Valstybės institucijų paslaugos keliasi į internetą

Svarbiausia – piliečių poreikiai, o ne institucijų – tokiu principu vadovaujasi pažangiausios Europos valstybės, atveriančios piliečiams informaciją ir viešąsias paslaugas per elektroninę erdvę. Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija kartu su Informacinės visuomenės plėtros komitetu (IVPK) prie Susisiekimo ministerijos pristatė naujos kartos portalą „Mano vyriausybė“ žengdama svarbų žingsnį link vieningos, patogios, aiškios, į žmones orientuotos valstybės institucijų platformos.

Portalas „Mano vyriausybė“.
Portalas „Mano vyriausybė“.
Portalas E.pilietis.
Portalas E.pilietis.
Daugiau nuotraukų (2)

lrytas.lt

Aug 7, 2015, 9:10 AM, atnaujinta Oct 21, 2017, 5:13 PM

Portalas „Mano vyriausybė“ išsiskiria tuo, jog jis yra orientuotas ne į įstaigų ar valstybės tarnautojų, o į žmonių poreikius. Portalas suplanuotas ir struktūruotas taip, kad naudotojui būtų patogu rasti reikiamą informaciją ar išspręsti iškilusią problemą. Taikant šį principą pavyko pasiekti, kad piliečiams reikiama informacija ir paslaugos taptų paprasčiau, suprantamiau ir lengviau prieinamos“, – sako Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis.

Vyriausybės kanclerio teigimu, Lietuva, sukūrusi portalą „Mano vyriausybė“, įstojo į pažangiausių Europos valstybių elektroninės demokratijos srityje gretas ir toliau savo inovatyviais sprendimais sieks lyderystės Europoje ir pasaulyje. Naujajame portale realizuota galimybė valstybės institucijoms didesne apimtimi skelbti atvirus duomenis, kurie yra elektroninės demokratijos pagrindas. Ši tendencija sparčiai plinta tarp pažangiausių valstybių informacinių technologijų srityje.

Įgyvendinti šiuolaikiški sprendimai

Užsienio valstybių patirtis rodo, kad viešąsias paslaugas perkėlus į elektroninę erdvę ir jas teikiančių institucijų svetaines integravus vienoje platformoje, suvienodinus informacijos pateikimą, svetainių lankytojams tampa gerokai lengviau naudotis e. paslaugomis bei surasti reikiamą informaciją. Be to, toks svetainių integravimas ir unifikavimas gerokai sumažina jų administravimo kaštus.

Pasak įmonės UAB „Deloitte Lietuva“ IT konsultacijų projektų vadovo Artūro Patapo, šiuolaikinės interneto svetainės turi būti kuriamos taip, kad padėtų lankytojui spręsti konkrečią problemą ar gauti reikiamą paslaugą. Kalbant apie valstybės institucijų teikiamas paslaugas, žmonės dažniausiai nežino, į kurią instituciją jiems reikia kreiptis ir kur ieškoti reikiamos informacijos. Todėl pažangių užsienio valstybių portaluose informacija yra pateikiama pagal tas temas ir sritis, kurios yra aktualios jų piliečiams.

Aiški navigacija padeda svetainės lankytoją nukreipti į konkrečią instituciją, kurioje bus pateikiama ieškoma informacija arba suteikiama reikiama paslauga. Svetainių struktūros unifikavimas, patogus dizainas ir aiškus informacijos pateikimas taupo laiką naudotojams, o institucijoms padeda efektyviau juos aptarnauti.

Anot IT specialisto, pažangios valstybės siekia kuo daugiau viešųjų bei administracinių paslaugų perkelti į elektroninę erdvę. Pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos Vyriausybė vadovaujasi principu – jeigu paslauga gali būti suteikta internetu, tai ji ir turi būti teikiama internetu. Taip sumažėja arba apskritai išvengiama pašto, skambučių priėmimo ar tiesioginio klientų aptarnavimo kaštų. Paslaugos tampa ne tik pigesnės, bet ir greitesnės, paprastesnės bei patogesnės visuomenei.

„Būtina pabrėžti, jog pastaraisiais metais Lietuva labai sparčiai plėtoja elektronines paslaugas viešajame sektoriuje ir gali lygiuotis, o kai kur jau ir lenkia tokias šalis kaip Didžioji Britanija, Olandija, Norvegija ir kaimyninė Estija. Tikiu, jog Lietuvoje įgyvendinti veiksmai ir tolimesnės pastangos unifikuoti viešąsias paslaugas elektroninėje erdvėje taps sektinu pavyzdžiu ir kitoms šalims“, – sako A. Patapas.

Visos institucijos vienoje vietoje

Iki portalo „Mano vyriausybė“ atsiradimo beveik visų valstybės institucijų interneto svetainės gerokai skyrėsi viena nuo kitos pagal informacijos išdėstymą ir pateikimą.

„Skirtingas svetainių struktūros planavimas lėmė, kad žmonėms neretai tekdavo ilgai klaidžioti po institucijų interneto puslapius, kol surasdavo ieškomą informaciją“, – sako IVPK direktoriaus pavaduotojas Rytis Kalinauskas.

Institucijoms jau ilgą laiką yra nustatyti reikalavimai nurodantys, kad yra būtina suvienodinti informacijos turinį, skelbiamą institucijų interneto svetainėse. R. Kalinausko teigimu, nuo šiol portalas „Mano vyriausybė“ sudaro galimybę struktūrizuoti ir suvienodinti ne tik turinį, bet ir svetainių turinio pateikimo formą ir dizainą.

Tokiu būdu piliečiams ir verslo atstovams, ieškantiems konkrečios informacijos skirtingų ministerijų ar institucijų interneto puslapiuose, visada bus žinoma, kur galima ją rasti.

Dalyvavimas priimant sprendimus

Portale jau veikia ir interneto svetainė E. pilietis, kurioje žmonės gali aktyviai dalyvauti vykdomosios valdžios sprendimų priėmimo procese ir, esant poreikiui, kreiptis į valdžios institucijas. Įsitraukus į Vyriausybės ir jos valdymo srities įstaigų paskelbtas viešąsias konsultacijas bei apklausas, bus suteikta galimybė teikti savo siūlymus, keistis nuomonėmis priimant vienokį ar kitokį sprendimą.

Viešųjų konsultacijų metu tiek institucijos, tiek piliečiai gaus grįžtamąjį ryšį. Tokiu būdu bus užtikrinamas abipusis – valdžios institucijų ir piliečių – dialogas, taip pat dalijamasi sėkmingais piliečių ir valstybės institucijų bendradarbiavimo pavyzdžiais, kuomet piliečių siūlymai ir idėjos padarė įtaką konkretiems valdžios sprendimams.

„E.piliečio portalas leis pakelti demokratijos – piliečių atstovavimo – Lietuvoje lygį. Diskusijos virtualioje erdvėje yra tiek pat vertingos, kiek ir tiesioginiai svarstymai ar pokalbiai tarp bendrapiliečių. Tokios diskusijos turi potencialą pritraukti ir tas piliečių grupes, kurios iki šiol nematė prasmės dalyvauti politikoje tradicinėmis formomis. Tai puiki priemonė išsiaiškinti nuomonių įvairovę, generuoti kūrybingus problemų sprendimo būdus, nustatyti daugumos poziciją“, – sako Vyriausybės kancleris A.Mačiulis.

Vieninga kreipimųsi sistema

Portalas „Mano vyriausybė“ unikalus ir tuo, kad pilietis vienoje elektroninėje erdvėje gali kreiptis į visas ministerijas, Vyriausybės įstaigas ir pateikti prašymą, skundą ar užduoti klausimą. Portale įgyvendinta vieninga kreipimųsi sistema, kurioje žmogus gali ne tik kreiptis į instituciją, bet ir matyti savo pateikto prašymo, skundo ar pareiškimo nagrinėjimo būseną realiu laiku. Portale piliečiai galės pateikti ir peticiją, stebėti jos nagrinėjimo eigą, taip pat įsitraukti į Vyriausybės veiklą teikiant pasiūlymus Vyriausybės komisijoms, komitetams ir darbo grupėms.

„Iki šiol Lietuvos interneto naudotojams buvo pakankamai sunku pirmu bandymu atspėti, kurioje institucijos interneto svetainėje yra jų ieškoma informacija ar į ką jie turėtų kreiptis iškilus įvairiems klausimams. Nuo šiol pakaks sistemoje užduoti klausimą ir remiantis jo turiniu bus nuspręsta, į kurią instituciją žmogų nukreipti“, – sako projekto „Elektroninės demokratijos paslaugų plėtra Lietuvos Respublikos Vyriausybėje“ vadovas E.Žvirblis.

Atsižvelgiant į pastaruoju metu vis ryškėjančią tendenciją, jog nemaža dalis naudotojų internete naršo naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais, buvo sukurta ir portalo mobili versija. Todėl vartotojas galės naršyti portale ir naudotis jame teikiamomis paslaugomis naudodamasis tiek kompiuteriu, tiek mobiliuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu.

Piliečiai kviečiami tobulinti portalą

Pradinėje portalo „Mano vyriausybė“ versijoje jau veikia Vyriausybės kanceliarijos, Ministro Pirmininko ir Informacinės visuomenės plėtros komiteto (IVPK) prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainės, taip pat portalas E.pilietis. Iki rudens turėtų sumigruoti 9 ministerijų svetainės, o palaipsniui prie platformos planuojama prijungti dar mažiausiai 36 įstaigas.

Portalas bus nuolat plėtojamas ir tobulinamas, remiantis naudotojų patirtimi ir atsiliepimais. Pasak E.Žvirblio, negalima numatyti visų funkcijų ar modulių iš anksto, todėl portalą reikės nuolat tobulinti. „Plėsimės, orientuodamiesi į piliečiams aktualaus turinio sritis ir paslaugas, kuriomis piliečiai daugiausiai domisi, stebėsime, į kurias institucijas dažniausiai kreipiasi“, – sako E.Žvirblis.

Visi naudotojai yra kviečiami pateikti savo pastebėjimus ir nuomonę apie naująjį portalą ir tokiu būdu prisidėti kuriant patogią bei visiems naudingą erdvę. Portalo adresas internete: https://lrv.lt/.

Naująjį portalą „Mano vyriausybė“ kuria Vyriausybės kanceliarija bendradarbiaudama su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Susisiekimo ministerijos, įgyvendinant ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą projektą „Elektroninės demokratijos paslaugų plėtra Lietuvos Respublikos Vyriausybėje“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.