„Maximos“ konkurentai: „Mūsų vis tiek nepralenks“

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė, kad nuo vasario 10-osios sumažino 1015 kasdienių prekių kainas. Kaip į tai reagavo ar ketina reaguoti šio mažmeninės prekybos tinklo konkurentai? „Mes pirmi sumažinome kainas“, – sakė vieni. „Mūsų neaplenks“, – tikino kiti. Tuo tarpu viešųjų ryšių specialistai „Maxima" tinklui, paskelbusiam tokią naujieną, ploja katučių.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Feb 10, 2015, 4:04 PM, atnaujinta Jan 13, 2018, 2:23 PM

Pigiau nuo šiol „Maximos“ parduotuvėse kainuoja pienas, duona, mėsa, vaisiai ir daržovės, konditerijos ir kulinarijos gaminiai, gėrimai, taip pat nemažai pramoninių prekių.

Teigiama, kad vidutiniškai jų kaina „Maximos“ parduotuvėse visoje Lietuvoje sumažėjo 13 proc.

„Mes esame pavyzdys konkurentams“

Mažmeninės prekybos tinko „Norfa“ atstovas Darius Ryliškis tikras, kad konkurentai jų neaplenks. Pasak jo, „Norfos" tinkle kainos žemesnės.

„Maxima“ pareiškimą vertiname labiau kaip viešųjų ryšių ir rinkodaros akciją, kuri negali turėti reikšmingesnės įtakos rinkai.

„Norfos“ prekybos tinklas visada išsiskyrė žemomis kainomis. Kainodaros aspektu „Norfa“ visuomet buvo pavyzdys ir siekiamybė konkurentams“, – sakė D.Ryliškis.

Jis pabrėžė, kad „Norfos mažmena“ ir šiais metais siūlo patrauklias kainas pirkėjams, ypač daug akcijų praktiškomis valandomis.

„Manyčiau, kad, nepaisant šių „Maximos“ pastangų, mūsų konkurentams nepavyks pavyti „Norfos“ šioje srityje“, – sakė D.Ryliškis.

„Mes pirmi sumažinome kainas“

Mažmeninės prekybos tinklas „Iki“ lyderio pozicijų rungtynėse, kuris pirmas sumažino kasdienių, būtiniausių prekių kainas, nelinkęs užleisti. „Iki“ atstovai tikina, kad tai jie padarė pirmieji.

„Sausio pabaigoje mes pirmieji rinkoje užfiksavome daugiau kaip 100 būtiniausių produktų kainas, užtikrindami, jog šių produktų kainos yra ne didesnės nei pernai lapkritį, o kai kurios kainos yra net ir mažesnės“, – sakė „Iki“ atstovas Andrius Petraitis.

Tiesa, jis pabrėžė, kad jų tinklas visuomet teigiamai vertina iniciatyvas, palengvinančias pirkėjams apsipirkimą ir leidžiančias jiems sutaupyti.

„Nuolat ieškome būdų, kaip mūsų pirkėjams pasiūlyti kokybiškų produktų geriausia kaina. Neseniai prekybos tinkle sumažinome trijų didžiųjų pieno produktų tiekėjų produkcijos kainas. Ir toliau stengsimės užtikrinti geriausią kainos ir kokybės santykį ir sieksime, kad „Iki“ parduotuvėse savo mėgstamus produktus mūsų pirkėjai įsigytų už priimtiną kainą“, – kalbėjo A.Petraitis.

Laikosi tos pačios taktikos – mažinti kainas

„Mes kasdien stebime rinką ir visada reaguojame į konkurentų kainų pokyčius. Tad ir šiuo metu analizuojame paskelbtas konkurento kainas, o mūsų strategija – pasiūlyti tokias pat geras kainas, kaip ir didžiausi mūsų konkurentai – nesikeičia.

Mes jos ir toliau laikysimės“, – sakė „Rimi“ atstovė Giedrė Bielskytė.

Ji pabrėžė, kad nebe pirmą kartą tenka susidurti su konkurentų rinkodaros akcijomis.

Rodo, kad konkurencija yra

Pasak Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidento Žilvino Šilėno, bendrovės „Maxima LT“ sprendimas sumažinti daugiau nei tūkstančio populiariausių prekių kainas stengiantis išlaikyti pozicijas rinkoje, rodo, kad konkurencija yra veiksminga.

„Tai puikiai rodo, kad, nepaisant įvairių politikų kalbų, jog mažmeninėje rinkoje nėra konkurencijos, šis „Maximos“ žingsnis rodo, kad ta konkurencija egzistuoja. Net ir didžiausias rinkos dalyvis jaučia konkurenciją iš mažesnių prekybos centrų ir dėl to mažina kainas. Greičiausiai, kaip dabar spekuliuojama, kad jaučia potencialią konkurenciją ir iš „Lidl" tinklo (į Lietuvą ateinantis Vokietijos mažų kainų tinklas. – BNS), kuris dar neatidarė parduotuvių“, – BNS sakė Ž.Šilėnas.

Anot jo, „Maxima LT“ žingsnis mažinti kainas yra teigiamas, nes vartotojai visada nori populiariausias prekes nusipirkti pigiau.

„Ar dabar dėl to (kainų mažinimo. – BNS) prekybininkai susipyks su tiekėjais, ar rinkoje kažkas persidėlios, tai yra įdomūs dalykai, bet vartotojui tai neturėtų rūpėti“, – kalbėjo Ž.Šilėnas.

Jo teigimu, bendras prekybos tinklų kainų mažinimas gali sukelti infliacijos nuosmukį, tačiau tai neturės neigiamos įtakos šalies ekonomikai.

Mažmeninės prekybos tinklo „Fresh Market“ vadovas Saulius Urbonas portalui vz.lt antradienį sakė, jog prekybos tinklas stebės „Maxima LT“ veiksmus, o „Fresh Market“ stengsis išlaikyti panašias arba mažesnes kainas.

„Pažiūrėsime, kiek stipriai jie bus pasiruošę tai daryti, bet brangesni mes tikrai netapsime. Jei jie mažins, ir mes mažinsime pagrindinių produktų kainas. Reguliarios kainos bus arba tokios pačios, arba mažesnės, bet tikrai ne aukštesnės“, – vz.lt sakė S.Urbonas.

Tikėtina, kad „Lidl“ parduotuvių tinklas duris gali atverti dar šiemet. BNS skaičiavimais, šiuo metu „Lidl“ Vilniuje planuoja atidaryti 6, Kaune – 4, Klaipėdoje ir Tauragėje – po 2, Panevėžyje, Šiauliuose, Alytuje ir Ukmergėje – po 1 parduotuvę.

Katučių ploja viešųjų ryšių specialistai

Didžiausią Lietuvoje prekybos tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ pasinaudojo palankia situacija paskelbti apie mažinamas kai kurių prekių kainas, mano komunikacijos specialistai. Anot jų, Lietuvai įsivedus eurą ir vartotojams išsigandus kainų didėjimo bei artėjant rinkimams, „Maximos“ žingsnis yra labai sėkmingas.

Ryšių su visuomene agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas BNS sakė, kad „Maximos“ žingsnis yra susijęs ne su Vokietijos mažų kainų tinklo „Lidl“ atėjimu, o daugiau su bendra komunikacine ir konkurencine aplinka. “Idea Prima“ direktoriaus Pauliaus Tamulionio manymu, prekybos tinklo žinia yra aiški ir ryški, nukreipta į konkurentus ir primenanti kainų karą, vykusį tarp mobiliojo ryšio operatorių.

„Metų pradžioje viešojoje erdvėje žymiai sumažėja informacinis triukšmas, ypač palyginti su prieššventiniu ar priešeuriniu periodu. Tokiu būdu prekybos tinklo žinutė sulaukė itin daug dėmesio: ilgalaikis dėmesys ir kainų pokyčių vertinimas viešojoje erdvėje bei radikaliai priešingas prekybos tinklo pranešimas sėkmingai pasiekia vartotoją“, – BNS sakė A.Katauskas.

Jo teigimu, šiuo metu nematoma aktyvios kitų konkurentų komunikacijos, ypač dėl kainų.

„Todėl prekybos tinklas aiškiai save pozicionuoja kaip visišką kainos, pasiekiamumo, vartotojų aptarnavimo lyderį. Vertinant „Lidl“ atėjimą, šis žingsnis yra puikiai suderintas laike bei situacijoje, numatant, kad prieš ateinant žemos kainos konkurentams, visa rinka ims komunikuoti būtent žemą kainą“, – BNS sakė A.Katauskas.

P.Tamulionis sakė, jog žinios apie fiksuojamas ar mažinamas produkcijos kainas yra efektyvios.

„Neseniai prekybos tinklas „Iki“ paskelbė, kad fiksuoja 100 pagrindinių produktų kainas ir matėsi, kad tai yra efektyvu. Juo labiau, kad nuo sausio Lietuvai įsivedus eurą, dauguma vartotojų yra išsigandę, kad dėl euro prekės brangs. Šioje situacijoje „Maxima“ žengė aiškų, ryškų žingsnį ir pareiškė, kad kainas ne fiksuoja, o mažina, ir tai labai panašu į kainų karą, į kurį buvo įsivėlę mobiliojo ryšio tiekėjai „Bitė“ ir „Tele2“. Panašu, kad šioje situacijoje atsidūrė „Iki“ ir „Maxima“, – BNS sakė P.Tamulionis.

A.Katauskas sakė, kad dėl galimo prekių brangimo vienu pagrindinių skundų taikinių buvo prekybos tinklai.

„Taip pat svarbu paminėti, kad šiuo metu prasideda rinkiminės batalijos, o rinkimų metu dalis politikų visada nukreipia savo pasisakymų ugnį būtent į prekybos tinklus. Savo naujausiu pranešimu prekybos tinklas sėkmingai pasinaudojo susiklosčiusia situacija“, – BNS sakė A.Katauskas.

Didžiausią Lietuvoje prekybos tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT" teigia šiemet atsisakysianti apie 10 mln. eurų pajamų iš prekybos antkainio. 1015 populiariausių prekių kainas sumažinusi „Maxima“ pranešė, kad jas sumažino vidutiniškai 13 proc.

228 „Maxima“ parduotuvėse kasdien apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.