„Didžiausio ES geležinkelių projekto „Rail Baltica“ pažanga akivaizdi. Europinė geležinkelio vėžė, tapusi vieningos ES geležinkelio sistemos dalimi, sukurs naujų galimybių rinkos integracijai, ekonomikos plėtrai ir naujiems keleivių bei krovinių judėjimo sprendimams Baltijos regione“, – apibendrindamas projektą sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Tarptautinėje konferencijoje „TEN-T dienos 2015“, vykstančiose birželio 22-23 d. Rygoje, dalyvauja Europos transporto komisarė Violeta Bulc, ES šalių transporto ministrai, bendrovės „RB Rail“ tarybos pirmininkas Anti Moppel ir tarybos nariai. Renginio metu penkių šalių – Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos ir Lenkijos – transporto ministrai pasirašė deklaraciją dėl tolesnio bendradarbiavimo įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą.
Centrinės geležinkelio stoties aikštėje Rygoje atidaryta „Rail Baltica“ projektui skirta paroda. Šioje aikštėje atidengta simbolinė lenta, kuri žymės būsimos „Rail Baltica“ stoties Rygoje vietą ir simbolizuos Baltijos regiono dalyvavimą bendrame Europos transporto sraute.
Šiemet konferencijoje ypač daug dėmesio skiriama ES pagrindinio transporto tinklo plėtrai ir finansavimui.
„Lietuva pritaria Europos transporto koordinatorių siekiui transeuropinio transporto tinklo plėtros ir jo jungčių finansavimui ieškoti alternatyvių priemonių ir papildomų išteklių, įskaitant privataus kapitalo investicijų panaudojimą. Žinoma, privatus kapitalas negali būti pagrindinis finansavimo šaltinis, tačiau galėtų būti svarbi jo dalis“, – pabrėžė ministras R. Sinkevičius.
Šių metų vasario pabaigoje bendra įmonė „RB Rail“, Lietuva, Latvija ir Estija Europos Komisijai (EK) pateikė bendrą paraišką projekto „Rail Baltica“ pirmojo etapo finansavimui pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (Connecting Europe Facility, CEF) gauti. Šiuo metu paraišką vertina EK, sutartis dėl finansavimo galėtų būti pasirašyta rudenį.