Lietuvius prie vairo keičia ukrainiečiai

„Lietuvoje nėra vairuotojų. Arba nėra tokio lygio, kokio mes reikalaujame“, – teigė transporto įmonės savininkai, įdarbinę kelias dešimtis ukrainiečių.

Ukrainietis Mykola dirba vairuotoju Lietuvoje ir yra visiškai patenkintas 8 tūkstančių litų atlyginimu. Gimtinėje jis uždirbtų keturis kartus mažiau.<br>L.Juodzevičienės nuotr.
Ukrainietis Mykola dirba vairuotoju Lietuvoje ir yra visiškai patenkintas 8 tūkstančių litų atlyginimu. Gimtinėje jis uždirbtų keturis kartus mažiau.<br>L.Juodzevičienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Loreta Juodzevičienė („Lietuvos rytas“)

Dec 3, 2014, 7:12 AM, atnaujinta Jan 20, 2018, 2:39 AM

Netoli Marijampolės, Liudvinavo miestelio pakraštyje, įsikūrusią tarptautinio automobilių gabenimo įmonę „Ipukis“ solidaus amžiaus ukrainietis iš Dnepropetrovsko Mykola atrado prieš ketverius metus.

Šioje įmonėje jau dirba 27 užsieniečiai. Iš jų – vienas latvis, visi kiti – Mykolos tautiečiai. Kai kurie jų atvyko iš Ukrainos vietovių, kuriose vyksta karas. Du ukrainiečiai atsivežė ir savo šeimas.

Įmonės personalo atrankai vadovaujantis Andrius Paltanavičius „Lietuvos rytui“ teigė, jog artimiausiu metu bus įdarbinti dar 26 ukrainiečiai.

Užsieniečio įdarbinimas kainuoja apie 3 tūkst. litų, o visos procedūros trunka 3 mėnesius. Reikia gauti leidimą dirbti, leidimą laikinai gyventi, vizą.

Įvairūs dokumentai siuntinėjami į Darbo biržą, ambasadą. Būsimi darbuotojai turi lankyti įvairius kursus.

Pavyzdžiui, kai kurie darbui reikalingi ukrainiečių pažymėjimai negalioja ES. Jiems Lietuvoje reikia lankyti kursus, kad gautų naujus pažymėjimus, nors jie labai panašūs.

„Viskas kainuoja. Pavyzdžiui, leidimas dirbti – 500 litų, gyventi – 400 litų, vežti krovinius – nuo 400 iki 1500 litų.

Be to, užsieniečiai turi deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje. Surandame, kur juos apgyvendinti.

Leidimas gyventi Lietuvoje galioja metus, o dirbti – dvejus. Kai baigiasi šie terminai, dokumentus reikia tvarkyti iš naujo. Už tai vėl reikia mokėti“, – apie sudėtingas užsieniečių įdarbinimo procedūras pasakojo A.Paltanavičius.

Įmonės „Ipukis“ savininkas Juozas Paltanavičius sakė, jog užsieniečius pradėjo įdarbinti prieš kelerius metus.

„Gyvename Lietuvoje, o dirbame Europoje. Lietuvoje nerandame vairuotojų, nes vieni apskritai nenori dirbti, kiti nori gyventi iš pašalpų.

Mes sėkmingai dirbame su užsieniečiais. Jie yra didelė paspirtis, ukrainiečių dėka laikomės“, – aiškino J.Paltanavičius.

Šioje įmonėje ukrainiečiai gauna tokį pat atlyginimą kaip ir lietuviai. Per mėnesį vairuotojai uždirba 2300–2500 eurų (7935–8625 litus). O važinėja tik į Vakarus, ne į Rusiją.

Paltanavičių šeimos valdomoje įmonėje dirbantis Mykola nė iš tolo neprimena tokio tolimųjų reisų vairuotojo, kokį dažnas įprato matyti.

Tvarkingas, pasitempęs, kultūringai bendraujantis Mykola yra savotiškas kitų savo tautiečių, dirbančių šioje įmonėje, globėjas ir mokytojas.

„Jis ir prie vairo visada tvarkingas – kostiumo kelnės su kantu“, – šypsojosi A.Paltanavičius.

Mykola pasakojo, jog svarbiausia priežastis, kodėl jis dirba Lietuvoje, – uždarbis.

„Ukrainoje dabar labai sunku, ypač padaugėjo bedarbių. Neliko nieko kita, tik išvažiuoti, kad išmaitintume ten likusias šeimas.

Pagrindinis tikslas – pasijusti žmogumi ir gauti orų atlyginimą.

Šioje įmonėje per mėnesį aš uždirbu 2300 eurų (apie 8 tūkst. litų). Ukrainoje už tokį pat darbą gaučiau 600 eurų (2 tūkst. litų)“, – kalbėjo prieš pat reisą į Europą išsirengęs Mykola.

Tiesa, jis neslėpė, kad mūsų šalyje įsidarbinti gana nelengva.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.