Parlamentaras siūlo reguliuoti degalų kainas

Buvęs automobilių sporto meistras, dabar Seimo narys Stasys Brundza įsitikinęs, kad Lietuvoje atėjo laikas reguliuoti degalų kainas. Tai esą turėtų daryti Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija.

S.Brundza mano, kad degalų kainas reikia kontroliuoti.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
S.Brundza mano, kad degalų kainas reikia kontroliuoti.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Marius Jokūbaitis

Oct 29, 2014, 1:07 PM, atnaujinta Jan 24, 2018, 7:00 AM

Naftos perdirbimo įmonę „Orlen Lietuva“, pasak jos, reiktų priversti atskleisti, kaip ši nustato didmenines degalų kainas. O degalinių pelnui, Seimo nario nuomone, reiktų nustatyti lubas.

Tai esą leistų atpiginti degalų litrą 30-40 centų, pareiškė surengtoje spaudos konferencijoje S.Brundza. Kaip tai įmanoma? Degalinių karai kai kuriuose miestuose parodė, kad viskas įmanoma.

Seimo narys teiks pasiūlymą Vyriausybės nutarimui su pasiūlymu keisti kai kuriuos teisės aktus. Šiais daugiau įgaliojimų būtų suteikiama Kainų komisijai.

Jis teigė kasdien „Lietuvos ryte“ tikrinantis skelbiamas naftos kainas, tačiau negali atsistebėti, kodėl į jas taip lėtai reaguoja didmeninė kaina.

S.Brundzai neaišku, kodėl nafta pinga greičiau nei benzinas degalinėse. „Reikia daryti konkrečius žingsnius, kad kainos būtų proto ribose“, - įsitikinęs jis.

„Kai naftos kaina buvo 112 JAV dolerių už barelį, dyzelinas kainavo 4,50 lito. Kai nafta atpigo dar labiau, dyzelinas pabrango iki 4,60 lito. Per ilgesnį laikotarpį matosi keistoki procesai“, - teigė parlamentaras.

S.Brundza netiki mažmenininkų netiki, kad kainą lemia atsargos. „Tos pasakėlės sekamos visada“, - numojo ranka parlamentaras. .

Jis kritikavo ir „Orlen Lietuva“ slepiamą kainodarą.

„Didmeninė kaina yra per didelė, mes net nežinome jos kainodaros“, - sakė jis. Naftos perdirbimo gamykla skelbia tik praėjusios savaitės kainas.

S.Brundza piktinosi, kad valstybė neturi galimybių kontroliuoti savikainos, kainodaros privatizuotoje „Orlen Lietuva“.

Konkurencijos tarybos skiriamos baudos, pasak jo, nedaro jokio poveikio. Jis sakė kreipęsis į Finansų ministrą, kuris Seimo narį patikino, kad kainas diktuoja rinka.

„Rinka to nepavadinsi, nes tai yra monopolija. Čia būtina kontrolė“, - įsitikinęs Seimo narys.

Todėl jis siūlo perduoti kainodaros kontrolę Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai. Pasak S.Brundzos, kainas būtina kontroliuoti, „nes tai svarbu žmonėms ir biudžetui“. Jei tai būtų padaryta, žmonės daugiau pirktų legalioje rinkoje, o ne garažuose.

Vokietijoje degalų gamyba sudaro 17 euro centų už litrą , o kiek iš litro uždirba Mažeikių gamykla – niekas nežino, stebėjosi Seimo narys. Gyventojai esą turi žinoti, kaip formuojama degalų kaina.

„Kainos degalinėse keičiasi pavėluotai. Krentant didmeninei kainai, mažmeninė kažkodėl auga“, - stebėjosi jis.

Praeityje žinomas lenktynininkas minėjo ir kainų karus, kai kai kuriose degalinėse kainos skirtumas siekdavo pusę lito. „Vadinasi, viskas įmanoma“, - teigė Seimo narys. Tačiau pripažino, kad degalinėms taip pat sunku išgyventi.

Kai kuriuose miestuose mažieji prekybininkai nustato mažesnes kainas, „nors apie bankrotus nesigirdi“.

„Orlen Lietuva“ atstovai ne kartą yra teigę, kad didmeninė degalų kaina nebūtinai turėtų kristi pingant naftai. JAV dolerio kursas čia irgi lemia

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.