Dovanoti galima ne tik patalynę, bet ir įspūdžius

Trys ketvirtadaliai vartojimo prekių iš tikrųjų nepanaudojamos, bet jas tenka saugoti ir prižiūrėti. Tad ar verta tuomet dovanoti daiktus? O jeigu verta, tai kokius ir kaip? 

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 7, 2014, 5:25 PM, atnaujinta Feb 13, 2018, 2:15 AM

Dar prieš keletą metų Lietuvoje ir daugelyje kitų šalių buvo dovanojami įvairūs interjero reikmenys, buitiniai prietaisai ir visokie smagūs daikčiukai, tokie kaip vudu lėlės ar laikrodžiai, kurių rodyklės sukasi į kitą pusę.

Dabar į dovanas jau žiūrima kitaip. Stengiamasi dovanoti tokį daiktą, kuris žmogui tikrai pravers ir nedulkės padėtas ant lentynos. Tai praktiški, stilingi daiktai: pietų dėžutės, namų apyvokos daiktai, virtuvės reikmenys – visa tai, kas reikalinga kasdieniniame gyvenime.

Štai vienas iš pasaulinės dovanų rinkos lyderių – bendrovė „Joseph Joseph“ prekiauja įvairiais virtuvės reikmenimis. Ji išgarsėjo preke, kurią dovanoti, atrodytų, niekada ir nešautų į galvą: tai pjaustymo lenta, bet ji ypatinga. Jos kraštai gali būti užlenkiami, ir supjaustyti produktai nenubyra šalia jos. Šis daikčiukas atrodo taip, kad ne gėda jį padovanoti mylimai merginai kokia nors proga, be to, jis labai praktiškas.

Beje, dovanojami daiktai pamažu praranda savo aktualumą – dabar tampa madinga dovanoti įspūdžius.

Dovanos-siurprizai 

JAV internetinė dovanų parduotuvė „Fancy“ sumanė naują dovanojimo technologiją – projektą „Fancy Box“. Tai užsisakymo pašte, prekybos iš katalogų ir elektroninės prekybos derinys.

Esmė ta, kad be įprastinių pirkinių, svetainėje lankytojams siūloma užsisakyti dovanų, tarkime, trijų ar šešių mėnesių laikotarpiui. Bet tu nežinai, kokie daiktai bus siunčiami tavo pasirinktam adresatui, tik gali pasirinkti tematiką. Tarkime, tai bus dovanos nuo tokių žvaigždžių kaip reperis Snoop Dogg ar aktorė ir dainininkė Jennifer Love Hewitt. Arba „dovanos tėvams“.

Dovanos be progos

Japonijoje yra kultūros reiškinys, vadinamas „giri“. Tai visuomeninė pareiga, kurią reikia atlikti. Be kitų dalykų, ‚giri‘ dalis yra dovanojimo kultūra, kuri atrodo sudėtinga, bet iš tikrųjų labai supaprastina gyvenimą.

Šv. Valentino dieną merginos paprastai dovanoja vyrams šokolado, o po mėnesio, vadinamąją Baltąją dieną, vyrai dovanoja merginoms saldumynų, ypač baltų zefyrų, gėlių, papuošalų, baltos spalvos apatinio trikotažo.

Apskritai japonai įvairiausiomis progomis vienas kitam ką nors dovanoja nuolatos. Japonijoje dovanojimas nesusijęs su ypatingomis emocijomis ir jausmais, tai natūrali kasdieninio gyvenimo dalis, kaip dantų valymas ar degalų prisipylimas į automobilį.

Tą pačią idėjąpanaudojo ir Rusijoje populiarus projektas keitimuisi dovanomis „Daru-dar“. Iš esmės tai elektroninė sendaikčių turgavietė, leidžianti atsikratyti nereikalingų daiktų, kurie, vis dėlto, turi kažkokią vertę būsimam savininkui. Pajamos ir geografija neturi įtakos skoniui

Interneto rekomendacinės tarnybos (pavyzdžiui, „Retail Rocket“) vis aktyviau naudojamos elektroninėje prekyboje. Nenuostabu: jos padidina pardavimus 15 procentų.

Paprastos tarnybos yra svetainės papildinys, kuris rodo pirkėjui papildomas prekes. Jeigu tu nusipirkai spausdintuvą, tai sistema patars, kokių jam reikia kasečių. Sudėtingesnės sistemos pataria pirkėjui įsigyti tai, ką įsigijo kiti pirkėjai kartu su preke, kurią jis pasirinko.

Rekomendacijų tarnybos naudingos parduodant gaminius su stipria emocine dedamąja, kai žmonės duoda įvertinimus ir „laikina“. Sudėtinga rekomendacijų sistema gali analizuoti „laikus“ , vertinimus ir priskirti vartotoją prie siauros bendraminčių grupės. Po to, jeigu keletas žmonių iš tos grupės vienodai aukštai įvertina vieną ir tą patį gaminį, tai sistema rekomenduoja jį ir likusiems grupės nariams.

Rekomendacinės tarnybos gali apdoroti visiškai skirtingą informaciją ir dovanų srityje jos turi didelį potencialą dėl netikėtų rezultatų, gaunamų „Big Data“ pagrindu. Pavyzdžiui, jau žinoma, kad skoniams neturi įtakos geografija ir pajamos. Kitaip tariant, turtingas sostinės gyventojas gali vienodai palankiai ar nepalankiai vertinti kino filmus, muzikos ar literatūros kūrinius, kaip ir neturtingas provincijos gyventojas. Tačiau vertinimai gali smarkiai skirtis, jei kalba pakryps apie šriftą ar, tarkime, mėgstamą sportinių batelių prekės ženklą.

Vietoje daiktų – įspūdžiai

Idėja dovanoti įspūdžius vietoje daiktų gimė dar 1990 metais Didžiojoje Britanijoje. Šios idėjos autorė – verslininkė Rachelė Elno. Pasak legendos, ji sumąstė savo projektą „Red Letter Days“, kada ieškojo nestandartinės dovanos savo tėvui ir nusprendė nupirkti jam bilietą į kriketo varžybas. Projektas gyvas iki šiol. Jis siūlo įsigyti dovanoms tokių dalykų kaip lenktynės superautomobiliais, pasiplaukiojimai Temze ar kiti malonius įspūdžius paliekantys dalykai.

Dabar įspūdžiai – greičiausiai augantis segmentas pasaulinėje dovanų rinkoje. Per keletą pastarųjų metų atsirado keli sėkmingai triūsiantys rinkos dalyviai: „Smile“, „P.S.Box“ ir kiti. Šio segmento augimą skatina keletas populiarių idėjų. Šiuolaikinis pasaulis pamažu atsisako materializmo.

Juk yra žinoma, kad, pavyzdžiui, pusė maisto, kurį perka amerikiečiai, atsiduria šiukšlių dėžėje, o trys ketvirtadaliai plataus vartojimo prekių apskritai nepanaudojama, bet jas tenka saugoti ir prižiūrėti. O dovanos- įspūdžiai neapsunkina buities, tačiau suteikia ne mažiau emocijų už daiktus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.