Prekybos tinklo „Rimi“ atstovė Giedrė Bielskytė lrytas.lt sakė, kad naujasis konkurentų šūkis turi panašumų su „Rimi“ skelbiamu – „Tai, ko nori tu“. „Tačiau taip pat matome ir skirtumų“, – pripažino G.Bielskytė.
„Maximos“ atstovė R.Saulytė sutiko, kad tiek naujasis jų, tiek „Rimi“ šūkiai skamba panašiai.
„Tačiau šūkis nebuvo spontaniškas, rinktasi iš daugybės variantų. Galiausiai apsistota prie dviejų: „Tai, ko reikia“ ir „Kad nieko netrūktų“. Kiek konsultavomės su specialistais, jie teigė, kad šūkiai vertinami pagal tris kriterijus: fonetinį, vizualųjį ir semantinį. Minėti du šūkiai panašūs tik dviem žodžiais. Per mažai argumentų, kad įrodytum, jog šūkiai panašūs“, – aiškino R.Saulytė.
Preliminariais skaičiavimais, prekybos tinklą valdančios bendrovės „Maxima LT“ investicijos į veiklos tobulinimo procesus, siekiant patenkinti pasikeitusius pirkėjų lūkesčius ir sėkmingai konkuruoti rinkoje jau siekia 47 mln. eurų. Tokia suma išleista per porą metų.
Dideli užmojai penkeriems metams
Pastaruosius dvejus metus prekybos tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ aktyviai investuoja ir į plėtrą, daugiausia – jau veikiančių parduotuvių atnaujinimą. Vien per šiuos metus bus atnaujintos 7 ir atidarytos 7 naujos parduotuvės, investuota 12,3 mln. eurų.
Šiemet pradėtas naujas – savitarnos kasų diegimo – projektas. Iki metų pabaigos „Maxima LT“ bus įrengusi 50 savitarnos kasų ir, preliminariais skaičiavimais, investavusi į šį projektą daugiau nei 800 tūkst. eurų. Kitąmet šio prekybos tinklo parduotuvėse turėtų atsirasti dar 160 savitarnos kasų. „Tose parduotuvėse, kur jos jau yra, pamatėme, kad kas ketvirtas klientas apsiperka savitarnos kasoje“, – sprendimą plėsti savitarnos kasas motyvavo „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
Kitąmet prekybos centro planuose – 10 atnaujintų parduotuvių ir dar 20 pastatytų skirtingose Lietuvos vietovėse. „Esame nusimatę stiprią plėtrą 5 metams į priekį. Tokios plėtros „Maxima“ seniai neturėjo. Tačiau tai nėra susiję tik su „Lidl“ atėjimu – visi prekybos tinklai Lietuvoje plečiasi. Mūsų planai grįsti lyderio pozicijų išlaikymu“, – komentavo Ž.Valkeris.
Kiekviename krepšelyje – akcinė prekė
„Pirkėjas Lietuvoje – itin išrankus. Jam svarbu viskas – kokybė, kaina, asortimentas, apsipirkimo patogumas, aptarnavimas, parduotuvės aplinka ir daugybė kitų dalykų. Ko užteko prieš 10 metų, tarkim, geros parduotuvės vietos, šiandien negana. Apsipirkimo procesui mūsų šalyje yra keliami itin aukšti reikalavimai – tuo mes tikrai esame unikalūs ir skiriamės nuo kitų pasaulio šalių“, – sako Ž.Valkeris.
Tyrimai rodo, kad rinkdamasis prekybos centrą, pirkėjas pirmiausia kreipia dėmesį į tai, jog viskas, ko jam reikia, būtų vienoje vietoje. Taip pat svarbu, kad visada parduotuvėje galėtų rasti tai, ko reikia. Ne paskutinėje vietoje – paprastas prekių išdėstymas, kai gali lengvai surasti ieškomus gaminius.
Tačiau toli gražu ne paskutinėje vietoje – prekių kaina. Į ją pirkėjai didelį dėmesį ėmė skirti po sunkmečio: daugelis pirkėjų ieško produktų su akcijomis. Pasak Ž.Valkerio, nuolaidų svarba ne tik kad ne mažėja, priešingai – ji didėja. Pastebėta, jog kiekvieno pirkėjo krepšelyje atsiranda prekė iš prekybos centro paskelbtos ilgalaikės kainų mažinimo strategijos „Atpigo“ asortimento, o kas antra prekė ta, kuriai pritaikoma nuolaida.
„Maxima“ suskaičiavo, jog per metus ji suteikė nuolaidų už 345 468 347 eurus. Prie šio skaičiaus reikėtų pridėti dar 6,8 mln. eurų, kurias pirkėjai, prekybos tinklo teigimu, sutaupė įsigydami prekes iš „Atpigo“ asortimento.