Sutartis dėl stotelių stoginių įrengimo Kaune – neteisėta

Kauno savivaldybės ir bendrovės „Reklamos arka“ koncesijos sutartis

Kilus teisiniam ginčui, kai kurios stotelių stoginės buvo paliktos likimo valiai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kilus teisiniam ginčui, kai kurios stotelių stoginės buvo paliktos likimo valiai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

May 11, 2015, 5:08 PM, atnaujinta Jan 4, 2018, 6:29 AM

Teismas balandžio 17 dieną patenkino vienos didžiausių lauko reklamos agentūrų „JCDecaux“ skundą ir panaikino Lietuvos apeliacinio teismo pernai gruodį priimtą nutartį.

„JCDecaux“ teisme ginčijo koncesijos sutarties pakeitimus, susijusius su stoginių vietų keitimo tvarka, remonto laiku, vietine rinkliava bei papildoma konkurso nugalėtojo apsauga nuo konkurencijos. Nurodoma, kad naujai suderėtos sutarties nuostatos nebuvo viešintos iš anksto, o konkurso dalyviai dėl jų nesivaržė.

Koncesijos įstatyme nurodoma, kad į derybas kviečiamas tik geriausią pasiūlymą pateikęs dalyvis, o kitų dalyvių kvietimas galimas, bet neprivalomas. LAT nuomone, toks reguliavimas turėtų reikšti, kad draudimas nukrypti nuo konkurso techninių, komercinių ir finansinių reikalavimų negali būti suprantamas tik kaip ribojimas derybomis pakeisti pasiūlymų vertinimo kriterijus.

„Priešinga pozicija suponuotų iškraipytos konkurencijos situaciją, kai su vieninteliu ūkio subjektu institucija derėtųsi dėl pirminėse konkurso sąlygose neįtvirtintos ekonominių interesų pusiausvyros. Tai, be kita ko, galėtų lemti ūkio subjektų siekį institucijai dirbtinai teikti ekonomiškai nepagrįstus pasiūlymus, kad vėliau su ja galėtų derėtis dėl sau palankesnių koncesijos sutarties vykdymo sąlygų“, – teigiama LAT nutartyje.

Ginčas dėl beveik 350 stotelių stoginių įrengimo kilo 2014-ųjų gegužę, kai Kauno valdžios skelbtame konkurse laimėjo vienintelė jo dalyvė „Reklamos arka“. „JCDecaux“ pasiūlymo nepateikė, nes, anot jos, konkurso sąlygose numatytos sutarties detalės neatitinka realybės.

Pagal 20 metų trukmės sutarties sąlygas visas stogines už savo lėšas turėjo įrengti ir prižiūrėti „Reklamos arka“. Preliminariais skaičiavimais, vien stoginių įrengimas kainuotų iki 1,6 mln. eurų. Be to, sutartyje buvo nurodyta, kad „Reklamos arka“ savivaldybei mokėtų koncesijos mokestį, kuris per visą sutarties laiką būtų daugiau nei 290 tūkst. eurų.

Be to, įmonė visą sutarties galiojimo laiką būtų atleista nuo vietinės rinkliavos už išorinės reklamos leidimų išdavimą.

Paprašytas pakomentuoti susidariusią situaciją, naujasis Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas lrytui.lt sakė: „Vykdysime LAT nutartį, kuris grąžino visą situaciją į derybų procesą su konkurso nugalėtoju – UAB „Reklamos arka.“

Kitos savaitės pradžioje bus galutinai sudaryta darbo grupė, kuri vykdys derybas.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.