Lenkijos prekybos tinklai išsigando naujos vyriausybės

Kai prieš mėnesį prezidento rinkimus Lenkijoje nelauktai laimėjo Andrzejus Duda, šalies bankų akcijos Varšuvos vertybinių popierių biržoje atpigo vidutiniškai keliolika procentų.

Parduotuvių tinklams nerimą kelia ne tik dėl Rusijos blokados krentančios maisto produktų kainos, bet ir naujo prezidento grasinimai įvesti papildomą mokestį.<br>E.Butrimo nuotr.
Parduotuvių tinklams nerimą kelia ne tik dėl Rusijos blokados krentančios maisto produktų kainos, bet ir naujo prezidento grasinimai įvesti papildomą mokestį.<br>E.Butrimo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Eldoradas Butrimas, specialiai lrytas.lt, Varšuva

Jun 29, 2015, 9:01 AM, atnaujinta Oct 28, 2017, 10:40 PM

Mat A.Duda, kaip ir jį iškėlusi opozicinė Teisės ir teisingumo partija (TTP), grasina Vengrijos pavyzdžiu įvesti papildomais mokesčiais bankus, kurių dauguma yra užsieniečių rankose. Sociologinės apklausos rodo, kad TTP laimės rudenį vyksiančius Seimo rinkimus, tad bankininkų nerimas yra motyvuotas.

Panaši baimė į neviltį varo ir supermarketų tinklų savininkus, kurių dauguma irgi yra užsieniečiai, o TTP šiuos kaltina smaugiant smulkiuosius vietos prekeivius.

A.Duda jau patvirtino, kad palaiko TTP siūlymą prekybos tinklus įpareigoti į biudžetą papildomai mokėti vieną procentą nuo piniginės apyvartos.

Dienraštis „Gazeta Wyborcza“ prognozuoja, kad šis mokestis gali paveikti prekybos tinklų jungimąsį bei perpirkimus. Mat dėl Rusijos įvesto embargo Lenkijoje pradėjo pigti maisto produktai, o tai  labai sumažino jų pelnus.Pernai daržovių kainos parduotuvėse sumažėjo 13,2 proc., vaisių – 3,5, kiaulienos ir saldumynų – 7,5.

Ekspertai mano, kad pernai nuostolingai dirbo net pusė iš penkiolikos Lenkijoje veikiančių prekybos tinklų. Kol kas žinoma, kad 2013 metais nuostolingai dirbo keturi tinklai.   Didelė konkurencija ir blogėjanti finansinė situacija verčia prekybos tinklų savininkus keisti prekybos strategiją. Pastebėję, kad lenkai lygina prekių kainas įvairiose parduotuvėse ir apsipirkinėja ten, kur skelbiamos nuolaidų akcijos, prekybininkai pradėjo vis daugiau užsakyti originalių savo produktų.

Šie išskirtinai pardavinėjami tik viename prekybos tinkle, tad pirkėjai kitur tokio pat produkto, ir juo labiau pigesnio, rasti negali.Be to, prekybos tinklai ėmė maksimaliai keisti bei plėsti prekių asortimentą, taip skatindami pirkėjus įsigyti nematytų gaminių. Pavyzdžiui, 2400 „Biedronkos“ parduotuvių tinklas, didžiausias šalyje, pernai prekių asortimentą padidino net ketvirtadaliu.

  Šalia maisto prekių „Biedronkoje“ atsirado avalynės, tekstilės gaminiai, žaislai vaikams. Tokiu būdu vidutinio dydžio parduotuves vienijanti „Biedronka“ metė įšūkį klasikiniams supermarketams, kuriuose nuo seno yra prekiaujama įvairiais gaminiais.

Portugalijos verslininkų įkurta „Biedronka“ Lenkijoje neužleidžia lyderės pozicijų net tokiems pasauliniams gigantams kaip „Lidl“. Sumažėjus pelnui, didieji prekybos tinklai irgi ėmė gausinti prekių asortimentą bei kuria nedideles bei vidutines parduotuves miestų centruose, imdami pavyzdį iš „Biedronkos“ ir „Lidl“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.