Investuotojai patys bakstelėjo į Londoną

Investicinių fondų, veikiančių Baltijos šalių nekilnojamojo turto rinkoje, yra ne vienas. Tačiau dabar Lietuvos investuotojams atsivėrė galimybės užsidirbti iš investicijų į būstą Londone.

Per metus Londone sudaroma apie 150 tūkst. būsto pirkimo-pardavimo sandorių.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Per metus Londone sudaroma apie 150 tūkst. būsto pirkimo-pardavimo sandorių.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Vakaris Deksnys, („Lietuvos rytas“)

2015-05-16 12:00, atnaujinta 2018-01-03 14:04

Lietuvoje, Estijoje ar Skandinavijos valstybėse registruoti investiciniai fondai gana aktyviai dalyvauja Baltijos šalių nekilnojamojo turto (NT) rinkoje. Tačiau bent jau Lietuvoje NT kainos yra pakankamai išaugusios, o šio turto likvidumas – gana ribotas.

„Kalbėjomės su pačiais investuotojais ir jie pateikė mintį imtis veiklos tolimesnėse šalyse, nors nemažai jų investavę ir Lietuvoje.

Tačiau tokie žmonės nori diversifikuoti savo portfelį. Ne paslaptis, kad žvalgytis į kitas valstybes juos verčia ir galima geopolitinė rizika“, – pasakojo vienos ilgiausiai Lietuvoje veikiančių turto valdymo įmonių „Orion Asset Management“ valdybos pirmininko patarėjas Rytis Davidovičius.

Ši kompanija neseniai įsteigė investicinį fondą „Orion London Property Fund“, kuris informuotųjų investuotojų lėšas ketina nukreipti į Londoną.

Sugundė didžiulis projektas

Kodėl pasirinktas Londonas? R.Davidovičius neslėpė, kad buvo svarstoma ir dėl kitų miestų – Berlyno, Paryžiaus.

Tačiau Didžiosios Britanijos sostinė buvo parankiausia išeitis, ypač dėl ten vykdomo itin ambicingo „CrossRail“ projekto.

Vakarų ir Rytų Londoną sujungsiantis metro tinklas maždaug 2 milijonams šio didmiesčio gyventojų perpus sutrumpins kelionės iki centrinės miesto dalies laiką.

Vykdant projektą numatoma nutiesti 42 kilometrus greitųjų traukinių linijų ir įrengti arba atnaujinti keturias dešimtis stotelių.

Prognozuojama, kad šiame regione dėl tokių investicijų šalia stotelių arba metro linijos esantis nekilnojamasis turtas turėtų pabrangti maždaug 20–25 procentais.

„Londono NT rinka yra ypač likvidi ir mums pakankamai suprantama. Įvertinus „CrossRail“ projektą, buvo apsispręsta investuoti šiame mieste“, – pasakojo R.Davidovičius.

Vilioja nemenka grąža

Iš pradžių „Orion London Property Fund“ ketina investuotojų lėšomis suformuoti 10 mln. Didžiosios Britanijos svarų sterlingų (dabartiniu kursu – beveik 14 mln. eurų) pirminę sumą. Minimali investicija – 30 tūkst. svarų.

„Tikimės Lietuvoje sulaukti bent 50–100 investuotojų dėmesio. Toliau ketiname pasinaudoti ir bankų finansavimu ir suformuoti 20 mln. svarų vertės portfelį.

Tuomet – maždaug 2016–2017 metais – galėtume pritraukti ir britų investuotojų“, – pasakojo „Orion Asset Management“ valdybos pirmininko patarėjas.

Lietuvos kompanija jau surado Londone ir partnerių.

Vienu pagrindinių tapo itin patyręs investicijų valdytojas Michaelas Basi.

„Jau 25 metus investuoju Londone ir regiu, kaip auga ši globali rinka, kurioje kiekvienas objektas randa savo pirkėją.

Valdydami „Orion London Property Fund“ investicijas sieksime kaip įmanoma geriau pasinaudoti augančios NT paklausos ir „CrossRail“ projekto suteikiamomis galimybėmis“, – aiškino M.Basi.

Pasak jo, iš viso planuojama investuoti į maždaug 80–100 būstų. Jie bus sutvarkyti ir nuomojami. Po 4–5 metų, sulaukus palankaus momento, suformuotą portfelį tikimasi parduoti.

„Mūsų apskaičiavimais, nuomos grąža turėtų siekti 5–6 proc. per metus, o tikėtinas vidutinis turto vertės prieaugis – 8–12 proc. Tad investuotojams mes sieksime uždirbti 12–14 proc. vidutinę metų grąžą“, – pasakojo M.Basi.

Regi prestižinio NT burbulą

Pasak R.Davidovičiaus, investicijoms į Londono NT rinką pasirinktas ekonominės klasės turtas. Ir neatsitiktinai: prieš keletą metų praūžusi finansų krizė parodė, kad jo vertė Londone sunkmečio sąlygomis krito kur kas mažiau nei prestižinių būstų.

„Į brangaus nekilnojamojo turto rinką suplaukė labai daug „naftos“ pinigų – čia investuoja arabai, rusai, taip pat kinai. Jiems netgi kaina ar grąža dažnai nėra pati svarbiausia, rūpi tik įsigyti turtą.

Todėl šiame segmente jau yra rinkos perkaitimo požymių.

Užtat investicijos į ekonominės klasės NT fundamentaliu požiūriu yra daug patikimesnės. Juk žmonėms, kurių Londone kasmet daugėja, reikia kur nors gyventi“, – svarstė R.Davidovičius.

Galimybių, kad Didžiosios Britanijos sostinėje ekonominės klasės nekilnojamojo turto vertė ateityje tik augs, labai daug.

Mat, norint patenkinti paklausą, per metus reikėtų pastatyti apie 245 tūkst. naujų būstų.

Tačiau dėl įvairių apribojimų jų pastatoma tik iki 100 tūkstančių ar net mažiau.

Apie Londono NT rinką ir „CrossRail“ projektą

Didžiosios Britanijos sostinės nekilnojamojo turto rinka itin likvidi: per metus čia sudaroma vidutiniškai 150 tūkst. būstų pirkimo ir pardavimo sandorių.

Šių sandorių vertė siekia apie 68 mlrd. Didžiosios Britanijos svarų (dabartiniu kursu – beveik 95 mlrd. eurų).

Norint patenkinti paklausą, per artimiausius 10 metų reikėtų pastatyti po 245 tūkst. naujų būstų (butų ar namų) kasmet. Tačiau iš tiesų jų pastatoma iki 100 tūkst.

NT rinką gerokai sudrebinti turėtų didžiausiu Europoje infrastruktūros projektu vadinamo greitųjų traukinių tinklo „CrossRail“ statybos.

Joms pasibaigus Londono centro gyventojų skaičius padidės 1,5 milijono – būtent tiek žmonių galės pasiekti patį miesto centrą per 45 minutes ar greičiau.

„CrossRail“ projekto vertė – 15 mlrd. svarų (beveik 21 mlrd. eurų).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.