformą, o augantys eelektroninės prekybos mąstai paskatins bankus bei kitas elektroninius mokėjimus vykdančias bendroves elgtis lanksčiau, siūlyti naujų, modernių apmokėjimo būdų.

Lietuviško kapitalo bendrovė „Skaitmeninis pasaulis“ yra Lietuvos Elektroninės Komercijos Asociacijos narė, užsiimanti tik internetine prekyba Lietuvoje ir Latvijoje nuo 2007 m. ir valdanti tokias elektronines parduotuves kaip kompiuteriai.lt, asusshop.lt, ishop.lt, acershop.lt bei dellshop.lt.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.