Pagal sutartį, ji įgijo teisę vykdyti komercinę veiklą visoje uosto teritorijoje.
Už tai įmonė uosto direkcijai įsipareigojo kasmet sumokėti po 20,3 tūkst. eurų (be pridėtinės vertės mokesčio).
Kioskų statyti neleido
Nuomininkai dar pernai pageidavo čia pasistatyti laikinuosius statinius – prekybos kioskus, žuvų rūkyklą, stogines.
„Kaštonas“ čia planavo pardavinėti ledus, gaiviuosius gėrimus, nuomoti riedžius.
Tačiau tokiems prekybininkų įgeidžiams paprieštaravo kurorto savivaldybė ir atmetė įmonės prašymą.
Valdininkai rėmėsi Žemės įstatymu, kuris įpareigoja žemę naudoti pagal pagrindinę tikslinę paskirtį.
Valstybei priklausančio Šventosios uosto sklypas yra susisiekimo ir inžinerinių komunikacijų priežiūros objektų teritorija, todėl, anot savivaldybės, komercinė veikla čia nėra galima.
Be to, patį sklypą KVJU direkcija „Kaštonui“ ne išnuomojo, o tik leido čia imtis veiklos.
Ėmė melžti pinigus
Uosto sklypo nepavykus paversti prekyviete, Palangos verslininkai užsimojo iš žmonių rinkti pinigus už privažiavimą prie vandens.
Apie neteisėtą rinkliavą Palangos savivaldybė sužinojo atsitiktinai, kai Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai užsuko apsižiūrėti į uostą.
Prie įvažiavimo automobilį pasitiko oranžine liemene vilkintis vyras ir pareikalavo susimokėti.
Nustebusiems savivaldybės atstovams „Kaštono“ bendrovės darbuotojas parodė įmonės direktoriaus Mindaugo Nesteckio įsakymą, kuriuo buvo nustatytas rinkliavų dydis už įvažiavimą į uosto teritoriją.
Įvažiavimas automobiliu dienai buvo apmokestintas 2 eurais, lengvuoju automobiliu su priekaba – 4 eurais, krovininiu automobiliu – 6 eurais.
Tačiau, pagal Rinkliavų įstatymą, Lietuvos teritorijoje rinkliavą gali rinkti tik valstybės institucijos ir savivaldybė.
O Palangos savivaldybė Šventosios uoste jokių rinkliavų už automobilių stovėjimą nėra nustačiusi.
Turėjo gauti sutikimą
Kad nuomininkai apmokestino privažiavimą prie akvatorijos, buvo naujiena ir KVJU direkcijai.
Mat sutartyje su ja nurodyta, kad prieš imdamasis bet kokios veiklos nuomininkas prieš tai turi informuoti direkciją ir gauti raštišką jos sutikimą.
Tokio „Kaštono“ prašymo uosto direkcija sulaukė tik kilus skandalui dėl neteisėtų rinkliavų.
Pervadins mokesčiu?
Bet prieš šį pažeidimą KVJU direkcija linkusi užmerkti akis.
„Įmonė už statinių nuomą ir veiklą sklype direkcijai moka nemažus pinigus. Ji turi kaip nors užsidirbti.
Jei mes viską uždrausime, nuomininkas negalės mums sumokėti mokesčių ir nutrauks sutartį“, – aiškino KVJU direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas.
Kad uosto direkcija bendrovei leis apmokestinti prie vandens atvažiuojančias mašinas, neabejojo ir „Kaštono“ vadovas M.Nesteckis.
„Pavadinsime ne rinkliava, o mokesčiu, ir pinigus rinksime toliau“, – atvirai rėžė įmonės direktorius.