Pirmasis blynas prisvilo – permesti tilto per Nemuną nepavyko

Trečiadienį ypatingo reginio dalyviais prie statomo per Nemuną 250 metrų ilgio pėsčiųjų ir dviračių tilto norėję tapti alytiškiai ir jį drauge sukurti pasiruošę specialistai iš Lietuvos, Olandijos, Latvijos ir Estijos buvo priversti tai atidėti rytdienai.

Ruoštasi montuoti tiltą per Nemuną, bet netikėtai sugedo 16 aukštų namui prilygstantis automobilinis kranas.<br>Z.Stankevičienės nuotr.
Ruoštasi montuoti tiltą per Nemuną, bet netikėtai sugedo 16 aukštų namui prilygstantis automobilinis kranas.<br>Z.Stankevičienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Genovaitė Rafanavičienė

May 13, 2015, 2:47 PM, atnaujinta Jan 3, 2018, 11:49 PM

Kruopščiai planuojant darbus labiausiai nerimauta, kad liūtis ir stiprus vėjas gali sutrukdyti numatytam sudėtingai plieninių tilto konstrukcijų kėlimui ant keturių atramų krante ir upėje į 35 metrų aukštį. Paryčiui užklupusi gūsinga liūtis greit nurimo, bet trylikta diena netikėtai paruošė kitą kliūtį.

Darbininkai ir specialistai ryte pradėjo darbą ir ruošėsi 10 valandą imtis šio didžiausio plieninio tilto per Nemuną montavimo operacijos, bet netikėtai sugedo 16 aukštų namui prilygstantis 750 tonų keliamosios galios automobilinis kranas. Skubiai iš Rygos išvyko iškviesti specialistai su reikalingomis jo remontui detalėmis. Jei kraną pavyks šiandien sutaisyti, tilto konstrukcijų kėlimo darbai prasidės rytoj ryte.

Abiejuose Nemuno krantuose šalia piliakalnio ir Dainų slėnio paruoštose aikštelėse praėjusią savaitę buvo montuojami trys atvežti kranai iš Latvijos ir Estijos. Šiandien buvo numatyta užkelti ant atramų upėje pagrindinę, o ryt ir poryt – abi kraštines. Visos trys kartu sveria daugiau kaip 500 tonų. Statybų rangovui Alytaus bendrovei „Alkesta“ pasiruošti šiems sudėtingiausiems darbams, kurie turi būti atlikti labai tiksliai, padėjo olandų kompanijos „Mammoet“ specialistai ir vadovaus jiems. Ši kompanija jau daugiau kaip 200 metų vykdo sudėtingų konstrukcijų pervežimo ir montavimo darbus.

Tilto statytojai labiausiai baiminasi liūčių, kad nekiltų pavojaus pakrantėse galingiems kranams specialiai įrengtoms aikštelėms, kur konstrukcijų kėlimo metu net menkiausias pakrypimas labai pavojingas.

Kėlimo ir montavimo operacijoje dalyvaus savaeigiai vikšriniai 280 tonų ir 600 tonų bei automobilinis 750 tonų keliamosios galios kranai. Jų paieškos artimesnėse šalyse gerokai užtruko. Didžiausiems kranams į kėlimo aikšteles atgabentos daugiau kaip 18 metrų ilgio automobilinės platformos su stabilizuojančiomis atramomis.

Naujo tilto statybai panaudotos į kultūros paveldo objektų sąrašą įtrauktos prieš šimtą metų Pirmojo pasaulinio karo pradžioje susprogdinto geležinkelio tilto akmeninės atramos krante. Jos buvo atnaujintos ir sutvirtintos didžiuliais varžtais, kuriems išgręžta 15 horizontalių kiaurymių. Projektuotojai ir statybininkai stengiasi, kad Alytuje atstatytas istorinis tiltas įsilietų į aplinką ir papuoštų miestą. Jis bus ažūrinis su įspūdinga apšvietimo instaliacija.

Šis tiltas per Nemuną jau ketvirtas Alytuje, bet pirmas, skirtas tik pėstiesiems ir dviratininkams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.