„Omnitel“ pagaliau atsispyrė nuo dugno

Kone visus praėjusius metus „Omnitel“ vadovas Danas Strombergas buvo priverstas vartoti žodį „stabilizavimas“. Ketvirtadienį susitikime su žurnalistais jis džiaugėsi pagaliau galėdamas jį pakeisti nauju: „augimas“. Tiesa, situacija akivaizdžiai gerėjo tik žiūrint švedų akimis.

„Omnitel“ vadovas D.Strombergas abejojo, ar šįmet mobiliojo ryšio paslaugų kainos mažės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Omnitel“ vadovas D.Strombergas abejojo, ar šįmet mobiliojo ryšio paslaugų kainos mažės.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Gasiulis

2015-01-29 12:37, atnaujinta 2018-01-14 17:26

Vertinant pajamas Švedijos kronomis (SEK), paskutinį praėjusių metų ketvirtį „Omnitel“, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu metais anksčiau, situacija pastebimai pagerėjo: kompanijos pajamos siekė 320 mln. SEK (34,27 mln. eurų), kai 2013-ųjų ketvirtąjį ketvirtį šis skaičius buvo 300 mln. SEK.

Vis dėlto, atsižvelgiant į valiutų svyravimus, finansinės ataskaitos spindesys nublanksta: 2013-aisiais gauti 300 mln. SEK buvo verti apie 33,87 mln. eurų, o pernai pasiekti 320 mln. SEK – apie 34,51 mln. eurų. Taigi augimas yra, bet ne toks įspūdingas, kaip atrodytų.

„Omnitel“ vadovas tai vertina kaip puikų pasiekimą – tai buvo geriausias įmonės finansinis ketvirtis nuo 2012 m. Beje, tai buvo pirmas ketvirtis nuo 2008-ųjų pabaigos, kai užfiksuotas ketvirčio pajamų augimas.

„Esu kur kas pozityvesnis nei prieš metus, – sakė D.Strombergas. – Dabar mūsų situacija kur kas geresnė. Turime stabilią vartotojų bazę, nevyksta toks aktyvus kainų karas, kokį turėjome prieš metus, pagerėjo prekės ženklo reputacija. Dabar mums reikia dirbti toliau, siūlyti naujas paslaugas.“

Vertinant visų metų rezultatus, „Omnitel“ pajamos, atsižvelgiant į valiutos svyravimus, sumažėjo: praėjusiais metais kompanija gavo 1,163 mlrd. SEK (133,85 mln. Eur), 2013-aisiais – 1,158 mlrd. SEK (127,82 mln. Eur). Metinė EBITDA marža sudarė 21,9 proc.

Įmonės klientų skaičius metų pabaigoje siekė 1,537 mln., iš jų mokančių pagal sutartis – 939 tūkst.

Tikisi, kad kainos nesikeis

Svarbiausi praėjusių metų pasiekimai, anot D.Strombergo, buvo mobiliojo ryšio tinklo modernizavimas, visos šalies aprėptis 3G ryšiu ir sudaryta galimybė 4G ryšiu naudotis 80 proc. populiacijos, 4G+ tinklo ir „Spotify“ paslaugos startas, taip pat  sklandus perėjimas prie euro.

Lyginant su ankstesniais metais, pernai 45 proc. išaugo mobiliųjų duomenų vartojimas, o daugiau nei 60 proc. kompanijos salonuose parduodamų telefonų buvo išmanieji (ankstesniais metais šis skaičius siekė apie 45 proc.).

D.Strombergas žadėjo, kad ateinančiais metais „Omnitel“ išliks inovacijų lydere: „Ateinančiais metais tęsime 4G tinklo plėtrą, sieksime išlaikyti savo lyderystę šioje srityje – ir vertinant padengimą, ir spartą. Tikiu, kad 2015 metais 50 proc. klientų Lietuvoje naudos išmaniuosius telefonus (šiuo metu jų – 37 proc.). Žinoma, išliks svarbios naujos turinio paslaugos, mobilieji sprendimai verslo segmente, M2M paslaugos, verslo poreikių patenkinimas – saugumas, efektyvumas, taip pat el. mokėjimų, el. komercijos paslaugos.“

Nepaisant augančio vartojimo, „Omnitel“ vadovas abejojo, ar šįmet mobiliojo ryšio paslaugų kainos mažės. Taip pat jis atskleidė receptą, kaip tikisi auginti kompanijos pajamas artimiausiais metais: „Manau, išvysime naujų vertę pridedančių paslaugų, kurios suteiks papildomų pajamų.“

Sulauksime „Netflix“ ir HBO?

Susitikimo su žurnalistais metu „Omnitel“ vadovas keliskart užsiminė apie vaizdo paslaugų svarbą, videoturinio transliacijas įvairiuose įrenginiuose – ne tik TV, bet ir kompiuterių, planšečių, telefonų ekranuose. Kompanijos savininkė „TeliaSonera“ jau kurį laiką bendradarbiauja su tokiomis vaizdo turinio internete tiekėjomis kaip „Netflix“ ir HBO – ar tai reiškia, kad jų sulauksime ir Lietuvoje?

D.Strombergas patvirtino, kad pokalbiai su jų atstovais vyksta, tačiau nieko konkretaus atskleisti negalėjo. „Mes neturime šių paslaugų, viena pagrindinių problemų – mūsų kalba ir rinkos dydis. Aš labai norėčiau juos turėti (Lietuvoje), manau, tai būtų „žudanti“ paslauga. Kitose šalyse tai yra pagrindinis mobiliojo interneto srauto generatorius, taigi aš būčiau ypač laimingas, galėdamas jas pasiūlyti ir čia“, – sakė jis.

Kalbant apie mobiliuosius duomenis, šiuo metu „Omnitel“ didžiausias planas leidžia išnaršyti 10 GB duomenų, tuo metu konkurentė „Bitė“ neseniai pasiūlė planą, leidžiantį naršyti neribotai (tiesa, tik viename įrenginyje). Koks bus „Omnitel“ atsakymas?

„Labai mažai vartotojų, kurie perkopia 10 GB ribą, o, įvertinant kainą, mūsų pasiūlymas yra geresnis. Be to, mūsų planai leidžia naudoti duomenis visuose įrenginiuose – telefone, planšetėje ir kt. Trumpiau sakant – ne, mes negalvojame paleisti neriboto mobiliojo interneto plano. Be to, mes nepastebėjome didesnio klientų judėjimo. Dar.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.