Briuselis grūmoja paramos įsisavinti nesugebančiai Lietuvai

Briuselis nerimauja, kad Lietuva nespės įsisavinti visos jai skirtos paramos, skirtos „Rail Baltic“ geležinkelio projektui. Iki šiol mūsų šalis sugebėjo pateikti projektų už beveik pusę tam skirtos sumos, kai Latvija ir Estija – beveik visą sumą.

Europos Komisija paragino Lietuvą greičiau įsisavinti paramą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Europos Komisija paragino Lietuvą greičiau įsisavinti paramą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Marius Jokūbaitis

Jun 29, 2015, 2:54 PM, atnaujinta Oct 28, 2017, 8:16 PM

Lietuvai su „Rail Baltic“ vėže susijusiems projektams yra skirta 365 milijonai eurų, tačiau gali būti, kad bus įsisavinta ne visa suma. Europos Komisijos atstovai prmadienį pranešė, kad jei Lietuva iki 2017 metų sausio 1 dienos nespės pateikti tinkamų projektų, likusi suma atiteks kitoms šalims.

Tai pradžiuginti kitas Rytų ir Vidurio Europos šalis, nes, kaip skelbia Europos Komisija, paklausa ES paramai transporto srityje tris kartus viršija pasiūlą.

„Atrodo, kad buvo pateikta nepakankamai transporto projektų“, – skelbia pranešime apie Lietuvą Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T0) Šiaurės jūros-Baltijos jūros koridoriaus koordinatorė Catherine Trautmann.

Europos Komisija taip pat pastebi, kad kai kurie Lietuvos projektai neatitiko reikalavimų, todėl buvo atmesti. Pavyzdžiui, Briuselis nesutiko finansuoti rusiškos geležinkelio vėžės modernizavimo. „Tai atspindi mažą Europos pridėtinę vertę“, – skelbiama C.Trautmann pranešime.

„Trys projektai, susiję su elektrifikacija 1520 mm vėžės geležinkelių ruožuose, nebuvo rekomenduoti dėl finansavimo. Jų vertė yra 156 milijonai eurų“, – lrytas.lt sakė šaltinis Europos Komisijoje. Briuselyje stebėtasi, kodėl Lietuva bando gauti paramą rusiškos vėžės modernizavimui.   Yra ir daugiau Lietuvos parengtų projektų, kurių finansavimui Europos Komisija nepritarė.

Vienas Europos Komisijos pareigūnas, nenorėjęs, kad jo pavardė būtų skelbiama, teigė, kad Lietuva dėl „Rai Baltica“ projekto nusipelnė daugiau kritikos, praėjusią savaitę buvo parengtas pakankamai griežtas pranešimas, tačiau pirmadienį pranešimo tekstas buvo gerokai sušvelnintas.

Lietuvai parama transeuropiniam transporto tinklui skiriama didžiausia, palyginti su kitomis Baltijos šalimis.

Tačiau „Rail Baltica“ tapo vienu iš atrinktų transporto projektų, kuriems Komisija pirmadienį pasiūlė skirti finansavimą. Europos Komisija pirmadienį pasiūlė skirti 548 mln. eurų paramos europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektui, kurio bendra vertė – 665 mln. eurų. ES parama sudarys per 80 proc. jo vertės.

Trys Baltijos šalys vasario pabaigoje pateikė Komisijai bendrą prašymą skirti projektui 459 mln. eurų paramos, arba 85 proc. jo vertės (540 mln. eurų), o „Lietuvos geležinkeliai“ – 106 mln. eurų (125 mln. eurų).

Bendrai Baltijos valstybių įmonei „RB Rail“, kuri kuruoja „Rail Baltica“ projektą, siūloma skirti 81,83 proc. viso projekto vertės, arba 442 mln. eurų, o „Lietuvos geležinkeliams“ – 85 proc., arba 106 mln. eurų.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: diskusija po pirmojo prezidento rinkimų turo