Elektroninės parduotuvės dar neprisijaukino nepatiklių pirkėjų

Internetu apsiperka kas trečias lietuvis. Kaip rodo įvairūs duomenys, mūsų šalyje veikia apie 2 tūkst. elektroninių parduotuvių. Tačiau yra ir kita medalio pusė. Tik maža mūsų visuomenės dalis yra aktyvūs jų lankytojai, t. y.  retai kuris internetu perka nuolat ir daug. Be to, nemažai el.parduotuvių sutraukia didelius lankytojų srautus, bet vartotojai jas palieka nieko neįsigiję. Viena pagrindinių to priežasčių – susijusi su prekių pristatymu.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-05-19 11:47, atnaujinta 2018-02-13 19:01

Lemia pirkėjų patirtis

Atidžiau pažvelgti į prekių pristatymą skatina ir statistika. Europos vartotojų tyrimai rodo – devyni iš dešimties pirkėjų el. parduotuvėse atsisako jau sukomplektuoto prekių krepšelio. 80 proc. atsisakymo priežasčių susijusios su prekių pristatymu – netinkamomis jo sąlygomis, neišsamiai pateikta informacija, abejonėmis dėl pristatymo kokybės ir pan. Pristatymo svarbą pabrėžia ir el. prekybos atstovai.

Kosmetikos ir parfumerijos parduotuvė „Douglas“ prekybą internetu pradėjo prieš pusantrų metų. Pasak „Douglas.lt“ vadovės Odetos Kručkienės, reali pirkėjų patirtis turi didelės įtakos jų pasirinkimui.

„Vartotojų prisirišimas prie el. parduotuvės priklauso nuo daugelio faktorių: prekių asortimento, akcijų, prekių pristatymo laiko ir kt. Sugebėjimas užtikrinti aukščiausią paslaugos kokybę nuo užsakymo priėmimo iki prekės atidavimo į rankas, įskaitant net tokius aspektus, kaip parduotuvę reprezentuojančio kurjerio malonus bendravimas su klientu – el. parduotuvės užduotis, siekiant išlaikyti vartotojų dėmesį ir paskatinti juos sugrįžti“, – pastebi el. parduotuvės vadovė.

Patikimo prekių pristatymo svarbą mini ir „Laptop.lt“, internetu prekiaujančios kompiuteriais bei jų priedais, vadovas Nerijus Kelertas: „Didėjančios konkurencijos sąlygomis įgyti vartotojų pasitikėjimą reiškia pasiūlyti ne tik geriausią kainą, kokybišką prekę, bet ir pirkėją apsaugančias garantijas, leidžiančias tikėtis, kad prekės nepaklys kelyje – žmogų pasieks pakankamai greitai ir tokios, kokių tikėjosi pirkdamas“. Trūko bendro žymėjimo

Kad užsisakius prekę internete galima jos laukti ramiai, tikintis gauti per el. parduotuvėje nurodytą laikotarpį ir tokios būklės, kokia nurodyta perkant, vartotojams gali padėti atpažinti ir specialus ženklinimas.

Balandžio mėnesį bendrovės „DPD Lietuva“ iniciatyva pradėtas diegti „Patikimo pristatymo“ ženklas, skirtas el. parduotuvėms ir jų pirkėjams. Šis prekių pristatymo standartas apima ir tokius aspektus kaip atsakomybė už pristatymo metu padarytą žalą, pirkėjų duomenų apsauga ar garantija, kad prekes pristatanti įmonė yra finansiškai stabili ir gali užtikrinti, jog įsigyta prekė tikrai pasieks vartotoją („Creditinfo“ Stipriausi Lietuvoje“ sertifikatas).

„Iki šiol Lietuvoje el. parduotuvės buvo žymimos ženklais, kurie apima tik vieną ar kelias patikimo pristatymo dalis – trūko bendro standarto, leidžiančio įvertinti el. parduotuvės prekių pristatymo paslaugų patikimumą, – pastebėjo „Patikimo pristatymo“ ženklo vadovė Asta Brazaitienė. – Todėl nusprendėme įtvirtinti kokybiško pristatymo reikalavimus ir inicijuoti juos reprezentuojantį ženklinimą. Ženklas turėtų tapti sklandžių logistikos procesų garantu tiek Lietuvos el. komercijos atstovams, tiek vartotojams“.

Vienos pirmųjų šį ženklą įsidiegusių ir standarto reikalavimus atitinkančių parduotuvių – Douglas.lt, Laptop.lt, Amg-chemija.lt, Padanguparduotuve.lt, Neriba.lt, Kavosdraugas.lt.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: iniciatyvą balsuoti už dvigubą pilietybę VRK kaltina agitavimu