Ar „Zara“ posūkis į Baltarusiją apkarpys lietuvių pelnus?

„Inditex Group“, kuriai priklauso tokie garsūs prekių ženklai kaip „Zara“, „Pull and Bear“ ir kiti, savininkas Amancio Ortega palaimino sprendimą kompaniją vesti į Baltarusijos rinką. Per 2014-ųjų balandį Minske buvo užregistruotos kelios „Inditex Group“ kompanijos. Jų paskirtis – baltarusių rinkoje pristatyti svarbiausius grupės prekės ženklus.

Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

May 20, 2014, 5:18 PM, atnaujinta Feb 13, 2018, 5:31 PM

Tai „Zara“, „Zara Home“, „Pull and Bear“, „Stradivarius“, „Oysho“ ir „Massimo Dutti“.

„Inditex Group“ jau seniai veikia kaimyninėse Baltarusijos rinkose: Lietuvoje, Latvijoje, Ukrainoje, Lenkijoje ir Rusijoje. O Baltarusija iki šiol buvo balta dėmė.

Vilniaus didžiuosiuose prekybos centruose baltarusiai – ne itin reti svečiai. Viename prekybos centre jų paliekama suma sudaro apie 7 proc. bendros apyvartos, kitame – procentu daugiau. Ar garsių prekių ženklų parduotuvės jų šalyje sumažins Lietuvos sostinės prekybininkų apyvartas?

Lrytas.lt kalbinti prekybos centrų atstovai vienbalsiai tvirtina, kad „Inditex Group“ įsikūrimas Baltarusijoje pirkėjų iš šios šalies nuo Vilniaus neatbaidys.

Naujiena neišgąsdino

Prekybos centro „Ozo“ direktorė Inga Navickaitė mano, kad baltarusius į Lietuvą turėtų vilioti tai, jog į Baltarusiją vežamoms „Inditex Group“ prekėms bus taikomi įvairūs mokesčiai, kurie pakels galutinę kainą.

„Dėl šios priežasties baltarusiams toliau pirkti „Zara“ ir kitose šios grupės parduotuvėse Lietuvoje gali būti naudingiau nei savoje šalyje, ypač įvertinus susigrąžinamą pridėtinės vertės mokesčių dalį. Be to, į Lietuvą pirkėjai iš Baltarusijos važiuoja ne tik dėl „Zara“, bet ir kitų prekių, kurių nėra kaimyninėje šalyje, tad priežasčių važiuoti apsipirkti į Lietuvą lieka“, - komentuoja I.Navickaitė.

Vilniaus „Akropolio“ valdytojas Česlovas Urbonavičius prideda: „Baltarusiai į Lietuvą jau nebevažiuoja tik apsipirkti. Dauguma jų čia leidžia savaitgalius, pramogauja, lankosi koncertuose, atostogauja. Galimybė patogiai apsipirkti yra tik viena iš priežasčių, kodėl žmonės iš kaimyninės šalies važiuoja pas mus“.

Išparduotuvių centro „Parkas Outlet“ direktorė Vida Minkštimienė taip pat rami dėl pokyčių gretimos šalies aprangos rinkoje.

„Baltarusijoje nebus parduotuvių su nuolaidomis. Klientas kaip ir anksčiau „Zara“ prekes pirks prekybos centruose, o pas mus atvyks ieškodamas kažko išskirtinio. Nemažai mūsų išparduotuves pasiekia ir vienetinių gaminių, kurie siuvami prieš paleidžiant modelį į masinę gamybą. Ne visi modeliai pradedami gaminti. „Zaros“ ėjimas į Baltarusiją labiau turėtų paveikti panašaus lygio prekinius ženklus, sudarydamas didesnę konkurenciją“, - samprotauja V.Minkštimienė.

Palieka tūkstančius

Ji yra pastebėjusi, jog rusakalbius ir baltarusius domina žymūs prekiniai ženklai: „Guess“, „Diesel“, „Firetrap“, T.Hilfiger“, „United colors of Benetton“, „Nike“, „Adidas“. Jiems visiškai nereikia žemų kainų, priešingai – šie pirkėjai ieško vertingesnių daiktų su nuolaida.

„Parkas Outlet“ pernykščiai pardavimai baltarusiams, palyginti su 2012 m., padidėjo 43 proc., rusams – net 134 procentais. V.Minkštimienė tokį augimą aiškina tuo, jog prieš metus rusų išparduotuvių centre apsilankydavo kur mažiau, o baltarusiai šį parduotuvių centrą atradę gerokai anksčiau.

Šiame prekybos centre baltarusiai neretai išleidžia apie tūkstantį litų. Tiek pat pirkėjas iš Baltarusijos vidutiniškai palieka Vilniaus „Akropolyje“. Per šventes, išpardavimus, Č.Urbonavičiaus skaičiavimu, ši suma išauga du tris kartus. „Akropolyje“ baltarusiai dažnai perka drabužius, avalynę, kosmetiką ir parfumeriją, taip pat – buitinę techniką ir maisto prekes.

„Oze” apsilankę baltarusiai sukuria apie 7 proc. prekybos centro pajamų. Be mados prekių svečiai iš artimojo užsienio perka elektroniką. Kitų prekių grupių dalis yra mažesnė. Pora procentų mažiau – 5 proc. - pajamų baltarusiai sukuria prekybos centruose „Panorama“ ir „Europa“. Pastarajame, šių metų pirmąjį ketvirtį palyginti su rodikliais prieš metus, baltarusių skaičius ūgtelėjo 4 procentais.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.