Kas pasipelnė iš „Volkswagen“ skandalo?

Naujasis „Volkswagen“ koncerno vadovas Matthiasas Mülleris, kalbėdamas Volfsburge 20 tūkst. šio koncerno darbuotojų teigė, kad koncernas išgyvens šią krizę, bet tai nepraeis be pasekmių. Jis sakė, kad teks drastiškai taupyti.

Po „Volkswagen“ skandalo automobilių gamintojai jau pareiškė, kad iki 2020-ųjų nespės pasiruošti naujoms dyzelinių variklių ekologijos normom<br>AP nuotr.
Po „Volkswagen“ skandalo automobilių gamintojai jau pareiškė, kad iki 2020-ųjų nespės pasiruošti naujoms dyzelinių variklių ekologijos normom<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Žinių radijas

Oct 7, 2015, 8:29 AM, atnaujinta Oct 11, 2017, 3:57 PM

Jau dabar aišku, kad visi projektai, kurie nėra gyvybiškai svarbūs, bus palaidoti ar bent kuriam laikui atidėti. Greičiausiai pirmiausia kris „Volkswagen“ automobilių sporto programos. Neaišku, kas pirmas, tačiau tik laiko klausimas, kada sugrius „Volkswagen“ koncerno dalyvavimas pasaulio ralio čempionate, o dviejų komandų – „Porsche“ ir „Audi“ – išlaikymas ilgų distancijų lenktynėse taip pat bus gerokai sumažintas. Tai padėtų sutaupyti kelis šimtus milijonų per metus. Kiek anksčiau koncerno vadovai rimtai svarstė galimybę dalyvauti „Formulės 1“ varžybose. Apie tai keleriems metams galima pamiršti. Koncernas nėra numatęs atleisti darbuotojų ar uždaryti gamyklas – kol kas tam nėra pagrindo, bet garantuoti visiems darbo vietų ateityje M.Mülleris negalėjo. Mat „Volkswagen“ koncernas turi maždaug dviem šimtais tūkstančių daugiau darbininkų, negu beveik tiek pat automobilių pagaminanti „Toyota“ korporacija.

Neakivaizdi kova

Po „Volkswagen“ skandalo automobilių gamintojai jau pareiškė, kad iki 2020-ųjų nespės pasiruošti naujoms dyzelinių variklių ekologijos normoms ir paprašė Europos Komisijos leistiną minimumą beveik padvigubinti. Mat iki to laiko turi būti priimti nauji automobilių ekologijos testavimo reikalavimai, todėl naujas normas išlaikyti bus beveik neįmanoma arba labai brangu. Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA iš Europos Komisijos azoto oksido išmetimui prašo taikyti 1,7 koeficientą standartams, kurie numatyti taikyti po penkerių metų. Europos Komisija numatė, kad po penkerių metų azoto oksido išmetimai turėtų būti 0,08 gramo vienam kilometrui, o gamintojai reikalauja bent 0,14 gramo. Pritaikius naujus griežtesnius automobilių bandymus, azoto oksido išmetimo normos turėtų sudaryti bent 0,22 gramo. Tai netgi daugiau, negu reikalaujama dabar, kai galioja ekologijos normos Euro5. Dabartinė norma – 0,18 gramo dalių. Anot „Financial Times“, vyksta neakivaizdi kova – amerikiečiai nenori įsileisti į savo šalį europietiškų dyzelių. Jie nori išvengti azoto oksidu orą teršiančių automobilių. ACEA atstovai už uždarų durų bandė dėl to tartis, bet, panašu, nesėkmingai. Nuo kitų metų JAV ims galioti taip vadinami RDE (Real World Driving Emissions – Realaus gyvenimo išmetimo) normų bandymai, kurie bus atliekami automobiliui judant gatvėje, o ne laboratorijose ar specialiuose uždaruose poligonuose. Jie nebus privalomi, automobiliai tik bus bandomi, o nuo 2017 metų įsigalios. Pagal šiuos testus automobiliai nuo 2018 metų bus bandomi ir būsimoms Euro 6 ekologijos normoms. Tai ir jaudina Europos gamintojus. Ekologinės grupės už švarų transportą ir aplinkosaugą atstovė Julija Poliskanova teigė, kad šiuo metu automobilių gamintojai vietoj to, kad intensyviai bandytų švarinti savo gaminamus automobilius, tiesiog bando apeiti normas ar visais įmanomais būdais manipuliuoti rezultatais bei atidėti įstatymą.

Susigrąžino vertingiausio titulą

Iš „Volkswagen“ skandalo kol kas geriausiai uždirbti sekasi „Toyotai“. Įmonei „Interbrand“ paskelbus kasmetines prekių ženklų vertes, „Toyota“ susigrąžino vertingiausio automobilių prekės ženklo titulą. Japonijos kompanija atsidūrė šeštoje vietoje tarp viso pasaulio prekės ženklų – į priekį praleidusi tik „Apple“, „Google“, „Coca-Cola“, „Microsoft“ ir IBM. „Toyotos“ vertė per metus padidėjo 16 proc. – iki beveik 50 mlrd. dolerių.

Tuo metu vertingiausias pasaulyje prekės ženklas – „Apple“ – šiemet savo vertę padidino fantastiškai – net 43 proc. (iki 170 mlrd. dolerių) ir toli už nugaros paliko antroje vietoje esantį „Google“, kuris vertas „tik“ 120 mlrd. dolerių.

Atšauks nuo sausio

Kaip praneša naujienų agentūra ELTA, „Volkswagen“ tikisi, kad automobilių, kuriuose buvo sumontuota klaidingus taršos duomenis rodžiusi įranga, atšaukimas bus pradėtas kitų metų sausį.

Anot M.Muellerio, visi automobiliai su sumontuota klaidinama įranga bus suremontuoti iki 2016 metų pabaigos.

Didžiausia Europos automobilių gamintoja pripažino, kad programinė įranga, leidusi manipuliuoti per bandymus registruojamais į aplinką išmetamų teršalų kiekiais, buvo įdiegta 11 mln. dyzelinių transporto priemonių.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.