Briuselis, tupdydamas skrydžių bendrovę, tupdo G.Žiemelio verslą

Pirmoji Rusijos pigių skrydžių bendrovė „Dobroliot“ sustabdė visus skrydžius. Priežastis – atsisakymas aptarnauti šios oro linijų bendrovės lėktuvus dėl Europos Sąjungos taikomų sankcijų.

Daugiau nuotraukų (1)

Eugenija Grižibauskienė

Aug 4, 2014, 12:45 PM, atnaujinta Feb 11, 2018, 1:34 PM

Pagrindine baze šiai pigių skrydžių bendrovei turėjo tapti Ramenskoje oro uostas, kurį, laimėjusi šimtamilijoninį užsakymą, Rusijoje projektuoja ir stato Lietuvos aviacijos bendrovė "Avia Solutions Group", kontroliuojama Lietuvos verslininko Gedimino Žiemelio.

Anuliuota daugybė sutarčių

„Dobroliot“ – Rusijos valstybinių oro linijų patronuojama bendrovė. Po Krymo aneksijos ji buvo vienintelė kompanija, toliau vykdžiusi skrydžius tarp Maskvos ir Simferopolio. Rusijos Transporto ministerija pažadėjo užtikrinti susisiekimą su Krymu – pagrindine bendrovės „Dobroliot“ veiklos kryptimi.

Eilė Europos bendrovių atsisakė vykdyti savo įsipareigojimus Rusijos oro vežėjui: anuliuotos lizingo, techninio aptarnavimo ir orlaivių draudimo, taip pat ir aeronavigacinės informacijos teikimo sutartys.

„Precedento neturinčio spaudimo, kurį Europos kontrahentai daro kompanijai „Dobroliot“, sąlygomis vežėjas priverstas sustabdyti skrydžius ir nutraukti bilietų pardavimą“, - pranešė oro linijų bendrovė.

Bendrovė kasdien atlikdavo po 4 skrydžius į Rusijos aneksuotą Krymo pusiasalį maršrutu Maskva-Simferopolis-Maskva. Pasak bendrovės oficialaus atstovo iki rugsėjo 15 dienos visi bilietai į šių reisų lėktuvus buvo parduoti.

Į Krymą išsiruošusiems poilsiautojams valdžia žada pasiūlyti alternatyvą – skristi bendrovės „Orenburgo oro linijos“ lėktuvais. O štai ketinusiems skristi į Samarą, Permę, Jekaterinburgą, Kazanę ir kitus Rusijos miestus teks grąžinti bilietus.

Tokia situacija susiklostė dėl liepos 30 dieną paskelbto naujo ES sankcijų sąrašo, į kurį pateko ir bendrovė „Dobroliot“. ES biuletenyje pažymima, jog skrydžių bendrovė įtraukta į sąrašą todėl, kad pagrindinis jos veiklos pobūdis buvo pervežimai oro transportu į Krymą, kuris pripažintas okupuota teritorija.

G. Žiemelio įmonė stato jiems oro uostą

„Dobroliot“ yra Rusijos oro linijų bendrovės „Aeroflot“ 2013 m. įkurtas pigių skrydžių padalinys. Tai yra rusų atsakas į tokių operatorių, kaip „EasyJet“ ir „Wizz Air“, mėginimus įsitvirtinti šalies rinkoje.

Pagrindine baze šiai pigių skrydžių bendrovei turėjo tapti Ramenskoje oro uostas, kurį, laimėjusi šimtamilijoninį užsakymą, Rusijoje projektuoja ir stato Lietuvos aviacijos bendrovė "Avia Solutions Group", kontroliuojama Lietuvos verslininko Gedimino Žiemelio.

Pavasarį oficialiai pranešta, kad į naująjį Ramenskoje oro uostą iš Šeremetjevo oro uosto persikraustys Rusijos valstybinės oro skrydžių bendrovės „Aeroflot“ antrinė pigių skrydžių įmonė „Dobroliot“. Buvo numatyta, kad komerciniai reisai į naująjį oro uostą prasidės jau 2015 m. Pagal planą, po to, kai bus pastatytas 7 tūkst. kv.m ploto keleivių terminalas, bus statomas kitas 30 tūkst.kv. m ploto keleivių terminalas, o dar vėliau pirmasis terminalas bus išplėstas iki 30 tūkst.kv. m ploto.

Projektą, kurio bendra vertė viršija 600 mln. litų, "Avia Solutions Group" plėtoja su Rusijos valstybine korporacija „Rostec“.

Planavo plėstis

Bendrovė „Dobroliot“ - pirmoji Rusijoje skrydžių bendrovė, kuri skelbėsi esanti klasikinis mažo biudžeto oro vežėjas. Jos vienintelis steigėjas – bendrovė „Aeroflot“. Šiu metu „Dobroliot“ parke yra du lėktuvai „Boeing 737-800 NG“ ir vienas „SSJ-100“.

Abu „boingai“ priklauso amerikiečių lizingo bendrovei „BBAM Aircraft Leasing and Management“. Iki metų pabaigos bendrovė planavo padidinti parką iki aštuonių šio modelio lėktuvų ir iki 2018 metų skraidinti po 10 mln. keleivių per metus.

Perspektyvoje buvo numatyta padidinti lėktuvų parką iki 40 orlaivių ir išplėsti maršrutų tinklą iki 45 tiek Rusijos, tiek užsienio šalių kryptimis.

Sankcijos jau sudavė smūgį

Rusijos žiniasklaida rašo, kad ES sankcijos suduos stiprų smūgį susisiekimui su okupuotu Krymu. Susisiekimas lėktuvais buvo vienas iš pagrindinių būdų patekti į Krymą.

Rusijos kelionių operatorių asociacijos pirmasis viceprezidentas Vladimiras Kantorovičius neseniai kalbėjo:

„Didžioji dauguma Rusijos gyventojų anksčiau patekdavo į Krymą savo mašinomis arba traukiniu, tačiau dabar nusigauti tokiu keliu nepaprastai sudėtinga, praktiškai neįmanoma: susisiekimo geležinkeliu nėra, tilto per sąsiaurį – irgi. Veikia keltas, tačiau norinčių laukti po kelias valandas eilėje ne tiek daug, kad būtų galima kompensuoti sumažėjusį turistų srautą“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.