Sostinės taksistai: skaidrumu rūpinasi ne „Vilnius veža“

Taksi vežėjus vienijančios

Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Sep 24, 2014, 4:15 PM, atnaujinta Jan 29, 2018, 8:26 PM

A.Zuoko kova su šešėline veikla taksi versle prasidėjo dar 2012 vasarį, kai Mokesčių inspekcija ir Kriminalinė policija atliko kratas daugiau kaip 30-tyje sostinėje taksi paslaugas teikiančių įmonių.

Spalį nuspręsta įkurti savivaldybės administruojamą įmonę „Vilnius veža“, kuri keleivius pradėjo vežioti naujausiomis technologijomis aprūpintais automobiliais - pradedant bevieliu internetu ir baigiant sėdynėse įmontuotais davikliais, automatiškai įjungiančiais taksometrą, vos keleivis įlipa į mašiną.

„Vilnius veža“ netrukus sulaukė Konkurencijos tarybos dėmesio, o šių metų rugsėjį nuspręsta, kad įsteigdama „Vilnius veža“ savivaldybė supainiojo interesus, nes pradėjo dalyvauti veikloje, kurią pati administruoja.

Taip pat paaiškėjo, kad Vilniaus valdžia įmonei skyrė daugiau 1,7 mln. litų dotacijų įrangai pirkti iš sostinės biudžeto, nors kitos taksi paslaugas teikiančios įmonės tokiomis privilegijomis naudotis negalėjo. Meras A.Zuokas teigia, kad „Vilnius veža“ nebus uždaroma, nes įkuriant šią įmonę buvo siekiama pagerinti sostinėje teikiamų pervežimo paslaugų kokybę.

Vilniaus taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ prezidentas Romualdas Bieliauskas, Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas ir Vilniaus taksi vežėjų asociacijos prezidentas Aleksandras Moliboga įsitikinę, kad „Vilnius veža“ veikla sukuria ne tik interesų konfliktą, bet ir apskritai yra korumpuota, o ją norima dangstyti neva aukštesniu keleivių aptarnavimo lygiu.

„Dabar yra drabstomasi etiketėmis. Konkurencijos taryba jau baigė tyrimą ir nustatė, kad „Vilnius veža“ buvo įsteigta neteisėtai“, ir ją siūloma naikinti. Tai mero kūrinys ir gana ambicingas, jis nepripažįsta jokios kritikos, ir šitas nuosprendis jam sukėlė daug neigiamų emocijų, ir dabar vėl pradedama informacinės kampanijos banga žiniasklaidoje“, - kalbėjo R.Kriukovas.

Anot R.Kriukovo, savivaldybė apskritai teisėtai negalėjo steigti „Vilnius veža“.

„Savivaldybė turi teisę steigti tik tas įmones, kurių nėra toje savivaldybėje ir niekas jų nesteigia, arba ta paslauga yra, tačiau ji savo kaina yra neįkandama gyventojams.

Trečia išlyga - ne savivaldybės teikiamos paslaugos yra nekokybiškos. Prieš steigiant šią įmonę nebuvo atlikta jokių oficialių kokybės studijų, nepateikta jokių išvadų.

Argumentas, kad tos paslaugos neįkandamos, tiesiog „išgaravo“, nes savivaldybės įmonėje įkainiai nuo pat pirmos dienos buvo didesni. Merui liko vienintelė išeitis - pradėti kriminalinio persekiojimo kampaniją, - kalbėjo R. Kriukovas, pridūręs, kad šios „akcijos“ metu buvo tikrinami tik didžiausi sostinės taksi vežėjai, o smulkios ir mokesčių nemokančios bendrovės jų išvengė.

A.Molibogą labiausiai papiktino viename iš didžiausių Lietuvos naujienų portalų pasirodęs straipsnis, kuriame teigiama, jog tik „Vilnius veža“ naudojami automobiliai yra tvarkingi, o juos vairuojantys asmenys - kultūringi. Šiuose automobiliuose esą galima atsiskaityti ne tik grynaisiais, bet ir banko kortele, tuo pačiu gaunant čekį su kelionės duomenimis.

„Galima pamanyti, kad visuose kituose automobiliuose sėdi tik rusiškos muzikos besiklausantys, treningais vilkintys vairuotojai ir viskas atsilikę“, - piktinosi A. Moliboga, neatmesdamas galimybės, kad tokia informacija yra pateikiama tendencingai.

„Sosvetos“ prezidento sūnus Marius Bieliauskas čia pat pristatė savo sukurtą programėlę „Kviečiu taksi“, kuri skirta patikrinti, ar „Romerta plius“ dispečerinės paslaugomis besinaudojantys vairuotojai yra sąžiningi su klientais. Keleiviui pakanka turėti išmanųjį telefoną, kuriuo nuskaičius automobilio planšetiniame kompiuteryje esantį QR kodą, bus gaunami visi pagrindiniai duomenys apie kelionę: pradinis ir galutinis adresas, taikomas tarifas, optimalus ir faktinis nuvažiuotas maršrutas.

„Jau 2-3 mėnesius 60-70 procentų mūsų automobilių važinėja su tokia sistema“, - teigė M. Bieliauskas.

„Vilnius veža“ giriasi vaikiškomis kėdutėmis keliuose automobiliuose, o tokie pas mus jau visur yra. Parodė porą automobilių, kuriuose vairuotojams įmontuoti pagalbos mygtukai pavojaus ar užpuolimo atveju, o pas mus jau visuose automobiliuose tokie yra. Jie turi dviračių laikiklius, o mūsų automobiliuose juos galima padėti tiesiog į bagažinę“, - teigė R. Bieliauskas, kuriam taip pat priklauso „Romerta plius“ taksi įmonė.

R. Kriukovas ir A. Moliboga taip pat pastebėjo, kad „Vilnius veža“ naudoja neaprobuotus austriškus „Helix“ taksometrus, o išgirtieji davikliai, kurie taksometrą turėtų įjungti vos keleivis įsėda į automobilį, dažniausiai yra tiesiog išimami.

„Kas skaidriausiai dirba? Ar tie, kurie naudoja Mokesčių inspekcijoje įregistruotus taksometrus ir spausdintuvus, ar ta įmonė, kurios taksometrai ir spausdintuvai neatitinka Finansų ministerijos ir Mokesčių inspekcijos reikalavimų. Tie prietaisai neturi fiskalinės atminties“, - retoriškai klausė A. Moliboga.

A. Moliboga įsitikinęs, kad realiai kovai su šešėline veikla taksi paslaugų teikimo rinkoje užtektų trijų institucijų pastangų ir keitimosi duomenimis.

„Jei šešėlį norėtų pažaboti savivaldybė, „Sodra“ ir Mokesčių inspekcija, jos galėtų sudėti visus išduotus leidimus, patikrinti tose įmonėse dirbančius žmones ir sumokamus mokesčius. Tada būtų galima iš karto daryti išvadas, kaip dirba įmonė. To dabar niekas nedaro“, - reziumavo A. Moliboga.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.