Lietuvos pašto užmojai – tapti regioniniu centru

Neretai net ir tuomet, kai įsigyjate prekę iš Europoje veikiančios el.parduotuvės, pirkinys būna pagamintas Kinijoje. Lietuvos paštas, siekdamas būti arčiausiai pagrindinio gamintojo ir siuntėjo, jau kurį laiką žvalgėsi į šią rinką. Neseniai valstybės valdoma Lietuvos įmonė pasirašė partnerystės sutartis su vienomis didžiausių kurjerių paslaugas teikiančių bendrovių Kinijoje – „Clevy“ ir „S.F. Express“. Įmonės bendradarbiaus pristatydamos siuntas iš Kinijos į Europos šalis – ES valstybes, taip pat Rusiją ir Baltarusiją. Apie naujų partnerių svarbą ir šių pokyčių lydimus lūkesčius kalbamės su Lietuvos pašto vadove Lina Minderiene.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 7, 2014, 5:22 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 4:14 AM

– Su kokiomis žiniomis grįžote iš Kinijos – gal dar kokių naujienų, ne tik apie sudarytą sutartį, turite?

– Kelionės į Kiniją metu ne tik pasirašėme mums svarbias sutartis, bet ir turėjome galimybę dalyvauti didžiausioje pasaulyje logistikos parodoje, iš kurios parsivežėme tikrai nemažai idėjų, naujų žinių, kuo šiandien gyvena logistikos industrija. Džiugu, kad konferencijos metu pristatytos pasaulinės tendencijos patvirtino tai, ką Lietuvos paštas jau pradėjo įgyvendinti.

Šiuo metu logistikos industrijoje vyksta virsmas, kuriam didžiausią įtaką daro elektroninė komercija. Iki šiol logistika buvo suvokiama kaip didelių krovinių gabenimas konteineriuose laivuose, oro linijomis, geležinkeliu ar krovinių vežimas vilkikais.

Pasikeitę vartotojų įpročiai, kai vis daugiau daiktų įsigyjama ne tradicinėse pardavimo vietose, bet internetu, verčia keistis ir pačią logistikos rinką. Šiandien tradicinės logistikos bendrovės ieško priemonių aptarnauti būtent e.komercijos vartotojus.

Čia ir atsiranda paštas, kaip pagrindinė grandinė pristatant prekes. Šiandien pašto paslaugos negali būti suvokiamos kaip tradicinės pašto paslaugos, kai laiškininkas atnešą laišką ar atviruką. Šiandienos ir ateities paštas yra logistikos bendrovė, kuri gabena ir pristato smulkiuosius krovinius. Viso pasaulio pašto operatoriai bendradarbiauja, todėl turime sprendimų, kaip greitai ir kokybiškai pristatyti siuntas ne tik savo šalyje, bet ir visame pasaulyje, tad logistikos industrijos ateitis – tradicinės logistikos ir pašto bendradarbiavimas.

– Kodėl būtent Kinija? Kokia nauda pasirašius sutartis su „CLEVY“ ir „S.F. Express“ bus Lietuvos paštui?

– Galvodami apie Lietuvos paštą ateityje, jį matėme veikiantį ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, todėl ieškojome rinkų, į kurias galėtume plėstis, siekėme, kad bendrovė peržengtų Lietuvos ribas.

Kinija – pagrindinė gamintoja pasaulyje. Jei įsigyji prekę, pavyzdžiui, iš Europoje veikiančios interneto parduotuvės, labai tikėtina, jog ta prekė bus pagaminta Kinijoje. Siekėme būti arčiausiai pagrindinio gamintojo ir siuntėjo, tad mūsų žvilgsnis pirmiausia ir krypo į šią šalį.

Mūsų siuntų partneris „Clevy“ šiuo metu dirba su didžiausia pasaulyje elektroninės prekybos platforma „Alibaba.com“, „S.F.Express“ – didžiausia kurjerių bendrovė Kinijoje, tad Lietuvos pašto partneriai išties solidžios kompanijos.

Jau pradėjo keliauti pirmosios siuntos iš Kinijos. Skaičiuojame, jog dėl sutarčių su Kinijos bendrovėmis pasirašymo vien šiemet iš Kinijos atkeliaus 1,5 mln. daugiau siuntų nei pernai, o kitąmet skaičius išaugs iki daugiau nei 3 mln. vienetų.

– Kuo sutartis su „Clevy“ ir „S.F.Express“ svarbi Lietuvos ūkiui?

– Pradėjus ženkliai didėti siuntų skaičiui, natūralu, kad turėsime pasitelkti papildomų išteklių – reikės daugiau oro, geležinkelių, žemės transporto paslaugų. Tad ši Lietuvos pašto partnerystė bus naudinga visam Lietuvos transportui, o kartu ir šalies ūkiui.

Žinoma, didėjant siuntų skaičiui, gerės ir Lietuvos pašto finansiniai rodikliai, o tai tiesiogiai turi įtakos darbuotojų darbo sąlygoms gerinti, sumokamiems mokesčiams, dividendams akcininkui, t.y. valstybei.

– Ką iš šių sutarčių laimi Lietuvos paštas, o ką – kinai?

– Pašto rinka labai kinta – augant šiuolaikinių technologijų populiarumui, tradicinės pašto paslaugos vis mažiau reikalingos. Šiandien gyventojai vieni kitiems jau nebesiunčia ranka rašytų laiškų. Ir tai – natūralu. Teikdami tik tradicines pašto paslaugas, tikriausiai netolimoje ateityje būtume visai nebereikalingi. Norėdami išlikti turime keisti, klientams pasiūlyti naujų ir jų poreikius geriausiai atitinkančių paslaugų, todėl bendrovės ateitį siejame su elektroninės prekybos siuntų pristatymu.

Pasirašius sutartis su kinais, mes tampame tranzitine šalimi, kuri yra vartai ne tik į Europą, bet ir į sparčiai augančią Rytų rinką. Į Lietuvą atkeliaus visos kinų siuntos, o mes turėsime pasirūpinti, kad jos pasiektų gavėjus Europoje, Rusijoje, Baltarusijoje. Kinams nereikės ieškoti partnerių kiekvienoje Europos šalyje, užteks dirbti su vienu – Lietuvos paštu.

Bendradarbiavimas su Kinijos bendrovėmis lems didėjantį siuntų skaičių, o kartu – ir pajamas.

– Kiek truko derybos ir dėl ko buvo kilę rimčiausių diskusijų?

– Derybos su Kinijos bendrovėmis „Clevy“ ir „S.F.Express“ truko apie metus. Pagrindinė Lietuvos pašto užduotis buvo įrodyti partneriams, kodėl reikia bendradarbiauti būtent su Lietuva, o ne kita Baltijos valstybe. Dabartinis rezultatas rodo, jog mums pavyko rasti argumentų ir įrodyti, kad Lietuva yra patraukli šalis, su kuria galima sėkmingai bendradarbiauti, o Lietuvos paštas – patikimas partneris.

– Kodėl kinai pasirinko sutartį pasirašyti su Lietuvos paštu? O gal Lietuvos paštas buvo vienintelis jų pasirinkimas? Juk ir Latvija netoli, ir didžiulė Lenkija visai greta.

– Vienas didžiausių mūsų privalumų – geografinė padėtis. Esame ne tik Europoje, bet ir šalia kinus labai dominančios ir sparčiai augančios Rusijos rinkos, Baltarusijos. Žinoma, vien geografinė padėtis tikrai nelėmė, kad Lietuva geresnės už Latviją ar Lenkiją. Derantis dėl partnerystės, svarbu ir tokie dalykai, kokie šalies kelių būklė, susisiekimo galimybės, darbuotojų kompetencija, paslaugų kokybė ir pan.

– Kokie kriterijai nulėmė, kad pasirašėte sutartį būtent su „Clevy“ ir „S.F.Express“?

– Taip sutapo, kad „Clevy“ ieškojo alternatyvų siuntoms iš Kinijos pristatyti į Europos šalis, o mes, Lietuvos paštas, jau žvalgėmės į užsienio rinkas. Taip ir prasidėjo derybos dėl bendradarbiavimo. Vėliau ryšiai užsimezgė ir su „S.F.Express“, kurie taip pat ieškojo partnerių, galinčių pasiūlyti sprendimus siuntoms pristatyti Europoje ir Rusijoje.

– Kuo Lietuvos paštas įsipareigojo „Clevy“ ir „S.F.Express“? Ar įsipareigojimams įgyvendinti reikės papildomų investicijų?

– Pagrindinis įsipareigojimas – teikti aukščiausius kokybės standartus atitinkančią siuntų pristatymo paslaugą. Paslaugų kokybę bus itin svarbu užtikrinti, kai pradės didėti darbų apimtis, didės siuntų iš Kinijos skaičius. Reikės ne tik papildomų administracinių, bet ir naujos technikos, tad šiems pokyčiams jau dabar ruošiamės – netolimoje ateityje Kaune duris atverti turėtų naujas ir modernus Lietuvos pašto logistikos centras, kuriame per trumpesnį laiką galėsime apdoroti gerokai daugiau siuntų.

– Kokie tolimesni Lietuvos pašto planai, susiję su Kinija?

– Sutartys su Kinijos bendrovėmis užtikrins nuolatinį tam tikrą siuntų srautą. Sieksime, kad ateityje siuntų skaičius iš Kinijos tik didėtų. Apskritai Lietuvos pašto ateities lūkesčiai siejami su el.komercija. Šios rinkos augimas tiek Kinijoje, tiek kitose šalyse ir ateityje išliks labai didelis, todėl norime būti šios rinkos dalis. Jei teiksime aukštos kokybės paslaugas, tikėtina, kad galėsime atsiriekti šios pasaulinės el.komercijos rinkos dalies.

– O jei Kiniją paliktume nuošalyje, kokie Lietuvos pašto planai dėl partnerių paieškos užsienyje?

– Lietuvos paštą matome kaip regioninį centrą, kuris gali aptarnauti klientus tiek iš Rytų, tiek iš Vakarų. Iš kurios šalies ateis siuntų srautas, ne taip svarbu. Svarbiausia, kad užsienio bendrovės partneriais pasirinktų mus.

Žinoma, nėra taip, kad tiesiog sėdime ir laukiame, kol gausime kvietimą bendradarbiauti su viena ar kita užsienio bendrove. Jau dabar žvalgomės į JAV el.komercijos rinką. JAV ir Kinijos el.komercijos rinkos – didžiausios pasaulyje. Su Kinija bendradarbiavimas jau pradėtas, tad dedame viltis netolimoje ateityje užmegzti partnerystę ir su JAV.

– Ko Lietuvos paštas gali išmokti iš kinų ir ko jūs galite jų išmokyti?

– Pradėjus bendradarbiauti su kinais susidarė įspūdis, kad jei jie imasi projekto, neria į tai visa galva, negailėdami laiko ir jėgų. Dirbdami jie neskaičiuoja darbo valandų, nežiūri – savaitgalis ar darbo diena, svarbiausia – padaryti darbą.

Žinoma, kultūrų skirtumas yra didžiulis, reikėjo nemažai laiko, bendravimo, kol abi šalys tuos pačius dalykus pradėjo matyti vienodai. Tačiau jei bendradarbiaujančios šalys tikisi sėkmingos partnerystės, tuos skirtumus reikia išmokti suprasti ir prisitaikyti.

Ko Lietuvos paštas gali išmokyti partnerius iš Rytų? Nors Lietuva ir maža šalis pasaulio žemėlapyje, galbūt labai reikalinga pasaulinėje el.komercijos rinkoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.