Aludariai griebiasi už galvos: lietuviai nebeperka alaus

Alaus rinkoje gegužę buvo fiksuotas rekordinis kritimas, rodo Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) pateiktos parduotų gėrimų deklaracijos už praėjusį mėnesį.

Skaičiuojant visus penkis šių metų mėnesius – sausį–gegužę, palyginti su pernai sausiu-geguže, alaus pardavimai šiemet smuko iki 7,4 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Skaičiuojant visus penkis šių metų mėnesius – sausį–gegužę, palyginti su pernai sausiu-geguže, alaus pardavimai šiemet smuko iki 7,4 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 29, 2015, 10:29 AM, atnaujinta Oct 28, 2017, 10:01 PM

„Viena svarbiausių kritimo priežasčių – akcizo didinimas, kuris keliamas jau ne pirmus metus, o nuo šių metų kovo alui padidėjo net 14,76 proc. – nuo 2,71 iki 3,11 euro už hektolitrą“, – sakė Aludarių gildijos prezidentas Saulius Galadauskas.

Pagal VMI pateiktus duomenis, alaus gegužę buvo parduoda 1,361 mln. hektolitrų, arba net 18,4 proc. mažiau nei pernai gegužę. Pardavimai, skaičiuojant eurais, smuko iki 4,231 mln. eurų per mėnesį. Labiausiai augusios gėrimų kategorijos, skaičiuojat litrais, gegužę buvo vynai ir kiti fermentuoti gėrimai (augo 10,1 proc. iki 26,66 tūkst. hektolitrų), bei stiprieji spiritiniai gėrimai, kurių stiprumas siekia daugiau nei 22 laipsnius – degtinė bei trauktinės (šoktelėjo 8 proc. iki 25,42 tūkst. hektolitrų).

Akcizas didina alkoholio kainas ir mažina įperkamumą, tačiau pasiekiamas ne toks efektas, kokio tikimasi. Žinoma, tai papildomos pajamos į biudžetą, tačiau akivaizdu, kad kai kurie vartotojai pradeda rinktis stipresnius gėrimus, ir gegužę, skaičiuojant tūriu, kai kuriose stipriųjų gėrimų kategorijose fiksuotas dviženklis augimas“, – sakė S. Galadauskas.

Skaičiuojant visus penkis šių metų mėnesius – sausį–gegužę, palyginti su pernai sausiu-geguže, alaus pardavimai šiemet smuko iki 7,4 proc. – nuo 6,639 mln. iki 6,148 mln. hektolitrų.

Alaus akcizą nuo 2016 metų siūloma didinti dar 15,1 proc. – nuo 3,11 euro iki 3,58 euro už hektolitrą.

S. Galadauskas pastebėjo, kad Europos Sąjungoje akcizai ne tik didinamai – pavyzdžiui, Danijoje ir Didžiojoje Britanijoje alaus akcizas prieš dvejus metus pradėtas mažinti. Abejose rinkose šie sprendimai turėjo pozityvių rezultatų – Danijoje alaus rinka po 10 metų nuosmukio vėl pradėjo kilti – fiksuotas 3 proc. augimas, o Didžiojoje Britanijoje, kurioje 90 proc. suvartojamo alaus pagaminama vietos gamintojų, planuojama sukurti apie 16 tūkst. naujų darbo vietų, akcizą planuojama mažinti ir šiemet.

„Akcizo sumažinimą paskatino kritusios valstybės biudžeto pajamos, gaunamos iš alaus pramonės, siekis pritraukti užsienio kapitalą, sukurti naujas darbo vietas. Tai yra sveikintinas ir racionalus požiūris į sektoriaus reguliavimą“, – sakė S. Galadauskas.

Vienas Lietuvos gyventojas pernai suvartojo vidutiniškai 12,7 litrų legalaus alkoholio – 0,2 litro mažiau nei 2013 metais, rodo Statistikos departamento duomenys. Anot statistikų, alkoholinių gėrimų mažmeninės kainos pernai padidėjo 1,6 proc., tai lėmė nuo 2014 metų balandžio pradžios pradėtas taikyti didesnis akcizo tarifas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.