Kartais užtenka išsamaus paaiškinimo
Anot specialistų, didele dalimi tai yra bendruomenės ir projekto administratorių bendradarbiavimo nuopelnas. Aleksandr Dolgov teko būti ne vieno sėkmingo renovacijos projekto administratoriumi Ignalinos mieste. „Klaidingai galvojama, kad daugiabučio atnaujinimo projekto sėkmę daugiausia nulemia statybos rangovų darbas. Kilus iniciatyvai iš gyventojų ir apsisprendus dėl daugiabučio atnaujinimo, didelė atsakomybė tenka projekto administratoriams. Pirmiausia, labai svarbu suteikti reikiamą informaciją ir pasirūpinti, kad ji tikrai pasiekia adresatą. Žmonėms privalome parodyti renovacijos naudą, geruosius pavyzdžius. Viešojoje erdvėje apie renovaciją sklando ne vienas mitas, galintis sužlugdyti bet kokią iniciatyvą. Šviesti gyventojus ir kantriai viską aiškinti yra būtina. To dažnai ir užtenka: sužinoję apie realias galimybes, gyventojai ir patys mielai imasi iniciatyvos, rūpestingai prižiūri projekto eigą. Bet reikia įdėti daug darbo, gyventojus išsamiai supažindinti su visais siūlomais sprendimais“,– kalbėjo specialistas. Gelbėjo ir vandeniu užpiltus gyventojus
Apsisprendus prasideda atsakingas darbas: namo gyventojai su specialistų pagalba priima sprendimus – kokių priemonių reikia, ko verčiau atsisakyti, kokias medžiagas naudoti. „Mūsų kaip administratorių tikslas yra atsakingai vykdyti žmonių išreikštą valią, būti tarpininku tarp daugiabučio gyventojų ir rangovų. O pasitaiko visko – neklysta tik tie, kas nedirba. Kilus nesutarimams, tarpininkaujam, deramės ir ieškom gyventojams naudingiausio kompromiso. Pavyzdžiui, atsimenu, kaip kartą rangovams tvarkant stogą per atidengtus plyšius žmonių butus užpylė vanduo. Tada teko pabūti tuo tarpininku tarp įpykusių gyventojų ir statybininkų. Žinoma, baigėsi viskas gerai – statybų įmonė kompensavo žmonėms patirtą žalą, atliko visus remonto darbus. Tokios istorijos yra geras pavyzdys, kad kantrybė, supratingumas ir pasitikėjimas tarp daugiabučio gyventojų ir projekto administratorių yra labai svarbūs“, – sakė A.Dolgov.