Kas kam skolingas: „Orlen Lietuva“ geležinkeliams ar priešingai?

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka tikina, kad jų taikomi tarifai kroviniams gabenti yra praktiškai mažiausi Europoje. Tą jis tvirtino po to, kai premjeras Algirdas Butkevičius pažadėjo pagalbą naftos koncernui „Orlen Lietuva“ siekiant mažesnių tarifų pervežant krovinius geležinkeliais.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-04-18 12:22, atnaujinta 2018-02-14 13:12

„Orlen Lietuva“ atstovų teiginiai, neva mes Baltarusijos tranzitui taikome mažesnius tarifus, nėra korektiški. Negalima lyginti vietinių krovinių vežimo tarifų su tranzitu į Klaipėdą gabenamų krovinių tarifais. Iš Baltarusijos tranzitu į Klaipėdą gabenamų krovinių tarifas yra mažesnis, kadangi jame nėra įskaičiuotos papildomos geležinkelių paslaugos, tokios kaip privačių vagonų vežimas pakrovai ir po iškrovos, jų einamieji remontai, paruošimas, plovimas, cisternų laikymas ir kitos“, - aiškino S.Dailydka.

Be kita ko, anot jo, „Orlen Lietuva“ nuo šių metų pradžios įsiskolinusi „Lietuvos geležinkeliams“ dėl pasikeitusio infrastruktūros mokesčio.

„Nuo šių metų pradžios, po Vyriausybės nutarimo, yra išaugęs infrastruktūros mokestis pavojingiems kroviniams. Taip pat ir naftos vežimui. Pirmąjį metų ketvirtį „Orlen Lietuva“ mums nepilnai apmoka už paslaugas, dėl ko šiuo metu turime susidariusią 5 milijonų litų skolą“, – sakė S.Dailydka.

S.Dailydkos teigimu, nėra lengva ne tik „Orlen Lietuvai“: „Paskutiniais metais ekonominė situacija kaimyninėse šalyse atsiliepia ir „Lietuvos geležinkelių“ krovinių srautams. Dedame itin daug pastangų siekdami išlaikyti esamus srautus – aktyviai bendraujame su savo klientais, kuriame naujus maršrutus, produktus ir paslaugas“.

Priminame, kad šios savaitės pradžioje Mažeikiuose apsilankęs premjeras A.Butkevičius žadėjo ištiesti pagalbos ranką naftos koncernui „Orlen Lietuva“. Kalbėta apie mažesnius geležinkelio tarifus, pagalbą statant produktotiekį tarp Mažeikių ir Klaipėdos bei sprendžiant aplinkosaugos klausimus.

Tuo metu „Orlen Lietuva“ atstovas Audrius Stasiulaitis aiškina, kad pagal įstatymą, infrastruktūros mokestį Lietuvoje gabenamiems kroviniams moka vežėjas – „Lietuvos geležinkeliai“, o ne „Orlen Lietuva“.

  „Orlen Lietuva“ moka „Lietuvos geležinkeliams“ vadovaujantis šalių sutartimi, pagal kurios nuostatas ne „Orlen Lietuva“ skolinga „Lietuvos geležinkeliams“ įvardintus 5 mln. litų, bet „Orlen Lietuva“ už pirmus šių metų 4 mėnesius permokėjo „Lietuvos geležinkeliams“ apie 6 mln. litų, skaičiuojant infrastruktūros mokesčio įtaką nustatant 2014 metų tarifus už produktų pervežimo paslaugas“, - teigia A.Stasiulaitis.

  Jis taip pat tikina, jog „Lietuvos geležinkelių“ nustatyti tarifai „Orlen Lietuvos“ naftos produktams yra žymiai didesni nei tranzitiniams kroviniams, kuriuos Lietuvos teritorija į Klaipėdos uostą veža naftos koncerno konkurentai.   

 „Visi „Orlen Lietuvai“ taikomų tarifų klausimai buvo aptariami dvišalių derybų metu, kurios vyko nuo sausio iki balandžio. Šalys sutarė, kad iki galutinio susitarimo pasiekimo ginčytina infrastruktūros mokesčio apskaičiavimo tvarka nebus taikoma „Orlen Lietuvai“, todėl, kol šios derybos nebaigtos, nėra korektiška kalbėti ir apie galimus „Orlen Lietuva“  įsiskolinimus“, - kalba A.Stasiulaitis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.