Verslas grynuolių ieško jau universitete

Į Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) vykusią „Karjeros dienų“ mugę atvykę personalo skyrių vadovai akylai stebi kiekvieną ateinantį ir kompanija besidomintį studentą – o gal tai potencialus darbuotojas?

Daugelis kompanijų, vertindamos demografinę situaciją, emigracijos mastus, bendradarbiavimą su universitetu pradeda dėl galimybės užverbuoti pačius gabiausius studentus.<br>VGTU nuotr.
Daugelis kompanijų, vertindamos demografinę situaciją, emigracijos mastus, bendradarbiavimą su universitetu pradeda dėl galimybės užverbuoti pačius gabiausius studentus.<br>VGTU nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 3, 2014, 11:02 AM, atnaujinta Feb 14, 2018, 10:11 PM

Grynuolių ieško kaip patrakusios

Daugelis kompanijų, vertindamos demografinę situaciją, emigracijos mastus, bendradarbiavimą su universitetu pradeda dėl galimybės užverbuoti pačius gabiausius studentus. Tai ypač aktualu inžinerijos kompanijoms, kurios perspektyvių darbuotojų ieškos jau nuo studijų, stengiasi juos užsiauginti.

„Verslo kompanijos kaip patrakusios ieško grynuolių – pačių gabiausių ir motyvuotų studentų. Galima sakyti, potencialūs darbuotojai pradedami medžioti jau studijų laikais“, – sakė bendrovės „Sweco Lietuva“ prezidentas ir VGTU Tarybos narys Artūras Abromavičius.

Jis minėjo, kad vadinamosios „medžioklės laukai“ dažnai priklauso nuo kompanijos profilio.

„Sweco Lietuva“ atveju, A.Abromavičius sakė, kad jų nėra daug: „VGTU yra tas universitetas, kuriame rengiami mums reikalingi specialistai. Taigi norint prisitraukti būsimus darbuotojus, reikia investuoti jau dabar.“

Jo nuomone, kompanijų, nesirūpinančių būsimais specialistais šiuo metu, ateitis yra miglota, nes apleidus ateities darbuotojų paiešką, joje gali nelikti darbuotojų.

Tokios nuomonės laikosi ir bendrovės „Moller Auto Vilnius“ personalo vadovė Jurga Švilpauskienė, kuri per VGTU „Karjeros dienų“ Įmonių kontaktų mugę tikino, kad kiekviena kompanija jaučia pareigą augintis specialistus, kitu atveju, specialistus įdarbins kitos.

Anot vieno „MarkMonitor“ grupės vadovų Konstantino Kazakovo, specialistų stygiaus klausimas ir konkurencija dėl geriausių darbuotojų aktualesnė specifinėms kompanijoms: „Kai kurios įmonės, matyti, kovoja dėl tų pačių kandidatų –specifinius sugebėjimus turinčių inžinierių ar konstruktorių. Kuo specifiškesnė įmonės pakraipa, tuo paieškos sudėtingesnės.“

Jis svarstė, kad klientų aptarnavimo specialistų ieškančios bendrovės su tuo nesusiduria: jos dažniau pačios medžiojamos – tokiame darbe reikalinga patirtis, kurios retas studentas turi.

K.Kazakovo įsitikinimu, kompanija ne visada žinoma tarp tinkamų dirbti specialistų: „Esame čia norėdami pasakyti, kad turime ir praktikos, ir darbo vietų. Kuo daugiau jaunų profesionalų apie mus žinos, tuo didesnė galimybė išsirinkti geresnį darbuotoją.“

Skiria šviesmečiai?

Būna, kad universitetų bendradarbiavimą su verslo kompanijomis paskatina ir patys studentai: „Kai VGTU studentai savo iniciatyva bendrovėje atliko keletą tyrimų, nustojo bijoti praktikos siauresnės specializacijos kompanijoje. O tada mūsų ir VGTU bendradarbiavimo atvejų smarkiai padaugėjo“, – sakė „Moller Auto Vilnius“ personalo vadovė J.Švilpauskienė.

Praktika – tik viena universiteto bei verslo kompanijų partnerystės ir bendradarbiavimo formų. Didelė dalis bendrovių, pasiūliusios studentams praktikuotis, vėliau pakviečia dirbti. Tarkime, „Sweco Lietuva“ kasmet į praktikas priima po 6-10 žmonių, supažindina juos su inžineriniu darbu, dalis jų ilgainiui pradeda dirbti kompanijoje.

Bendrovėje „Moller Auto Vilnius“ praktikantai dažnai gauna pasiūlymus likti dirbti: J.Švilpauskienė pasakojo, kaip VGTU verslo vadybos fakulteto studentė po praktikos tapo puikia darbuotoja – ji ne tik puikiai susitvarko su serviso administravimo užduotimis, bet ir toliau gilina finansines žinias, pavaduoja kitus darbuotojus.

Dar viena bendradarbiavimo su universitetu forma, kurią praktikuoja „Sweco Lietuva“, yra pagalba rengiant bakalaurinius ir magistrinius darbus. „Kartais temas siūlo studentai, kartais – kompanija, nurodanti reikalingus spręsti uždavinius, padedanti susidūrus su informacijos stygiumi“, – tikino A.Abromavičius.

Tuo pačiu jis aiškino, kad bakalauro darbai kompanijoms nebūna labai naudingi, tikėtis rezultatų galima tik iš magistro darbo: „Bakalaurinis darbas - didelė nauda studentui, o štai iš magistro darbo jau galima tikėtis ir praktinės naudos.“

Partnerystė reiškiasi ir per dalyvavimą universiteto renginiuose. „MarkMonitor“ vyresnioji vadovė įmonės vystymo klausimais Ilona Antonovičiūtė pasakojo, jog kompanija dažnai dalyvauja „Karjeros dienose“ ar kontaktų mugėse, kartais jos atstovai veda paskaitas apie intelektinę nuosavybę, patentus, prekės ženklus, aiškina, kaip šios sritys atrodo iš praktinės pusės.

„Matau, kad renginių, kuriuose verslo kompanijos skatinamos bendradarbiauti su universitetais vis daugėja. Universitetai partnerystę siūlo gana aktyviai, stengiasi pritraukti darbdavių. Galima matyti, kaip mūsų ryšių ratas plečiasi ir didėja, nuolat vyksta bendri projektai,“ – sakė I.Antonovičiūtė.

„Ne tik mums naudinga kartais pasitikrinti, ar ne skirtingose visatose gyvuojame. Iš to naudos gauna ir studentai, kurie sužino, kaip jų profesija atrodo praktiškai, ką teks patirti, kai prasidės darbai, kai reikės užsidirbti,“ – sakė A.Abromavičius.

Sutarčių sparčiai daugėja

„Reikia pažymėti, kad anksčiau bendradarbiavimu su verslo įmonėmis labiau suinteresuoti buvo universitetai, tačiau pastaruoju metu situacija pastebimai keičiasi. Paskutiniais metais pastebime augantį verslo susidomėjimą“, – sakė VGTU Integracijos ir komunikacijos direkcijos direktorė Vilma Navikienė.

Ji tvirtino, kad nuo 2011-ųjų partnerystės sutarčių su verslu skaičius išaugo daugiau nei 40 proc. Sutarčių su valstybės, savivaldybės įstaigomis, ministerijomis, vidurinėmis mokyklomis, asociacijomis, agentūromis skaičius didėjo ne taip sparčiai.

Verslo atstovai prisideda prie studijų programų kūrimo, atnaujinimo, taip pat jų atstovai skaito praktines paskaitas, suformuluoja temas baigiamiesiems darbams, kursiniams darbams, dalyvauja baigiamųjų darbų gynimuose.

Kompanijos prisideda ir prie studentų verslumo ugdymo: dalis socialinių partnerių daug dėmesio skiria universitete vykstančioms „Karjeros dienoms“, jų metu moko studentus ne tik profesinių gudrybių, kelia klausimus dėl karjeros tikslų, pasakoja, kaip tinkamai sudalyvauti darbo pokalbiuose, ar parašyti CV. Šiek tiek daugiau išteklių reikalauja verslo kompanijų parama laboratorijų steigimui.

Savo ruožtu universitetas gali pasiūlyti Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugas, atlikti verslui reikalingus tyrimus, taip pat teikti mokymo paslaugas kompanijų darbuotojams. Kas be ko, jis rengia būsimus darbuotojus bendrovėms, įmonėms, ir šį universiteto vaidmenį verslo atstovai itin vertina.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.