Po bankomato akibrokšto – bankininkų patyčios

Širdis suakmenėja, jei bankomatas praryja kreditinę kortelę. Ne menkesnis stresas apima, kai bankomatas, beimant iš jo pinigus, ima ir sugenda, viduriuose pasilikdamas taip ir neišspjautus banknotus. „Nesijaudinkit, - paprastai ramina bankininkai. - Atgausit ir kortelę, ir pinigus“. Tačiau užantyje slepia abejingumo akmenį.

Daugiau nuotraukų (1)

Audrė Srėbalienė

Mar 23, 2014, 2:31 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 4:47 AM

Tai patyrė Vilniuje gyvenančio senjoro Tomašo O. šeima. Mat vyras, užsiožiavus bankomatui, ne tik prarado pinigus. Jis atsidūrė kvailio vietoje, kai banko darbuotojai vienas paskui kitą siuntė užuominas, jog į pensijinį amžių įkopęs užuomirša vyriškis pats kažkur nugrūdo iš aparato paimtus pinigus, o dabar juos šokdina.

Bankomatas užspringo

Gal jau „Sodra“ pervedė pensiją? Kovo 10-ąją nužingsniavęs į Fabioniškėse esantį „BIG Maxima“ prekybos centrą, TomašasSwedbank“ bankomate pasitikrino sąskaitos likutį. Ir pamatęs, kad pensija jau yra „įkritusi“, nutarė išsigryninti 600 litų.

Tačiau lyg tyčia tuo metu, kai vyriškis bandė atlikti operaciją, bankomatas užstrigo. Ir, ilgokai „padūsavęs“, dar kartą paprašė suvesti apsaugos kodą.

Tomašas taip ir padarė. Bet bankomatas iškrėtė piktą pokštą, - ekrane atsirado užrašas, kad sąskaitoje trūksta lėšų.

Sutrikęs vyras dar kartą sumaigė reikiamus mygtukus, kad aparatas parodytų sąskaitos likutį. Ir išties joje tebuvo likę kelios dešimtys litų, - 600 litų dingo. Iš sąskaitos jie buvo nuskaičiuoti, bet bankomatas jų taip ir neatidavė.

„Ką dabar daryti? Štai toks, išsigandęs ir susinervinęs, jis man ir paskambino, - pratarė Tomašo dukra Luiza. - Puoliau raminti tėvą. Juk ne kartą teko girdėti apie tai, kad tokios problemos gana greitai yra įveikiamos. Tereikia atlikti inkasavimą. Todėl patariau tėvui nueiti į „Swedbank“ filialą Justiniškėse ir viską parašyti prašymą.

Jis taip ir padarė. O banko darbuotoja pažadėjo, kad sunkumų nekils: per penkias dienas pinigai įkris į sąskaitą“.

Prailgo laukti

Tačiau taip nenutiko. Pinigų vis nebuvo ir nebuvo. Todėl nerimui genant, kovo 17-ąją Tomašas O. dar kartą suskubo į tą patį banko filialą Fabijoniškėse.

Čia jo laukė nemaloni staigmena. Darbuotoja paaiškino, kad, atlikus inkasavimą, iš bankomato išimtų pinigų kiekis sutapo su nurašytais iš klientų sąskaitų. Todėl 600 litų jam nebus grąžinti.

„Šventai tikėjau, kad tėvas nepaėmė pinigų iš bankomato. Bet kaip jis, vyresnio amžiaus žmogus, tai gali įrodyti?

Įsiprašiau, kad kartu su tėvu banko darbuotoja priimtų ir mane. Tačiau per pokalbį išgirdau tą patį: prašymas – atmestas, o pinigai nebus išmokėti.

O gal galėčiau pamatyti bankomato nufilmuotą medžiagą? Juk būtų daug ramiau savo akimis išvydus, kad tėvas paėmė pinigus. Atsiprašytume, kad sugaišinome“, - kalbėjo Luiza. Jos teigimu, banko darbuotoja pažadėjo, kad dėl to nekils sunkumų. Ir kad kitą dieną, kovo 18-ąją, tikrai bus atsakymas. Ir kad ji pati apie vidurdienį su klientais susisieks.

Tačiau tądien moteris pati turėjo „kyboti ant laido“, - bankas tylėjo. Pasak Luizos, skambindama bendruoju telefonu, ji kiekvienai operatorei iš naujo papasakojo tą pačią istoriją vien tam, kad galėtų prisikasti iki vadybininkės. Kol galop dar kartą išgirdo, jog: „Atsakymas neigiamas. Geriau patikrinkite kišenes“. Sužinojo ir tai, kad filmuotos medžiagos niekas neparodys, bet visa raštu išguldyta situacija bus atsiųsta paštu.

„Bendravo tos banko darbuotojos be keiksmažodžių, bet taip, tarsi būtų įsitikinusios, kad tėvas paėmė tuos pinigus, o dabar reikalauja to, kas jam nepriklauso. Ir apskritai juk – senyvas žmogus, neva užuomarša.

Bet jis, nors ir pensijinio amžiaus, bankomatu moka puikiai naudotis.

Dar blogiau, kad bankas užvilkino situaciją iš karto nepranešęs, kad pinigų neperves. Juk „BIG Maxima“ apsaugos kameros fiksuoja ir visa tai, kas vyksta prie bankomatų. Tačiau įrašas po keleto dienų automatiškai ištrinamas.

Todėl, kai pakliuvę į tokią situaciją, kreipėmės į prekybos centro apsaugos tarnybą pagalbos, tos dienos įrašų nebebuvo“, - pasakojo ir viltį, ir kantrybę praradusi moteris.

Prašneko kitaip

Vis dėlto viskas apvirto aukštyn kojom, kai atidžiau pasidomėti situacija banko paprašė lrytas.lt. Pasak Luizos, ji netruko sulaukti skambučio iš banko.

Ketvirtadienį, kovo 20-ąją paaiškėjo, kad atsirado ir bankomato nufilmuota medžiaga, įrodanti, kad iš tikrųjų Tomašas O. nepaėmė pinigų.

Kamera užfiksavo, kad bankomatas juos „išspjovė“, kai po kurio laiko išsiimti grynųjų prie aparato sustojo ir apsaugos kodą suvedė kitas žmogus. Jis pasiėmė ne tik savo, bet ir „iš dangaus“ nukritusius pinigus.

„Sulaukiau banko filialo vadovų atsiprašymo ir už tai, kad pavaldiniai bendravo nevykusiai. Juk visus pokalbius pats bankas įrašė.

Tačiau kartu su gera žinia gavome ir naują užduoti. Mat turime surašyti prašymą policijai, kad dabar jau ji atliktų tyrimą. Nors tai, atrodytų, turėtų būti ne mūsų, bet banko rūpestis“, - sakė Luiza.

Bankas: situaciją turi nagrinėti teisėsaugininkai

Saulius Abraškevičius „Swedbank“ atstovas spaudai

„Išnagrinėjome kliento kreipimąsi. Atlikus tyrimą ir bankomato inkasaciją paaiškėjo, kad incidento metu nebuvo užfiksuota jokių įrangos techninių gedimų, - bankomatas veikė be sutrikimų.

Pinigų pertekliaus bankomate taip pat nebuvo aptikta, todėl darome išvadą, kad po operacijos šio kliento pinigai iš bankomato buvo paimti.

Galima daryti prielaidą, kad šiuo konkrečiu atveju bankomato išduotus pinigus paėmė ne sąskaitos savininkas, o pašalinis asmuo. Tokiu atveju situaciją nagrinėti turi teisėsaugos institucijos.

Bankas negali inicijuoti tokio tyrimo, todėl klientų prašome kreiptis į policiją, su kurios atstovais visuomet noriai bendradarbiaujame. Tai padaryti rekomendavome ir minimam klientui, - policijai esame pasirengę perduoti visą turimą informaciją.

Savo ruožtu klientams nuolat primename, kad prie bankomatų jie neprarastų budrumo, nes aparatai pirmiau grąžina kortelę, o po to – pinigus. Būta ne vieno atvejo, kai žmonės pasiima kortelę, bet pamiršta banknotus.

Saugumo sumetimais bankomatuose įdiegta tokia programa, kad, nepaėmus pinigų, po kelių akimirkų jie yra grąžinami atgal į aparatą.

Tokiu atveju atlikus inkasavimą bankomate yra aptinkamas pinigų perteklius. Ir jie grąžinami į kliento sąskaitą.   Tačiau yra buvę atvejų, kai vieno žmogaus pamiršus pinigus pasisavino kitas asmuo. Tokiais atvejais bankas yra pasiruošęs bendradarbiauti su teisėsaugos institucijomis ir pateikti visą turimą medžiagą apie galimai pinigus pasisavinusius asmenis. Tad ir minimu atveju laukiame teisėsaugos pagalbos.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.