„Small Planet Airlines“ lėktuvas šeštadienį parskraidino iš trijų viešbučių surinktus poilsiautojus.
„Dabar išsiaiškinsiu, kiek gi žmona su drauge paklojo pinigų už kelialapį“, - grįžtančios iš Egipto šeimos pro uoste laukęs vyras nė kiek nesinervino. Esą, žmona gavo galimybe kurorte pabūti diena ilgiau, bet turėjo už nakvynę ir pusryčius viešbučiui papildomai sumokėti 30 dolerių. O po to pasisamdė taksi ir pasiekė Hurgados oro uostą.
Vis dėlto anaiptol ne visiems savaitę trukusios atostogos baigėsi Vos šiemet pavasarį startavęs kelionių operatorius „Plius Travel“, valdantis kelionių agentūrą „Fresh Travel“, penktadienį savo partneriams išsiuntė laišką, kad stabdo veiklą ir nuo lapkričio 14 dienos nebevykdys kelionių.
„Viskas prasidėjo penktadienio vakarą, kai sužinojome, kad įmonė, iš kurios pirkome kelialapius, sustabdė veiklą. Ir ne jos atstovai tai mums pasakė – patys perskaitėme internete. O šįryt tapome viešbučio įkaitais“, - pasakojo įtampos išvarginti žmonės. Jie, keturi suaugusieji ir vaikas, buvo apsistoję „nesėkmingiausiame“ viešbutyje.
Tapo įkaitais
„Penktadienį vakare mes jau buvome pasirengę išvykti į Hurgados oro uostą. Susirinkome viešbučio foje, nešini lagaminais. O tuomet viskas ir pradėjo. Konkrečių žinių – jokių. Vieni kalbėjo, kad išskrisim tik pirmadienį, nes savaitgalį niekas mumis nesirūpins. Kiti – kad reikia persikelti į kitą viešbutį “, - pasakojo Vilma.
Anot šios moters ir dar trijų Vilniaus oro uoste kalbintų jos bendrakeleivių, viešbutyje penktadienį vakare nuolat buvo skambinama – tariamasi su Lietuvos garbės konsulu Egipte. Jam patarus, su „Fresh Travel“ kelialapiais atvykę lietuviai, kurių šiame viešbutyje buvo apsistoję apie 20, liko nakvoti ten, kur ir gyveno per atostogas.
Vienas per kitą draugų ketvertas pasakojo, kaip ir kada užvirė nervus ištąsęs kelionės pabaigos viralas.
„Šeštadienį, 9 valandą, visi susirinkome foje, kad galėtume išvažiuoti į oro uostą. Nes jau buvo aišku, kad lėktuvas į Vilnių iš Hurgados oro uosto kils 12 val. 40 min. Tačiau durys mums buvo užkirstos. Viešbučio darbuotojai tiesiog paėmė žmonių lagaminus, - tų, kurie anksčiausiai iš savo kambarių nusileido su visa manta pusryčiauti. Ir juos užrakino patalpoje tarę: „Nesusimokėjot - neišleisim“, - administratorės žodžius atkartojo Vilma.
Žmones ištiko šokas. Jie bandė kviesti vadinamąją turizmo policiją – ši neatvyko.
Skrydis nenumaldomai artėjo, o poilsiautojai vis dar buvo įstrigę „Nubia'oj“. Galop žmonėms pavyko sutarti ir su konsulu, ir su Turizmo departamentu Lietuvoje, - jiems buvo pažadėta, kad ta suma, kurią jie sumokės už visą viešbutyje praleistą savaitę bei papildomą naktį, bus kompensuota.
„Vienu momentu mums buvo kilusi mintis – telieka ta mūsų manta. Turime dokumentus ir – mauname iš čia. Bet vos tai pajutę viešbučio darbuotojai iškvietė apsaugą. Ir šie užrėmė duris. Administratorė nė neslėpė: „Taip, mes jus laikome įkaitais. Ir laikysime tol, kol nesumokėsite mums už suteiktą paslaugą“, - sakė Gediminas.
Prarado ne tik pinigus Pasak į Vilniaus oro uostą pasitikti savo motinos atvykusio Marijaus Paužuolio, jis jau buvo pasirengęs šeštadienio rytą atlėkti iš Kauno į Vilnių. Nes, pagal planą, lėktuvas su turistais iš Egipto turėjo nusileisti lapkričio 15-osios rytą, apie 5 val. 30 min.
„Penktadienį nugirdęs, kad veiklą sustabdė „Plius Travel“ kelionių organizatorius, sunerimau. Ar tik tai nebus ta pati įmonė, iš kurios kelialapį nusipirko mama? Paaiškėjo, kad - taip. Lyg tyčia, likus vos dienai iki bankroto, mano krikštatėvio šeima iš tos pačios firmos nusipirko kelialapį, - trise paklojo 3400 litų. Ir dabar liko ant ledo, - sakė M.Paužuolis. - Pasirodo, kad ir mamos skrydį atšaukė, ir krikštatėvio - mama turėjo grįžti iš Egipto, o jo šeima tuo pačiu lėktuvu - išskristi į Egiptą".
Vaikino teigimu, viskas susijaukė: ir visi krikštatėvio atostogų planai, ir mamos darbo reikalai. „Ji šiandien, šeštadienį, turėjo susitikti su savo klientais, bet negalėjo, kaip planuota grįžti namo. Ir prarado užsakymą“, - kalbėjo M.Paužuolis.
Pasak Marijaus, Egipte įstrigusi motina šeštadienio rytą prašė jai pervesti apie 1500 litų, nes reikėjo už viešbutį sumokėti – po 100 dolerių už kiekvieną parą bei skrydį. Tačiau, įsiterpus konsulatui, papildomų pinigų nebeprireikė.
Pyksta ne visi
„Paklojome po 30 dolerių viešbučiui vien už tai, kad mums leido lagaminus pastatyti vestibiulyje. Dar po 80 dolerių – už tai, kad leido šiąnakt pamiegoti. Ir sėdėjome viešbutyje tol, kol nesumokėjome patys už viešbutį po 200 dolerių, kad mus išleistų. Ir patys dar sumokėjome už autobusą, kad nuvežtų į oro uostą“, - skaičiavo dar viena „sudegusios“ agentūros klientė.
„Ar sunku buvo pasprukti iš Egipto? O taip, - sakė „Mirage aqva park“ viešbutyje gyvenęs vyras. - Kai visi sukilome, bendromis jėgomis, gavome patikinimą, kad už mums suteiktas paslaugas viešbučiui bus sumokėta. Ir šiąnakt iš jo išvykome į Hurgados oro uostą. Sunki buvo ir naktis, ir kelionė“, - pratarė Andrius. Šiame viešbutyje buvo apsistoję 35 „Fresh Travel“ kelialapius įsigiję žmonės.
„Tik turėkit Egipte grynų pinigų, ir viskas bus gerai. Kol moki pinigus, egiptietis tau šypsosi. Mums pasisekė - konsulas visą tą kebeklę išnarpliojo – net nesuspėjau suvokt, kad vyksta kažkas blogo. Atostogos viena diena prailgėjo, o šįryt dar suskubau Raudonojoje jūroje nusimaudyti“, - sakė viešbutyje „Sonesta Pharaoh Beach“ viešbutyje gyvenęs lietuvis Gintaras. Kelialapį jis buvo įsigijęs liepos mėnesį, - už jį mokėjo 1100 litų.
Sekmadienio rytą, apie 4 valandą, iš
grįžo paskutiniai su "Fresh Travel“ į Egiptą keliavę žmonės, - apie 180 poilsiautojų.