Europos turtuoliai atranda pakaitalą lėktuvams

Civilinės aviacijos bendrovių transporto parkui, be lėktuvų, netrukus priklausys ir galybė sraigtasparnių. Fantastika? Toli gražu. Greičiausiai tai – netolima ateitis.

2018-aisiais bus pradėtas pardavinėti „Airbus Helicopters“ sraigtasparnio modelis H160, kuris bus skirtas tiktai civilinės aviacijos reikmėms.<br>„ViDA Press“ nuotr.
2018-aisiais bus pradėtas pardavinėti „Airbus Helicopters“ sraigtasparnio modelis H160, kuris bus skirtas tiktai civilinės aviacijos reikmėms.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

„Lietuvos rytas“

Aug 16, 2015, 3:27 PM, atnaujinta Oct 20, 2017, 9:13 AM

Ateityje kiekvienas galės skraidyti ne tik lėktuvais, bet ir sraigtasparniais. Tuo įsitikinęs „Airbus Helicopters“ – Europos sraigtasparnių gamybos lyderis.

Paryžiaus priemiestyje Le Buržė šiemet vykusios parodos metu „Airbus Helicopters“ vadovas Guillaume’as Faury pranešė, kad bendrovė kuria visiškai naują sraigtasparnį, galėsiantį skraidinti 19 keleivių.

„H225 Superpuma“ modelio įpėdinis vadinamas X6. Jis į civilinės aviacijos rinką turėtų įžengti artimiausią dešimtmetį.

Skirtas miestiečiams

„Mes siekiame sukurti naują komforto, salono ploto, triukšmo lygio ir saugumo standartą“, – sakė G.Faury.

„Airbus Helicopter“ vadovo nuomone, kai didmiesčiuose įsikuria vis daugiau žmonių, jiems neišvengiamai reikia greito ir patikimesnio transporto.

„Mes norime patenkinti šią paklausą“, – sakė G.Faury.

Kai kurie civilinės aviacijos ekspertai nusiteikę dar optimistiškiau: sraigtasparniai vis dažniau taps lėktuvų pakaitalu.

Kaip iš tiesų atrodys naujas dešimties tonų svorio klasės sraigtasparnis ir kokios bus jo galimybės, Europos oro ir aeronautikos koncerno „Airbus Group“ sraigtasparnių gamybos padalinys paskelbs per artimiausius dvejus metus.

Pirmasis civilinis gamintojo sraigtasparnis turi būti aprūpintas skrydžio nuotolinio valdymo sistemomis, kaip jau įprasta keleiviniuose lėktuvuose.

„Airbus Group“ naujasis sraigtasparnių šeimos modelis pirmiausia bus nutaikytas į civilius klientus. Bet ateityje turi būti sukurtas ir karinis X6 variantas.

Planai JAV neišdegė

„Airbus Helicopters“, kaip ir kiti sraigtasparnių gamintojai, junta naftos kainų svyravimus. Atrodytų, gamintojams pigesnė nafta turėtų būti naudinga.

Tačiau yra kita medalio pusė: labai daug sraigtasparnių užsako būtent naftą išgaunančios bendrovės.

Kai jų investicijos mažėja, kenčia šių orlaivių gamintojai.

Antai „Airbus Group“ konkurentė JAV bendrovė „Sikorsky Aircraft“ dėl stipriai sumažėjusios sraigtasparnių paklausos per artimiausius dvylika mėnesių nori atsisakyti 1400 darbo vietų iš 16 tūkstančių.

Negana to, įmonę valdantis koncernas „United Technologies Corp“ (UTC) nusprendė, kad „Sikorsky Aircraft“ turi būti atskirtas ir net parduotas.

Kalbos apie tradicijomis garsėjančio, 1925 metais įkurto JAV sraigtasparnių gamintojo, prie kurio didžiausių klientų priklauso Pentagonas, pardavimą sukėlė ir „Airbus Helicopters“ susidomėjimą.

„Mūsų žvilgsniai buvo nukrypę į „Sikorsky Aircraft“, – neslėpė G.Faury.

Bet iš esmės Europos bendrovės neturėjo jokių galimybių. Juk „Sikorsky Aircraft“ domino ir kitus JAV aviacijos milžinus – „Lockheed Martin“, „Boeing“ ir „Bell Helicopters“.

„Sikorsky Aircraft“ įsigijo didžiausia JAV ginkluotės gamintoja „Lockheed Martin“.

Sandorio suma – 9 milijardai JAV dolerių.

„Lockheed Martin“ nebus sunku įtraukti „Sikorsky Aircraft“ į savo veiklą: abi įmonės jau anksčiau bendradarbiavo kurdamos kelis sraigtasparnius.

Strategija keičiasi

Anksčiau nauji sraigtasparniai pirmiausia pasirodydavo kaip kariniai modeliai ir tik po to atsirasdavo civilinei aviacijai skirtas variantas.

Pasak „Airbus Group“ vadovo G.Faury, padėtis pasikeitė. Koncernas pademonstravo savo naują modelį H160, kuris skirtas tik civilinei aviacijai.

Futuristinio dizaino, iki penkiolikos sėdimųjų vietų turintis sraigtasparnis rinkoje turėtų pasirodyti 2018 metais.

H160 prototipas pirmajam skrydžiui buvo pakilęs Marinjane (Pietų Prancūzija) dar iki tarptautinės aviacijos parodos Le Buržė.

Beje, be didelio triukšmo: vidutinio svorio modelis dėl specialiai suformuotų rotoriaus sparnų yra net 50 procentų tylesnis negu jo pirmtakas modelis „Dauphine“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.