Pirkinys pribloškė: kaip avėti Vokietijoje įsigytus batus?

Pasitikėk, tačiau visuomet patikrink. Tokia taisyklė būtų pravertusi lietuvei, Vokietijoje įsigijusiai patikusius batus. Moterį išgelbėjo tai, kad apsidžiaugusi pirkiniu ne tik dėžę iš pardavėjo rankų paėmė, bet ir susirinko pirkimo dokumentus – kasos čekius.

Pirkėjai turėtų būti akyli ir niekada nepamiršti pasiimti pirkimo čekio.<br>V.Balkūno nuotr.
Pirkėjai turėtų būti akyli ir niekada nepamiršti pasiimti pirkimo čekio.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Sep 2, 2014, 3:19 PM, atnaujinta Oct 18, 2017, 12:20 PM

Vokietijoje parduotuvėje nusižiūrėjusi patikusius batus lietuvė juos čia pat ir įsigijo. Pardavėja supakavo pirkinį, moteris už jį sumokėjo, tačiau iki sugrįžimo namo nosies į dėžę nebekišo. O atsidariusi ją jau Lietuvoje apstulbo: abu batai buvo skirti tai pačiai kojai.

Nieko nelaukusi moteris elektroniniu paštu parašė pardavėjui laišką – paprašė, kad šis išspręstų jai kilusią problemą. Tačiau atsakymo lietuvė nesulaukė.

Moteris kreipėsi į Europos vartotojų centrą (EVC) Lietuvoje. Surinkęs visus reikiamus dokumentus EVC Lietuvoje susisiekė su kolegomis Vokietijoje. Bendradarbiaujant abiem centrams pardavėjas sutiko priimti batus atgal ir sumokėti grąžinimo išlaidas.

Tačiau atomazga, kaip pasakojo EVC Lietuvoje teisininkės patarėja Rasa Kneižytė, buvo kiek kitokia. Vartotoja po gauto pasiūlymo grąžinti batus ir atgauti pinigus persigalvojo ir panoro ne susigrąžinti pinigus, o gauti tinkamą batų porą. Pardavėjas patenkino šį norą ir atsiuntė jai naują, jau skirtingoms kojoms batų porą.

Batai dažė pėdas

EVC teisininkai pamena ir kitų panašių istorijų. Tarkim, jiems viena moteris skundėsi, kad viešėdama Prancūzijoje įsigijo batus, kainuojančius pusantro tūkstančio litų.

Netrukus nutrūko batų raištelių galiukai, o paskui išlindo dar vienas trūkumas – batai dažė pėdas. Pirkėja pageidavo, kad jai būtų grąžinti sumokėti pinigai.

EVC kreipėsi į Europos vartotojų centrą Prancūzijoje.

Tenykščiai teisininkai gavo pardavėjo atsakymą, kad jis parsisiųs iš Lietuvos batus, atliks jų ekspertizę ir tuomet nuspręs, kaip elgsis toliau.

Solidžią sumą už batus paklojusi moteris iš džiaugsmo trynė rankomis: po ekspertizės pardavėjai patys pripažino, kad batai nekokybiški, trūkumų atsirado ne dėl pirkėjos kaltės, tad grąžino jai pinigus.

Prireikė ekspertų išvadų

Kitai moteriai teko kur kas ilgiau pavargti, kad susigrąžintų pinigus už nekokybiškus batus. Juos lietuvė pirko iš žinomo prekės ženklo elektroninės parduotuvės Jungtinėje Karalystėje.

Po mėnesio išlindo avalynės trūkumai. Moteris elektroniniu paštu kreipėsi į pardavėją, pridėjo nuotraukų. Tačiau vieno laiško nepakako.

Nusiuntusi kelis, moteris sulaukė atsakymo, kad tai, pardavėjo manymu, yra normalus nusidėvėjimas. Lietuvė su tuo nesutiko, tad kreipėsi į vartotojų teisių gynėjus Lietuvoje.

EVC skundą perdavė savo kolegoms Jungtinėje Karalystėje. Tačiau ir jie neįtikino pardavėjo, kad batai prasti.

Moteriai teko pasirūpinti prekės įvertinimo aktu: Valstybinė ne maisto produktų inspekcija pateikė išvadą, kad defektai susidarė dėl netinkamos avalynės konstrukcijos. Tuomet pardavėjas jau sutiko grąžinti jai pinigus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.