Ką daryti bankomate radus pamirštus pinigus?

Jei bankomate pamiršti pinigai atnešami į banko padalinį, grąžinimo procedūra tikrajam jų savininkui gali užtrukti ilgiau.

Kiekvieną mėnesį, „Swedbank“ skaičiavimu, apie 60 klientų pamiršta pinigus bankomate.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Kiekvieną mėnesį, „Swedbank“ skaičiavimu, apie 60 klientų pamiršta pinigus bankomate.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2015-10-23 11:31, atnaujinta 2017-10-08 08:20

Bankomatai turi automatinio pinigų įtraukimo funkciją – nepaimti pinigai grįžta atgal į bankomatą ir būna fiksuojamas faktas, kad nuo kortelės nurašyti pinigai nebuvo paimti. Vėliau klientui nurodžius įvykio aplinkybes ir bankui atlikus bankomato inkasavimą, pinigai grįžta atgal į kliento sąskaitą, paprastai tai trunka nuo kelių dienų iki savaitės“, – aiškina Loreta Lapinskaitė, „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.

Jei bankomate pamiršti pinigai atnešami į banko padalinį, grąžinimo procedūra tikrajam jų savininkui gali užtrukti ilgiau.

Kaip pastebi L. Lapinskaitė, tokių atvejų skaičius pastaruoju metu išaugo: „Jei iki šiol per mėnesį vidutiniškai sulaukdavome apie 12 atvejų, kai pamiršti pinigai atnešami į banką, tai spalio mėnesį tiek jų užregistravome jau per pirmąsias dvi savaites. Akivaizdu, kad nešdami surastus pinigus gyventojai tikrai nori gero, bet visgi patartume bankomate rastų pinigų tiesiog neliesti ‒ taip jie paprasčiau ir greičiau sugrįš į juos pamiršusio asmens sąskaitą“.

Dažniau pamiršta jauni

„Swedbank“ statistika rodo, jog bankomatuose kas mėnesį pinigus palieka maždaug 50-60 klientų. Vidutinė paliekamų pinigų suma siekia apie 70 eurų. Pinigus bankomatuose dažniau linkę pamiršti jaunesnio amžiaus gyventojai.

„Paimti pinigus dažniausiai pamiršta skubantys ir užsiėmę žmonės, kurie vienu metu atlieka kelis veiksmus – ir gryninasi pinigus, ir tvarko reikalus bei kalba telefonu.

Jų dėmesys būna nukreiptas į kitus dalykus, todėl pasiėmę bankomato grąžintą kortelę, pinigus jie gali ir pamiršti. Vyresnio amžiaus žmonės, priešingai, dažniau gali nesuspėti per nustatytą laiką paimti pinigų ir juos bankomatas įtraukia atgal“, – tęsia „Swedbank“ atstovė L. Lapinskaitė ir primena, kad nutikus tokiems atvejams gyventojai turėtų nedelsdami apie tai pranešti bankui.

Susekti padeda vaizdo medžiaga

„Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė taip pat pataria nesusigundyti bankomate rastais „niekieno“ pinigais ir jų neįsidėti į kišenę. „Bankomate rastų pinigų nusavinimas yra prilyginamas vagystei ir kiekvienu tokiu atveju policija pradeda tyrimą.

Tyrėjų darbą gerokai palengvina šiuolaikinės technologijos – praktiškai visi šiuolaikiniai bankomatai turi filmavimo ar fotografavimo įrangą. Net jei paėmęs svetimus pinigus žmogus jokios operacijos bankomate neatliks, išvengti atsakomybės greičiausiai nepavyks. Žinant nesėkmingai pasibaigusios pinigų gryninimosi operacijos datą ir laiką, policija gali atsekti nesąžiningai pasielgusio asmens tapatybę pasitelkdama vaizdo medžiagą“, – pažymi „Swedbank“ atstovė L. Lapinskaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.