Patriotizmo testas: ką perkate – širdeles ar trispalves?

Valentino dieną ir jos išvakarėse prekybininkai pasiraitoja rankoves: nuo prekystalių šluojami saldumynai, įvairios širdelės formos smulkmenos. Vos spėk suktis, kad aptarnautum tuos, kuriems reikia ir prezervatyvų, ir braškių. O kaip yra pritilus Meilės dienos šurmuliui? Ar Vasario 16-oji – taip pat yra ta diena, kai ruošiame vaišių stalą, kai dovanų perkame mažas trispalves?

Valentino dieną lietuviai labiau linkę linksmintis nei per Vasario 16-ąją.
Valentino dieną lietuviai labiau linkę linksmintis nei per Vasario 16-ąją.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Feb 14, 2015, 1:54 PM, atnaujinta Jan 13, 2018, 4:59 AM

Valentino dienos ir Vasario 16-osios prekybinėje dvikovoje viršų kol kas ima pirmoji. Tačiau kai kurie prekybininkai sako: patriotiškumas spėriai stiebiasi, ypač tai justi šiemet. Jie mano, kad tokius jausmus sustiprino ir Rusijos keliama įtampa, ir įvykiai Ukrainoje, kurią palaiko dauguma lietuvių.

Patriotiškumą sustiprino Ukraina

„Lyginti Valentino dieną ir Vasario 16-ąją vargu ar įmanoma, nes Valentino diena prigijusi ir labiau švenčiama jaunimo, o Vasario 16-oji – visos šeimos šventė, galimybe šį laiką praleisti su šeima“, – sakė „Maximos" tinklo atstovė Renata Saulytė.

Ruošiantis Vasario 16-ajai perkama saldumynų, konditerijos gaminių, šventinių užkandžių. Kelis kartus išauga valstybinių vėliavų ir suvenyrinių vėliavėlių, trispalvės spalvų veido dažų pardavimas, daugiau perkama ir drabužių su trispalvės motyvais ar kita valstybine simbolika.

Anot „Maximos“ atstovės, kasmet šių prekių pardavimas vis labiau auga, o tai rodo, kad žmonės tampa patriotiškesni.

„Šiemet patriotiškumas ypač juntamas, o suvenyrinių vėliavėlių pardavimas didėja du ir daugiau kartų. Gali būti, kad tam įtaką daro ir įvykiai Ukrainoje, didėjanti grėsmė iš Rusijos“, – svarstė R.Saulytė.

Įvairiausi suvenyrai, knygos, šlepetės ir netgi patalynės komplektai – tokias paklausiausias prekes prieš Valentino dieną vardijo „Maximos“ atstovė. Šios šventės proga tradiciškai dovanojamos ir skintos gėlės bei saldumynai.

„Jau vasario pradžioje klientai pradeda ieškoti dovanų Valentino dienai, tačiau labiausiai jų pardavimas išauga šventės išvakarėse ir šventinę dieną. Šiemet tradiciškai gausiai perkami įvairūs suvenyrai – širdelės formos lipdukai, magnetai, pagalvėlės, minkšti žaislai, puodeliai, taupyklės, nuotraukų rėmeliai, žvakės.

Tarp dažniausiai pasirenkamų dovanų – ir patalynės komplektai, moteriškos šlepetės, chalatai, įvairios knygos ir panašiai. Renkant dovanas mylimiesiems, nepamirštamos ir gėlės. Populiariausios skintos gėlės Valentino dienai – rožės, tulpės, kiek rečiau – narcizai. Iš vazoninių gėlių klientai dažniausiai pasirenka orchidėjas, rožes ar raktažoles“, – vardijo R.Saulytė.

Putojančio vyno pardavimas šventės dieną išauga iki 50 proc.

Vasario 16-oji – įprasta diena

Kiti prekybininkai sako, kad Valentino dieną prekės šluojamos, o Vasario 16-ąją prekybos apsukos negreitėja.

„Mes daugiau ruošiamės Valentino dienai ir pastebime šiek tiek pasikeitusį pirkėjų krepšelį, o Vasario 16-oji, matuojant pardavimą, mums yra įprasta darbo diena“, – sakė „Rimi" tinklo atstovė Giedrė Bielskytė.

Ji vardijo paklausiausias prekes prieš Valentino dieną: tai – vaisiai, uogos, saldumynai, kosmetika ir alkoholis.

„Prieš Valentino dieną padidėja vaisių pardavimas, tarkim, palyginti su paprasta savaite, braškių parduodame daugiau. Pirkėjai dažniau ieško ir teiraujasi egzotinių vaisių.

Iš alkoholio pirkėjai dažniau renkasi putojantį vyną, šampaną, taip pat populiarūs saldus likeris ar trauktinė, didesnis susidomėjimas Europos vynu.

Dovanų pirkėjai renkasi kvepalus, lietuvišką kosmetiką. Pastebime, kad prieš Valentino dieną paauga lietuviškos kosmetikos „Uoga Uoga“ paklausa“, – kalbėjo G.Bielskytė.

Nė vienos iš šių dviejų dienų nesureikšmino „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis: „Šios šventės kiek pagyvina prekybą, tačiau tai nėra tos šventės, per kurias žmonės perka daugiausia. Ypač tai sakytina apie Vasario 16-ąją.“

Į krepšelį – afrodiziakai

Be saldumynų, įsimylėjėliai šluoja braškes ir prezervatyvus, lepinasi egzotiškais patiekalais ir stengiasi kurti romantišką aplinką namuose. Tokias Meilės dienos šventimo tradicijas rodo pastarųjų kelerių metų prekybos tinklo „Iki“ pardavimo duomenys.

„Braškės – tai Valentino dienos uogos, jų pardavimas šventės dieną pakyla iki 60 proc. Taip pat ketvirtadaliu išauga prezervatyvų pardavimas, o įvairių žvakių – apie 3 kartus. Tai rodo, kad lietuviai kasmet Valentino dieną ruošia ne tik egzotiškų patiekalų vakarienes, bet ir dairosi įvairių afrodiziakų, kuria romantišką aplinką namuose“, – kalbėjo prekybos tinklo „Iki“ atstovas Andrius Petraitis.

Konditerijos skyriaus pardavimas prieš Valentino dieną pernai išaugo apie 10 proc., o jau išaušus Meilės dienai tortų buvo parduota beveik dvigubai daugiau nei įprastą dieną.

Prekybos tinklo „Iki“ pardavimo statistika rodo, kad Įsimylėjėlių dienos proga nuperkama kasmet vis daugiau šokolado – pastaraisiais metais jo pardavimas augo nuo 10 iki 15 procentų. Tokio pat augimo tikimasi ir šiemet.

„Pastarųjų metų apyvartos statistika rodo, kad kasmet dovanos Valentino dienos proga darosi vis brangesnės, pirkėjai šiai dienai ruošiasi beveik kaip Kalėdoms. Mažosios dovanėlės perkamos, jei ši diena yra darbo dieną – tuomet vaikai mokyklose bei suaugusieji darbe keičiasi smulkmenomis ir sveikina vieni kitus“, – sakė prekybos tinklo atstovas.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.