Užsigeidei naktį dešros? Lįsk į internetą

Dar prieš dešimtmetį lietuviai internetu pirkdavo tik skrydžio bilietus ir rezervuodavo viešbučius. Dabar į virtualų pirkinių krepšelį krauna ir dešras, sauskelnes, net vyną. Bet šia paslauga gali džiaugtis tik vilniečiai.

„Barbora“ kovą šventė pirmųjų metų sukaktuves. Dabar įmonė produktus jau pristato ir į kai kuriuos sostinės priemiesčius.
„Barbora“ kovą šventė pirmųjų metų sukaktuves. Dabar įmonė produktus jau pristato ir į kai kuriuos sostinės priemiesčius.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė („Lietuvos rytas“)

May 9, 2015, 6:00 AM, atnaujinta Jan 4, 2018, 11:14 AM

Nors pirmi mėginimai siūlyti tokią paslaugą beveik prieš dešimtmetį baigėsi nesėkmingai, padėtis pasikeitė, kai to ėmėsi realios prekybos dideli žaidėjai.

Jau gerus metus Vilniuje įsigyti maisto produktų internetu siūlo du prekybos tinklai. Dabar jie jau praplėtę ribas – veža užsakytus maisto ir buities produktus į Vilniaus rajoną. Drauge planuoja žengti ir į kitus didžiuosius miestus.

Virtuali maisto prekių parduotuvė „Barbora“ kovą šventė pirmųjų metų sukaktuves, o „Fresh Market“ į rinką įsiveržė vėliau – praėjusių metų spalį.

Pamokos – Ukrainoje

Vilnietė Goda – trijų vaikų motina, tad apsipirkti internetu jai – būdas taupyti laiką.

„Dabar man motinystės atostogos, tad su mažu vaiku leisti laiko prekybos centre perkant maisto produktus neturiu nei noro, nei matau prasmės.

Be to, gyvename trečiame aukšte – kodėl turiu tampyti tuos maišus į viršų? Apsipirkdamas internete sutaupai gausybę pinigų – neprisiperki to, ko nereikia, prekių, prie kurių parašyta „Akcija“, – pranašumus vardijo Goda.

Pirmąsias pamokas, kaip tai daryti, ji išmoko ne Lietuvoje. Prieš kelerius metus moteriai su šeima teko pagyventi Ukrainoje. Ten ji ir išmėgino būdą maisto produktus krautis ne į realų, o į virtualų krepšelį.

„Tiesa, tai užtrukdavo, nes rusų kalbą moku vidutiniškai, tad kol rasdavau to, ko reikia, turėdavau gerokai panaršyti. Tuo metu tai buvo labai patogu, nes didesni centrai buvo toliau nuo namų ir pėsčiomis parsinešti buvo nepatogu“, – pasakojo Goda.

Todėl kai tokia paslauga buvo pasiūlyta ir Vilniuje, moteris apsidžiaugė.

Perka ir vyną bei alų

„Sistema naudotis paprasta, o atsiradus galimybei iškart atsiskaityti tik surinkus slaptažodį – išvis tobula“, – gyrė moteris.

Galimybė internetinėje sistemoje išsaugoti iš anksto susidarytą krepšelį sutaupo laiko. Apsiperkant kitą kartą pakanka pakoreguoti sąrašą.

Paprastai Goda perka už 50–70 eurų kas savaitę arba penkias dienas. Jos krepšelyje – įvairūs produktai. Tiesa, ji dar nė sykio nepirko šviežių žuvų, nes pasirinkimas mažas.

Tačiau pastaruoju metu, kai atsirado tokia galimybė, savo pirkinių krepšelį kartais papildo vynu ar alumi.

Turi už ką pagirti

Goda naudojasi abiem virtualiomis parduotuvėmis – tiek „Barbora“, tiek „Fresh Market“. Kartais perka ir iš „Gilės kromelio“ – ten siūlomi kaimiški ir natūralesni produktai, juos paslaugos teikėjai pristato porą kartų per savaitę.

„Barboroje“ pasirinkimas didesnis, malonesnis puslapio dizainas. O gal mano simpatijas lemia tai, kad „Barbora“ seniau naudojuosi“, – svarstė Goda.

Dar visai neseniai „Barbora“ nepristatydavo produktų tą pačią dieną, tad kai ko nors reikėdavo greitai, ji rinkdavosi „Fresh Market“.

„Tačiau ir „Fresh Market“ sparčiai plečia asortimentą. Tiesa, neatsižvelgia į klientų pageidavimus – vos jiems atsiradus pastebėjau, jog nėra kavos be kofeino, pasakiau tai bendruoju telefonu, bet žiūriu, kad jos vis tiek nėra.

Suprantu, kad paklausa nedidelė, bet būtų malonu žinoti, jog jiems tai rūpi“, – kalbėjo pirkėja.

Tačiau moteris atkreipė dėmesį, kad „Fresh Market“ smarkiai konkuruoja kainų prasme: „Jos dažnai mažesnės, daugiau nuolaidų. Draugė pastebėjo, jog vaisiai ir daržovės „Fresh Market“ perpus pigesni nei „Barboroje“.

Tiesa, „Barbora“ dažniau rengia akcijas, kad užsisakius tam tikru laiku duos ką nors dovanų. O ir „Barboros“ naujienlaiškiai, pasiūlymai daug įdomesni negu „Fresh Market“ seno tipo naujienlaiškiai, kuriuose tik pateikiami pigesni produktai.“

Be to, dar gimdymo namuose, kai susilaukė jauniausios atžalos, Goda gavo „Barboros“ kuponą, už kurį triskart buvo suteikta dešimties eurų nuolaida.

Atsilygino šokoladu

„Abiejų parduotuvių kurjeriai labai malonūs. Tiesa, trumpąją žinutę, kad netrukus atvyks, siunčia tik „Barbora“. Tačiau „Fresh Market“ pirmas pradėjo taikyti mažesnę laiko amplitudę, kada atvyks“, – lygino vilnietė.

Ar teko nusivilti paslaugomis?

Kaip pasakojo Goda, prieš keletą dienų kurjeris iš „Fresh Market“ atvežė vaflių lakštus, kuriuos pakuotojai buvo neatsargiai sudėję prie kitų stambesnių produktų, todėl jie sulūžo.

„Nors patikinau, kad nieko tokio, vaikai sukramtys ir tokius, dėl to vieno euro tikrai neturiu priekaištų, kurjeris pasakė būtinai juos pakeisiąs. Po valandos jau turėjau naujus vaflius ir kaip kompensaciją – šokoladą. Malonu“, – pasakojo moteris.

Kadaise „Barbora“ jai yra atvežusi pusę kopūsto galvos, o moteris planavo daryti balandėlius.

„Jie apie tai nepagalvojo, o tiesiog nuo labai didelio kopūsto atpjovė man reikiamą dalį. Prekę priėmė be jokių išsisukinėjimų, pinigus grąžino į sąskaitą“, – sakė pirkėja.

Ypač patogu, kai lauke šalta

Prie virtualaus apsipirkimo jau priprato ir vilnietė Neringa. Tiesa, pirmą kartą ji, sėdusi prie kompiuterio, visko prisipirko be proto daug.

„Paskui išmokau labiau planuoti pirkinius. Pripratau labai greitai, nes internetu pirkti kur kas patogiau“, – sakė moteris.

Ji nedvejoja: paslauga labai reikalinga, ypač tėvams ir ypač žiemą, juk du vaikus šaltuoju metų laiku suruošti, kad visi keliautų į parduotuvę, ne taip paprasta.

Moteris, su vyru auginanti du vaikus, paprastai vienu kartu susikrauna pirkinių už 40 eurų. Tačiau kartais, kai pasibaigia ilgo galiojimo brangesni produktai, tenka išleisti kur kas daugiau.

„Pristatymas nekainuoja užsisakant už tam tikrą sumą.

Paprastai aš ją gerokai viršiju, todėl už pristatymą nesu mokėjusi“, – sakė Neringa.

Ji perka iš abiejų šios rinkos milžinų: didesniems planuotiems apsipirkimams renkasi „Barborą“, o mažesniems ir greitiems – „Fresh Market“.

„Fresh Market“ pristato labai greitai – esu ir po valandos gavusi, bet turi tik svarbiausių produktų, ančiuvių ir duoniukų nesiūlo. Anksčiau „Fresh Market“ vieninteliai pardavinėjo alkoholį.

„Fresh Market“ atsiskaitoma per kurjerį, „Barboroje“ – pavedimu, tad jei prekes priima besisvečiuojanti anyta, perku iš „Barboros“, kad nereikėtų dėl pinigų galvos sukti“, – kas lemia, iš kurio tiekėjo pirkti, aiškino Neringa.

Jai yra buvę, kad gavo ne tai, ką užsakė, ar negavo prekės: „Tokiu atveju prekes grąžini kurjeriui, o pinigus atgauni į sąskaitą.“

Dažniausiai perka vakare

Maisto ir kasdienių prekių pirkimo internetu paslaugą „Barbora“ pristatė 2014-ųjų kovą. Tiesa, dar prieš tai kurį laiką sistema buvo bandoma ir naudojantis ja buvo galima apsipirkti keliems šimtams pirmųjų užsiregistravusių.

Šiuo metu elektroninėje parduotuvėje „Barbora“ galima įsigyti per 6500 skirtingų maisto produktų ir kasdienių prekių.

Maistas ir gėrimai sudaro apie 70 proc. asortimento. Likę 30 proc. – prekės buičiai ir kūdikiams.

Per metus „Barboros“ paslaugą išbandė per 15 tūkst. šeimų – daugiau nei 10 proc. sostinės namų ūkių. Per dieną paprastai apsiperka apie 500 žmonių.

Populiariausia maistą ir kasdienes prekes internetu užsakyti vakarais, pikas būna 19–22 val.

„Pastebime, kad naktį dažnai perka užsienyje gyvenantys žmonės, kurie prekes užsako artimiesiems Vilniuje“, – sakė „Barboros“ direktorius Tomas Kibildis.

Geografija plečiasi

Vidutinis pirkėjo krepšelis šiuo metu elektroninėje parduotuvėje „Barbora“ sudaro apie 50 eurų.

Jo sudėtis labai panaši į tai, ką žmonės perka įprastose parduotuvėse: pieno produktai, kiaušiniai, šviežia mėsa, paukštiena, žuvis, vaisiai ir daržovės.

Bakalėjos prekės sudaro apie 60 procentų krepšelio. Palyginti su realiomis parduotuvėmis, internetu daugiau nuperkama prekių kūdikiams, vaikiškos bakalėjos.

Savaitgaliais „Barboros“ kurjeriai prekes pristato nemokamai, ši paslauga nemokamai teikiama ir tiems, kurie perka už 43 eurus ar daugiau. Kitais atvejais prekių pristatymas, nelygu užsakymo laikas, kainuoja 0,5–1 eurą.

Visas procesas nuo užsakymo suformavimo, prekių atrinkimo iki pristatymo į namus gali trukti 2–3 valandas.

„Prekes jau vežame ne tik Vilniuje, bet ir į kai kurias Vilniaus rajono seniūnijas, pavyzdžiui, į Riešę, Avižienius, Lentvarį.

Iš antrojo surinkimo centro ateityje pirkiniai galės pasiekti ir Trakų rajono gyvenvietes“, – sakė T.Kibildis.

Dar tik verslo pradžia

Prekių virtualiai įsigyti netrukus galės ir Trakų gyventojai – čia plečiasi „Fresh Market“. Dar šiemet šis pardavėjas ketina virtualaus apsipirkimo paslaugą pasiūlyti ir kauniečiams bei klaipėdiečiams.

Dabar „Fresh Market“ vilniečiams siūlo apie 6 tūkst. prekių. Netrukus asortimentas išsiplės iki 10 tūkstančių.

Kaip skaičiavo „Fresh Market“ virtualaus apsipirkimo vadovas Saulius Urbonas, per dieną pas juos apsiperka per tūkstantį žmonių. Pikas – šeštadienį ir sekmadienį, o paprastomis dienomis pirkėjai sukrunta po darbo parsiradę namo. Dažnas tokiu būdu pasirūpina ir vakariene.

Anksčiau „Fresh Market“ pirkinius atveždavo per dvi valandas, dabar šis laikas Vilniuje sutrumpėjo iki valandos.

Ateityje ketinama pirkinius pristatyti vos per 40 minučių.

„Tai pasaulinė tendencija – auga apsipirkimas internetu.

Manau, kad pas mus dar tik visko pradžia. Čia tas pat, kaip skalbti rankomis, kai yra skalbyklė“, – lygino S.Urbonas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.