Mat iki šiol geležinkeliais šioje šalyje buvo draudžiama lėkti didesniu negu 160 kilometrų per valandą greičiu.
Per bandomuosius važiavimus „Pendolino“ Lenkijoje pasiekė 293 kilometrų per valandą greitį, tačiau keleivius kol kas vežios gerokai lėčiau.
Įvykdytas ne visas planas
Europą užklupus sunkmečiui Lenkijos vyriausybė paskelbė taupymo programą ir išsižadėjo prieš aštuonerius metus priimto plano tiesti didelio greičio bėgių tinklą. Pagal tą sumanymą „Pendolino“ Lenkijoje turėjo iš karto pradėti važinėti 250 kilometrų per valandą greičiu.
Paaiškėjus, kad šalį krizė kliudė nestipriai, vyriausybė prieš porą metų vėl ėmė skirti daugiau lėšų geležinkeliams atnaujinti, tačiau kol kas „Pendolino“ tik kai kuriuose ruožuose skries 200 kilometrų per valandą greičiu.
Vidutinis šių traukinių greitis sieks 160 km/val., tačiau, palyginti su dabartiniu greičiu, daugelyje vietų tai padės sutrumpinti kelionės laiką beveik perpus.
Pavyzdžiui, iš Gdynės į Krokuvą traukiniu bus galima nuvykti per 5 val. 22 min., o nebe per 8 val. 46 min. kaip dabar, iš Varšuvos į Vroclavą – per 3 val. 26 min. vietoj 5 val. 57 min.
Milžiniškos investicijos
Lenkijoje „Pendolino“ traukiniai važinės su prekės ženklu „Express InterCity Premium“. Valstybinė geležinkelių įmonė „PKP InterCity“ jų įsigijo 20.
Traukiniai kainavo 400 mln. eurų, o, įskaičiavus naują depą ir septyniolikos metų priežiūrą, investicijos sieks 665 mln. eurų (2,3 mlrd. litų).
Tiesa, kai kurie specialistai kritikavo sprendimą pirkti greitaeigius „Pendolino“: neva dėl užsitęsusio bėgių atnaujinimo buvo galima pirkti gerokai pigesnius Lenkijoje gaminamus traukinius.
Be to, abejojama, ar tokia investicija atsipirks. Mat per pastaruosius dešimt metų keleriopai sumažėjo keleivių. Juos perviliojo autobusų kompanija „PolskiBus“, į didmiesčius pardavinėjanti bilietus net už vieną zlotą, bei pigių skrydžių įmonės.
Airijos bendrovė „Raynair“ šiuo metu siūlo nuskristi į šalies didmiesčius vos už 19 zlotų.
Ar atvyks į Lietuvą?
Vis dėlto „PKP InterCity“ vadovas Marcinas Celejewskis įsitikinęs, kad „Pendolino“ įsigijimas ir atnaujinami bėgiai padidins traukinių greitį ir padės atsikovoti keleivius.
Jei šis planas nepavyks, kompanijai grės bankrotas – mat ES finansavo tik penktadalį „Pendolino“ įsigijimo išlaidų, o kitus pinigus teko skolintis iš banko.
Kol kas įmonės vadovus džiugina žinia, kad tautiečiai jau įsigijo 60 tūkstančių bilietų mėnesiui į priekį keliauti greitaeigiu „Pendolino“.
„Alstom“ koncerno vadovė Vidurio ir Rytų Europai Valerie Chardon teigė, kad lenkiški „Pendolino“ netrukus važiuos ir į Vieną bei Prahą, o nutiesus „Rail Baltica“ galbūt ir į Lietuvą.
Tiesa, mūsų šalyje bent šiuo metu tokie greitaeigiai traukiniai net nereikalingi, nes didžiausias keleivinių traukinių greitis siekia 120 kilometrų per valandą.