Strateginė pozicija
Vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių verslininkų iš Italijos pasirinkimą investuoti Lietuvoje yra gera galimybė, naudojantis jūros, žemės ir oro susisiekimo infrastruktūromis, pasiekti kaimynines Rusijos, Baltarusijos, Lenkijos ir Šiaurės šalių rinkas.
„Patogios susisiekimo galimybės su šiomis rinkomis, buvimas tarp Rytų ir Vakarų, yra labai svarbus veiksnys pritraukiant italų investuotojus“, – sakė Italijos ir Lietuvos prekybos rūmų prezidentė Ieva Gaižutytė.
Mažesni mokesčiai
Tarp kitų didžiausių Lietuvos investicinės aplinkos privalumų yra įvardijami gerokai mažesni nei Italijoje mokesčiai.
Italijoje pelno mokestis siekia 27,5 proc., pajamų mokestis – nuo 23 iki 43 proc., pridėtinės vertės mokestis Italijoje yra 22 proc., Lietuvoje atitinkamai pelno mokestis yra 15 proc., pajamų mokestis – 15 proc., PVM – 21 proc.
Investuotojus pritraukia ir laisvosiose ekonominėse zonose taikomos mokesčių lengvatos. Taip pat ir tai, kad vidutinis darbo užmokestis Lietuvoje yra tris kartus mažesnis nei Italijoje.
Vidutinis darbo užmokestis Italijoje siekia kiek daugiau nei 1500 eurų, tuo tarpu Lietuvoje truputį daugiau nei 500 eurų.
Žavisi darbuotojais
Dar viena iš priežasčių, kodėl pastaraisiais metais jaučiamas išaugęs italų susidomėjimas investicinėmis galimybės Lietuvoje, yra ir tai, kad, palyginti su Italija, nedidelės biurokratinės kliūtys. Mūsų valstybės institucijos sparčiai sukasi, tad įmonę atidaryti galima per itin trumpą laiką.
Pasak I.Gaižutytės, Lietuvoje gamybinei linijai atidaryti pakanka kelių mėnesių, tuo tarpu Italijoje tam reikėtų kur kas daugiau laiko, galbūt net kelerių metų. Tad verslo steigimo paprastumą ir spartumą labai palankiai vertina italų verslininkai.
Pagyrimų sulaukia ir lietuvių darbuotojai: „Apie darbuotojus lietuvius teko tikrai girdėti nemažai gerų atsiliepimų. Visi lietuviai gerai kalba bent viena užsienio kalba, yra kompetetingi savo srityse, motyvuoti, iniciatyvūs, darbštūs, geba greitai prisitaikyti“, – teigė su italų investuotojais ilgus metus dirbanti Italijos ir Lietuvos rūmų prekybos prezidentė.
Reikia ir pasireklamuoti
Vis dėl to apie šiuos Lietuvos investicinės aplinkos privalumus žino dar nepakankamai daug Italijos verslininkų.
Italijos ir Lietuvos prekybos rūmų vadovės teigimu, norint, kad daugiau italų susidomėtų Lietuvos rinka yra būtina skirti dar daugiau dėmėsio Lietuvos investicinių galimybių viešinimui Italijoje.
„Kai kurie italų verslininkai dar kiek stereotipiškai žiūri į Lietuvą. Ją įsivaizduoja kaip buvusią Sovietų Sąjungos valstybę, tačiau tie, kurie čia atvyksta, maloniai nustemba.
Jie pamato, kad Lietuva yra pažangi, išsivysčiusi ir sparčiai auganti šalis su šiaurietišku temperamentu ir verslo etika. Taigi labai svarbu, kad italų verslininkai gautų kuo daugiau žinių apie verslo sąlygas Lietuvoje“, – kalbėjo I.Gaižutytė.