Rebusas restorane: kaip pasidalinti sąskaitą?

Vakarienė restorane ar kavinėje ne visuomet baigiasi pakilia nuotaika. Žmonės vis rečiau piniginėse turi grynųjų, todėl dalis valgančiųjų prie vieno stalo nori atskiros sąskaitos ir atsiskaito banko kortele. Ar mandagu reikalauti padavėjo, kad šis išskaidytų sąskaitą ir ar klientai turi teisę to prašyti? 

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 24, 2014, 3:56 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 12:10 PM

Specialistų nuomone, padavėjas turi būti suinteresuotas išspręsti visus su atsiskaitymu už suteiktas paslaugas susijusius klausimus. Tačiau jau yra ir technologinių galimybių šį rebusą išspręsti be papildomos painiavos.

Išskaidytos sąskaitos – kliento teisė 

Lietuvos viešbučių–restoranų asociacijos vadovė Evalda Šiškauskienė teigia, kad sužinoti, kaip savo sąskaitą norės apmokėti pietaujantis žmogus, suinteresuotas turėtų būti padavėjas. „Padavėjas po užsakymo priėmimo ar prieš spausdindamas sąskaitą turėtų paklausti kompanijos, kaip jie atsiskaitys. Priešingu atveju padavėjas apsunkina savo darbą, tačiau vis tik jis privalo išskaidyti sąskaitą, jei to pageidauja klientas“, – pabrėžia E.Šiškauskienė.

Pinigus restoranui mokantis žmogus yra teisesnis už padavėją. Etiketo žinovas Giedrius Drukteinis tvirtina, kad padavėjas negali atsisakyti išskaidyti sąskaitos klientui to paprašius, nes tai yra viena iš padavėjo darbo sudedamųjų dalių: „Kartu pietaujantys ar vakarieniaujantys draugai turėtų paprašyti išskaidyti sąskaitą, kad kiekvienas galėtų susimokėti už save, nes padavėjas aptarnauja ne kiekvieną žmogų, o vieną bendrą stalą. Geriausia, kai išskaidymo paprašo kompanijos lyderis, taip palengvindamas pietus savo draugams.“ 

Kita vertus, kylančius klausimus atsiskaitant už bendrus pirkinius ar dalinantis sąskaita už pietus šiandien leidžia išspręsti ir technologijomis pagrįstos finansinės paslaugos.

„Pastaruoju metu ir žmonių įpročiai valdant finansus, ir tam skirtos priemonės sparčiai keitėsi. Todėl šiandien galima pasidalinti viena sąskaita net ir neturint grynųjų. Naudodami mobiliųjų mokėjimų aplikaciją savo telefone žmonės realiu laiku nemokamai perveda pinigų draugui ar kolegai iš adresatų sąrašo, suvedę reikiamą sumą“, – sako Darius Jasinskis, „Danske Bank“ Verslo plėtros tarnybos direktorius. 

G.Drukteinis pataria atsižvelgti į vietą, kurioje pietaujama. Jei joje perrašyti sąskaitas paprasta, tuomet padavėjui nebus problemų tai padaryti, tačiau jei procesai itin kompiuterizuoti ir priklauso nuo sistemų nustatymų – tokiu atveju geriau neapsunkinti savęs ir atskirų sąskaitų paprašyti iš anksto. 

Moka tas, kuris kviečia

Tokiu atveju, kai jau išrašytą sąskaitą išskaidyti sudėtinga, klientams gali tekti sąskaitos pasidalijimo dilemą spręsti kitais būdais. Nors mobilieji mokėjimai leidžia banko sąskaitoje esančiais pinigais naudotis kaip ir grynaisiais piniginėje, G.Drukteinis primena, kad sąskaita dalintis reikėtų ne visada – ją apmokėti turėtų tas žmogus, kuris kviečia susitikimui.

„Verslo susitikimuose viskas labai paprasta – moka kviečiantysis, o priėmęs kvietimą žmogus jau ir taip skiria savo laiką, tad iš kviečiamo žmogaus reikalauti sąskaitos apmokėjimo nemandagu“, – teigia etiketo žinovas. 

Romantiški susitikimai vyrus įpareigoja parodyti rūpestį moterimi neatsižvelgiant į tai, kad susitikimo iniciatorė galbūt buvo moteris. G.Drukteinio teigimu, įprasta, kad vyras rūpinasi moterimi ir eidamas su ja į pasimatymą turi žinoti, kad nelogiška reikalauti iš merginos apmokėti savo kavą net jei jie pažįstami nebe pirmą mėnesį.

E.Šiškauskienės nuomone, konfliktinių situacijų tarp klientų ir personalo dėl atsiskaitymų būtų mažiau, jei padavėjai teirautųsi pietaujančių žmonių apie apmokėjimo būdus iš karto priėmę užsakymą. Skaidydami sąskaitą po jos atspausdinimo, darbuotojai turi taisyti kasos knygą, o tai darant atsiranda galimybė suklysti ir vėliau turėti dar didesnių problemų nei pasipiktinusio kliento skundas. 

„Dėl šios priežasties restoranų vadovai turėtų paruošti ir išmokyti personalą bendravimo etiketo su klientais. Žinoma, mandagus padavėjas turėtų pasiūlyti kompanijai bent jau skaičiuotuvu tiksliai suskaičiuoti, kiek kas turi sumokėti, tačiau atsipalaidavę žmonės dažnai pamiršta ir apie nuolaidų korteles, ir sumas, kurias paskui tenka grąžinti kartu pietaujantiems kolegoms ar draugams“, – sako E.Šiškauskienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.