Pavasaris įslinko ir į vartotojų sąskaitas – šie perka gausiau

Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, šalies gyventojų vartojimas balandžio mėnesį pagaliau atsigavo ir pasiekė praėjusių metų lygį. Pernai rugpjūtį, kai galutinai paaiškėjo, kad Lietuvoje bus įvestas euras, vartojimas ėmė mažėti. Ir atsigauti pradėjo tik šių metų vasarį. Per artimiausius mėnesius tikimasi, kad vartojimas ir toliau nuosaikiai augs.

Balandį labiausiai augo įvairių su sveika gyvensena ir grožio bei namų puoselėjimu susijusių prekių pardavimas.<br>Organizatorių nuotr.
Balandį labiausiai augo įvairių su sveika gyvensena ir grožio bei namų puoselėjimu susijusių prekių pardavimas.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 5, 2015, 3:38 PM, atnaujinta Jan 4, 2018, 10:12 PM

„Šalies vartotojai atsargiai pasitiko naują valiutą. Euro įvedimas pristabdė vartojimą Lietuvoje: vartojimo mažėjimą fiksavome 8 mėnesius iš eilės. Vis tik pasitvirtino mūsų optimistinė prognozė, jog vartojimo lygis balandį pagaliau pasieks praėjusių metų lygį. Taigi, dabar jau galime teigti, kad mūsų šalies vartotojai atsigavo šiek tiek greičiau nei kaimyninės Estijos po euro įvedimo, kur toks pats vartojimo lygis kaip iki euro įvedimo buvo fiksuotas tik gegužės–birželio mėnesiais“, – sakė „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Mažmeninės prekybos tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „Maxima LT“ fiksuojamas pirkėjų mėnesio išlaidų indeksas balandžio mėnesį pasiekė 1. Tai reiškia, kad vartojimo lygis praėjusiais metais balandžio mėnesį buvo toks pats kaip ir tuo pačiu laikotarpiu šiemet. Pirkinių krepšelio vertė taip pat išliko panaši, nes šių metų pradžioje savo sąskaita bendrovė sumažino maždaug 1,5 tūkst. maisto ir kitų pirmo būtinumo prekių kainas.

„Maxima“ pardavimai rodo, kad balandžio mėnesį labiausiai augo įvairių su sveika gyvensena ir grožio bei namų puoselėjimu susijusių prekių pardavimai: produktai maisto gamybai, kosmetika ir sveikatingumo prekės, gėlės ir jų priežiūros priemonės, švieži vaisiai bei daržovės, šviežia ir šaldyta žuvis bei jos produktai. Tačiau šiek tiek sumažėjo kulinarijos, ledų, namų ūkio ir dekoro, buitinės chemijos prekių, taip pat aprangos pardavimai.

Panašu, kad gyventojai šv. Velykoms ruošėsi iš anksto – tvarkėsi ir puošė namus dar kovą. O balandį skyrė sveikesnio maisto gamybai, savo grožiui ir kokybiškesniam laisvalaikiui, namų ir aplinkos tvarkymui.

Balandį šiek tiek (iki –9) smuko šalies Statistikos departamento fiksuojamas Vartotojų pasitikėjimo rodiklis, kuris pastaruosius kelis mėnesius iki šios stabiliai augo ir kovą buvo beveik stabilizavęsis (siekė –2). Paprastai šis rodiklis pirmasis parodo gyventojų su vartojimu susijusias nuotaikas. Šis smuktelėjimas gali turėti įtakos gegužės mėnesio vartojimo lygiui. Vis tik, tikimasi, kad drastiškai šalies vartojimas nebemažės ir artimiausiais mėnesiais įgaus nuosaikų mažmeninės rinkos augimo pagreitį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.